100 % nízkopodlažní. V Plzni převzali poslední tramvaj od Škody, další modernizace MHD čeká

Tramvaj Škoda 40T pro Plzeň. Foto: PMDPTramvaj Škoda 40T pro Plzeň. Foto: PMDP

Za nové tramvaje zaplatili v Plzni přes dvě miliardy, do konce roku dorazí další nové autobusy a trolejbusy.

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) převzaly v těchto dnech poslední z 22 objednaných tramvají Škoda 40T. Kromě završení jedné z největších zakázek v historii dopravního podniku jde o další mezník v proměně plzeňské MHD: všechny tramvaje jsou tam nyní již nízkopodlažní.

O ukončení zakázky informovaly na sociálních sítích PMDP a Škoda Group. Smlouva byla uzavřena v roce 2018. První tramvaje vyjely v roce 2021. V roce 2022 se městem vlastněný dopravce rozhodl uzavřít dodatek ke smlouvě a souhlasil s navýšením ceny tramvají z 55 na 68 milionů korun. Celkem za všechny tramvaje město zaplatilo 2,229 miliardy korun.

PMDP vysvětlilo zdražení „výskytem události vyšší moci“. Má jít o dopady pandemie a ozbrojeného konfliktu na Ukrajině. Původní termín dodání všech tramvají byl původně konec roku 2023, nakonec došlu k posunu na červen letošního roku. Tříčlánkové tramvaje jsou stoprocentně nízkopodlažní a klimatizované. Měří 29 metrů, pojmou 185 cestujících, z toho 64 sedících.

Později a dráž. Plzeň za deset tramvají od Škody zaplatí o 24 % více než v původní smlouvě

25 nových vozidel do MHD

PMDP letos plánují zařadit do vozového parku celkem 25 nových vozů napříč všemi trakcemi. Na konci května byla dokončena dodávka tří posledních kloubových autobusů Solaris Urbino 18 New. Tyto vozy nabízejí klimatizaci, moderní interiér a předsuvné dveře pro větší komfort cestujících.

„V Plzni modernizujeme vozový park MHD tempem, jaké nám mnoho jiných měst závidí. Zároveň už delší dobu nezdražujeme a v dohledné době ani nehodláme zdražovat jízdné. To vše je důkazem, že veřejná doprava má u vedení našeho města nejvyšší prioritu a za to jsem moc rád,“ řekl náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí Aleš Tolar.

Do Plzně dorazilo dalších šest nových kloubových autobusů Solaris

Na podzim, konkrétně do konce listopadu, PMDP nasadí první tři kloubové autobusy SOR NS18. Jedná se o nové vozy z čerstvě uzavřené rámcové smlouvy, které nabídnou větší kapacitu a odpovídají aktuálním nárokům na komfort i bezpečnost městské dopravy. Dalších pět těchto autobusů převezmou PMDP v příštím roce a na dalších sedm vozů mohou uplatnit v následujících letech opci.

Do konce roku dorazí také dalších sedm krátkých autobusů SOR NS12, pět trolejbusů Škoda 26Tr a čtyři kloubové trolejbusy Škoda 27Tr. Dalších pět trolejbusů 26Tr převezmou PMDP na jaře příštího roku.

Tramvaj Škoda 40T pro Plzeň. Foto: PMDPPůvodní interiér tramvaje Škoda 40T pro Plzeň.
Zdroj: Martin BaxaNový interiér tramvaje Škoda 40T.
Zdroj: PMDPNový interiér tramvaje Škoda 40T pro Plzeň. Zdroj: PMDPNový interiér tramvaje Škoda 40T pro Plzeň. Zdroj: PMDPTestování tzv. chytré tramvaje v Plzni (Škoda 40T). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTestování tzv. chytré tramvaje v Plzni (Škoda 40T). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTestování tzv. chytré tramvaje v Plzni (Škoda 40T). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamerami a čidly osazená tramvaj Škoda 40T. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářČlánek tramvaje Škoda 40T pro Plzeň. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTramvaj Škoda 40T PMDP, vozovna Slovany. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPlzeňská tramvaj Škoda 40T (ForCity Smart). Pramen: DPMPTramvaj Škoda ForCity Smart 40T v ulicích Plzně. Pramen: Škoda TransportationTramvaj Škoda ForCity Smart 40T v ulicích Plzně. Pramen: Škoda TransportationTramvaj Škoda ForCity Smart 40T v ulicích Plzně. Pramen: Škoda Transportation
Tagy Plzeň Plzeňské městské dopravní podniky PMDP Škoda 40T Škoda Group
17 komentářů