Vyhrála dražší varianta. Vláda pošle auta na severní části Pražského okruhu do tunelů

ŘSD po dnešním rozhodnutí přestane dál připravovat zahloubenou variantu.
Ve hře byly dvě varianty: levnější zahloubená a dražší tunelová. Rozdíly v nákladech jsou přitom obrovské. Tunelová by vyšla na 38 miliard korun, zatímco zahloubená na 17,38 miliardy korun.
Stát v současnosti připravuje dostavbu čtyř úseků Pražského okruhu. Ve výstavbě je nyní úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1. U dalších dvou úseků mezi Ruzyní a Březiněvsí chce podle Kupky stát na podzim zahájit výkup pozemků potřebných pro stavbu.
Pražský okruh mezi D10 a D8 má 89 podmínek. Posudek preferuje tunely, ŘSD musí řešit i přesun kaple
Téměř 14kilometrový úsek mezi Březiněvsí a Satalicemi by tak měl být poslední částí okruhu, která by měla projekt uzavřít. Stát u ní zvažoval variantu s tunely a druhou variantu se zahloubením trasy.
„Dnes jsme rozhodli, že budeme pokračovat v řešení s variantou s tunely,“ řekl Kupka. Krok vlády je podle něj důležitý pro další posun v přípravě úseku. „Všechny samosprávy nám daly najevo, že je to jediné možné řešení,“ dodal ministr. Tunelová varianta bude dražší nejen stavebně, ale i provozně.
Detailně ŘSD stavbu popisuje v informačním letáku.
Stavba Pražského okruhu je rozdělena na 11 úseků, zprovozněných je zatím sedm. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od D1 k D5. První úsek se otevřel zhruba před 40 lety, a to 20. září 1983.