Pokrok v přípravě. Třípruh od Písku na jih má pravomocné územní rozhodnutí

Zahájení stavby přeložky silnice I/20 u Budějovic (srpen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZahájení stavby přeložky silnice I/20 u Budějovic (srpen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příprava třípruhu pokračuje, ačkoliv například město Písek po loňském zprovoznění dálnice D4 volá po čtyřpruhu směrem na Budějovice. 

Příprava léta slibované modernizace frekventované silnice I/20 od Písku na jih k Pištínu se po několikaměsíční pauze pohnula kupředu. Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání a s několika úpravami potvrdilo územní rozhodnutí (ÚR) k úseku Písek – Protivín.

Žádost o územní rozhodnutí podalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) koncem roku 2023, loni v září pak jihočeský krajský úřad rozhodnutí vydal. Na ministerstvo dopravy ale putovalo odvolání jedné fyzické osoby, přičemž ministerstvo v některých bodech týkajících se protihlukových opatření rozhodnutí upravilo. Jako celek jej ale potvrdilo, čímž ÚR nabylo právní moci.

Celá třicetikilometrová stavba je rozdělena na čtyři úseky, ze kterých je Písek – Protivín s více než deseti kilometry nejdelší. Jeho stavba se ale neustále posunuje v čase, aktuálně klade ŘSD výstavbu do let 2029 až 2032.

ŘSD má tedy aktuálně už tři územní rozhodnutí. První, které se týkalo úseku Protivín –⁠ Vodňany (6,7 km), získalo v únoru 2022. Tento úsek má od letošního února už i pravomocné stavební povolení. Stavět se má v letech 2027 až 2029.

Druhé pravomocné územní rozhodnutí se týká úseku Nová Hospoda –⁠ Pištín (6,9 km) a ŘSD jej získalo v listopadu 2023. Úsek se má stavět v letech 2028 až 2030. Třetí získalo nyní pro deset kilometrů z Písku na jih.

Chybí tak už pouze umístit stavbu Vodňany –⁠ Nová Hospoda (8,5 km). Pro tu silničáři počítají s takzvaným společným rozhodnutím (očekává se v roce 2027), tedy spojením územního a stavebního řízení. Se stavbou pak počítají v letech 2030 až 2032.

Vylepšení silnice I/20 bude spočívat především v rozšíření na uspořádání 2+1. Silnice podle silničářů dávno nesplňuje soudobé normy, nemá například žádný prostor za krajnicí a je na ní množství nepřehledných horizontů. Řada úseků je označena křiklavou cedulí se smrtkou, která má řidiče varovat. Příprava třípruhu pokračuje, ačkoliv například město Písek po loňském zprovoznění dálnice D4 volá po čtyřpruhu směrem na Budějovice.

Tuto představu naplňuje ŘSD radikálnější modernizací silnice od Pištína do Budějovic, kde stavba koncem loňského srpna začala. Úsek se z větší části promění ve směrově rozdělený čtyřpruh, jeho součástí jsou i dva obchvaty. Hotovo má být v roce 2027.

Tagy I/20 I/20 Písek - Pištín Ministerstvo dopravy Písek ŘSD
62 komentářů