obrazok-zdopravy

Havířov protáhne Dlouhou třídu, průtah městem prodlouží až k budoucímu obchvatu

Oprava silnice I/11 v Havířově. Foto: ŘSDOprava silnice I/11 v Havířově. Foto: ŘSD

V současnosti končí důležitý průtah městem hned za lesoparkem v části Podlesí.

Statutární město Havířov plánuje prodloužení Dlouhé třídy směrem k plánovanému obchvatu. Magistrát nyní vypsal veřejnou zakázku na vyhotovení projektové dokumentace. Nabídky lze podávat do 24. června, předpokládaná hodnota tendru nebyla uvedena.

V současnosti je důležitý průtah městem vedoucí od Hlavní třídy, potažmo silnice I/11, ukončen kruhovým objezdem hned za lesoparkem v části Podlesí. V budoucnu by měl vést až k připravovanému obchvatu „I/II Havířov – Třanovice“.

„Jedná se o dvoupruhovou směrově nerozdělenou komunikaci pro motorová vozidla délky cca 1,3 kilometru se souběžně vedenou cyklostezkou na jedné straně a chodníkem na straně druhé. Začátek komunikace je na konci stávající Dlouhé třídy v prostoru její křižovatky s ul. Přátelství a koncem trasy východně od zastavěné městské části Životice s napojením na ul. Padlých hrdinů,“ uvádí se v zadávací dokumentaci k připravovanému prodloužení Dlouhé třídy.

Situace prodloužení Dlouhé třídy v Havířově.Zdroj: Zadávací dokumentace Prodloužení Dlouhé třídy Havířov

Situace prodloužení Dlouhé třídy v Havířově.
Zdroj: Zadávací dokumentace Prodloužení Dlouhé třídy Havířov

Podle dokumentace připravovaná komunikace obsahuje tři jednopruhové okružní křižovatky, jeden mostní objekt přes údolí Životického potoka a protihlukové stěny.

V hodnocení nabídek bude mít nabídková cena váhu 60 %, zbylých 40 % připadá na zkušenosti členů realizačního týmu.

Obchvat Havířova čeká na rozhodnutí EIA

Plánovaný obchvat Havířova, na který se prodloužená Dlouhá třída napojí, zamířil letos na jaře do procesu posuzování vlivů na životní prostředí (EIA). Rozhodnutí EIA by mohlo být známo ještě v tomto roce.

Posun v přípravách obchvatu Havířova, míří do procesu EIA

Obchvat Havířova má město a region propojit s dálnicí D48 a odvést tranzitní dopravu mimo obydlené oblasti. Součástí nové přeložky silnice I/11, dlouhé přibližně 19 kilometrů, má být 8 mimoúrovňových křižovatek, 11 mostů a téměř půlkilometrový tunel.

Celkové investiční náklady jsou odhadovány na zhruba 8,2 miliardy korun. Pokud všechno půjde podle plánu, chce ŘSD zahájit výstavbu v roce 2029. Hotovo by pak mohlo být o čtyři roky později.

Detaily stavby popisují informační letáky ŘSD Infoleták I. etapa a Infoleták II. etapa.

I/11, obchvat Havířova. Pramen: ŘSD

I/11, obchvat Havířova. Pramen: ŘSD

Tagy Havířov obchvat Havířova
23 komentářů