obrazok-zdopravy

Kompletní ComfortJet vyráží na Berlinery, ještě letos zamíří do Budapešti a Grazu

ComfortJet. Foto: ČDComfortJet. Foto: ČD

Finální souprava má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení.

České dráhy v těchto dnech poprvé nasazují kompletní novou soupravu ComfortJet na spoje linky Berliner z Prahy do Flensburgu přes Berlín a Hamburk.

Soupravy budou zatím provozované pouze v taženém režimu podobně jako běžné soupravy, ale už se všemi plánovanými službami pro cestující na palubě. Dopravce o tom informoval na platformě X.

„První mezistátní vlaky obsluhované devítivozovou soupravou jsou spoje EC 174 Praha hl.n. (10:28) – Flensburg (19:07) a EC 175 Flensburg (8:46) – Praha hl.n. (17:23). V soupravě je už zařazený i řídící vůz 1. třídy a také nový restaurační vůz,“ uvedly ČD.

Nové soupravy ComfortJet jsou dosud nasazovány na spojích IC 510, 512, 515 a 517. Po převzetí dalších devítivozových jednotek ComfortJet má být jejich provoz postupně rozšířen také na spoje z Prahy do Budapešti a Grazu. Ve výhledu je také nasazení na linku do Dánska.

„Nasazení ComfotJetu ve směru Maďarsko a Rakousko je předpokládáno ještě letos, přesnější termíny budou stanoveny v závislosti na přebírání a zprovozňování dalších jednotek,“ řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

ComfortJet. Foto: ČD

ComfortJet.
Foto: ČD

České dráhy objednaly u konsorcia Siemens – Škoda dvacet netrakčních jednotek ComfortJetů. Finální souprava má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním oddíle.

Délka vlaku je zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h. V provozu je s lokomotivou Siemens Vectron. Poprvé byl kompletní devítivozový ComfortJet nasazen do provozu 15. dubna, do té doby jezdil bez řídicího a nového restauračního vozu. Deník Zdopravy.cz přinesl z cesty kompletní soupravou reportáž.

„Aktuálně do provozu nasazujeme 5 krátkých ComfortJetů o 8 vozech na Německo a 4 dlouhé ve finální konfiguraci s 9 vozy. Aktuálně dochází na Berlinerech k postupnému přechodu z klasické vozby na ComfortJety o 8 nebo 9 vozech, která bude trvat do léta. Z provozních důvodů jsou po tuto přechodnou dobu možné změny v nasazení souprav (klasická, krátký / dlouhý ComfortJet),“ dodal Šťáhlavský.

Obrazem: Svezli jsme se kompletním ComfortJetem. Přibyl řídicí a restaurační vůz

Tagy Berliner čd České dráhy ComfortJet
78 komentářů