Němci čtyři roky po povodních otevřeli první část trati v Porýní

Jednotka Alstom Lint (BR620) ve stanici Urft na Eifelstrecke. Foto: DB InfraGOJednotka Alstom Lint (BR620) ve stanici Urft na Eifelstrecke. Foto: DB InfraGO

Povodně byly zásadním impulzem pro modernizaci a elektrifikaci celé trati.

Necelé čtyři roky po ničivých povodních zprovoznil německý správce infrastruktury DB InfraGo podstatnou část takzvané Eifelbahn. Na trati spojující Porýní-Falc a Severní Porýní-Vestfálsko jezdí poprvé od povodní v létě 2021 vlaky mezi Kolínem nad Rýnem a Gerolsteinem.

Povodně trať výrazně poškodily, ale současně se staly impulsem k rozsáhlé modernizaci. Nově trať prochází ještě postupnou elektrizací, kompletně bude hotovo v roce 2028

Rozsáhlá obnova se týkala úseku mezi Hürth-Kalscheurenem a Trevírem (Trier), který byl poškozen nejvíce. Trať je důležitá i pro spojení mezi Lucemburskem a Kolínem nad Rýnem.

Připravené stožáry pro elektrizaci Eifelstrecke. Foto: DB InfraGOStanice Mechernich po modernizaci na Eifelstrecke. Foto: DB InfraGOStanice Nettersheim na Eifelstrecke. Foto: DB InfraGOJednotka Alstom Lint (BR620) ve stanici Gerolstein na Eifelstrecke. Foto: DB InfraGOJednotka Alstom Lint (BR620) ve stanici Urft na Eifelstrecke. Foto: DB InfraGONádraží v Urftu na modernizované trati Eifelstrecke. Foto: DB InfraGOJednotka Alstom Lint (BR620) ve stanici Urft na Eifelstrecke. Foto: DB InfraGOTrasa trati Trier - Hürth (Eifelstrecke). Foto: DBPráce na Eifelstrecke. Foto: Deutsche Bahn

Opravou prošly nejen stanice, ale také více než 20 mostů a 10 kilometrů náspu či zabezpečovací zařízení. Takzvaná Eifelstrecke, která vede pohořím Eifel, je celkem 164 kilometrů dlouhá.

Součástí modernizace j i zdvoukolejnění některých úseků. Po dokončení dojde k zavedení hodinového taktu vlaků mezi Trevírem (Trier) a Kolínem nad Rýnem (Köln). Nově má být trať využita i pro dálkovou dopravu zejména mezi severem Německa a Francií.

Detailně projekt DB popisuje na svých stránkách.

Tagy DB InfraGO Eifelstrecke
2 komentáře