Poprvé od rozpadu Jugoslávie spojí přímý vlak hlavní město Chorvatska s istrijským pobřežím

Slovinský Stadler Flirt v celé své kráse při celodenním odpočinku. Foto: Aleš PetrovskýSlovinský Stadler Flirt v celé své kráse při celodenním odpočinku. Foto: Aleš Petrovský

Vlak bude v provozu jednou týdně.

Na mapu přímých železničních spojení se vrací po více než třiceti letech od rozpadu Jugoslávie vlak z chorvatského hlavního města Záhřebu do města Pula na chorvatském pobřeží Istrijského poloostrova.

Slovinské dráhy (Slovenske železnice – SŽ) a chorvatský státní dopravce HŽ Putničky prijevoz (HŽPP)  spouští společný projekt od zítřka. Jde o další přeshraniční experiment osobní dopravy obou dopravců, loni takto vyzkoušeli sezónní vlaky z italské Opiciny do chorvatské Rijeky. Letos ale už spoj nejezdí.

Do Puly se dá dostat po kolejích pouze přes Slovinsko. Nová linka bude v provozu do konce letošního jízdního řádu.

Nabízí poněkud nezvyklý jízdní řád s jedním párem vlaků týdně. Pojede v pátek ze Záhřebu ve 14:24 přes Lublaň, v Pule bude ve 21:31. Zpět pojede až v neděli odpoledne. V sobotu pojede jeden obrat z Puly do slovinské stanice Divača.

Trasa nového spojení Záhřeb - Pula. Foto: SŽ

Provoz zajistí novými jednotkami Stadler FLIRT SŽ. Kapacita vlaku je 171 sedících. Jízdenka vyjde na 24 eur pro dospělé.

Současně dojde od zítřka k navýšení počtu spojů mezi Lublaní a Záhřebem o jeden pár spojů týdně. Dosud jezdí šest vlaků denně. Přes léto navíc budou v nabídce i přeshraniční spoje Divača – Buzet.

Na vlastní kůži vlakem třemi zeměmi. Z Opiciny do Rijeky a střet s realitou chorvatské železnice

Tagy HŽPP Slovenske železnice Záhřeb - Pula
10 komentářů