Qatar Airways rozšiřují evropský byznys, ovládly 49 % Meridiany. Dohodí jim letadla
Zatímco Etihad Airways se z leteckého byznysu v Evropě a nákupu některých aerolinek stahují, jiný dopravce z Perského zálivu dokončil
Zatímco Etihad Airways se z leteckého byznysu v Evropě a nákupu některých aerolinek stahují, jiný dopravce z Perského zálivu dokončil nákup podílu v dalším evropském dopravci.
Firma získala 49% v nově vytvořené firmě AQA Holding, který se stal stoprocentním vlastníkem letecké společnosti Meridiana Fly. Zbytek připadá společnosti Alisarda, která byla do této transakce jediným majitelem.
Qatar Airways dokončení akvizice oznámil v tiskové zprávě. „Jsme potěšeni, že jsme dokončili toto důležité partnerství. Pomůže Meridianě zvýšit její konkurenceschopnost na evropském trhu. Věříme, že společně znovu posílíme její pozici na trhu a nabídneme více spojů do Itálie, Evropy i do zámoří,“ řekl šéf Qatar Airways Akbar Al Baker.Meridiana má dostat nového předsedu představenstva, jeho jméno zatím neoznámila.
Meridiana je druhým největším italským dopravcem, který má svoji síť postavenou hlavně na spojení Sardinie s Itálií a Evropou. Ve flotile má boeingy 737 a 767, je ještě jedním z mála evropských dopravců, který má ve flotile letadla McDonell Douglas MD-82. Celkem má společnost 19 letadel s průměrným stářím přes dvacet let. Své výsledky firma nezveřejnila. Poslední dostupné údaje o hospodaření jsou z roku 2015, kdy firma prodělala 43 milionů euro.
Podobně jako Alitalia, kterou se roky snažil zachránit Etihad Airways, Meridiana nezvládla nástup nízkonákladových dopravců, kteří v Itálii ovládli trh.
Podle agentury Reuters chystá Qatar Airways ve firmě velké investice včetně nákupu nových letadel a expanze do nových destinací. Al Baker uvedl, že Meridiana převezme v příštím půl roce letadla objednaná původně Qatar Airways, například nové boeingy 787 či 737 MAX. Katarský dopravce tak vyřeší i problém, že má aktuálně objednáno až příliš mnoho letadel.
Pro Qatar Airways jde o druhou velkou investici v Evropě. Mají patnáct procent akcií v International Airlines Group (IAG), pod kterou spadají například British Airways či Iberia.