Vyhrála dražší varianta. Vláda pošle auta na severní části Pražského okruhu do tunelů

Vizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSD

ŘSD po dnešním rozhodnutí přestane dál připravovat zahloubenou variantu.

Připravovaná část Pražského okruhu mezi Březiněvsí a Satalicemi povede přes tunely. Rozhodla o tom dnes vláda, podle níž jde o jedinou možnou variantu pro tento úsek. Silničáři by tak měli nyní variantu úseku s tunely dál rozpracovat. Stát by zároveň měl na podzim začít s výkupem pozemků pro severní část okruhu z Březiněvsi k Ruzyni. Na dnešní tiskové konferenci po jednání vlády to uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Stavba úseků má začít v roce 2028.

Ve hře byly dvě varianty: levnější zahloubená a dražší tunelová. Rozdíly v nákladech jsou přitom obrovské. Tunelová by vyšla na 38 miliard korun, zatímco zahloubená na 17,38 miliardy korun.

Stát v současnosti připravuje dostavbu čtyř úseků Pražského okruhu. Ve výstavbě je nyní úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1. U dalších dvou úseků mezi Ruzyní a Březiněvsí chce podle Kupky stát na podzim zahájit výkup pozemků potřebných pro stavbu.

Pražský okruh mezi D10 a D8 má 89 podmínek. Posudek preferuje tunely, ŘSD musí řešit i přesun kaple

Téměř 14kilometrový úsek mezi Březiněvsí a Satalicemi by tak měl být poslední částí okruhu, která by měla projekt uzavřít. Stát u ní zvažoval variantu s tunely a druhou variantu se zahloubením trasy.

Vizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDNavrhovaná trasa Pražského okruhu Březiněves - Satalice. Foto: ŘSD

„Dnes jsme rozhodli, že budeme pokračovat v řešení s variantou s tunely,“ řekl Kupka. Krok vlády je podle něj důležitý pro další posun v přípravě úseku. „Všechny samosprávy nám daly najevo, že je to jediné možné řešení,“ dodal ministr. Tunelová varianta bude dražší nejen stavebně, ale i provozně.

Detailně ŘSD stavbu popisuje v informačním letáku.

Stavba Pražského okruhu je rozdělena na 11 úseků, zprovozněných je zatím sedm. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od D1 k D5. První úsek se otevřel zhruba před 40 lety, a to 20. září 1983.

Tagy D0 D0 520 Březiněves - Satalice Pražský okruh Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
134 komentářů