obrazok-zdopravy

Z Ostravy do Opavy mimo obce. ŘSD předělalo plány na novou silnici, většina má být dvoupruhová

Návrh trasy nové silnice I/56 mezi Opavou a Ostravou včetně variant vedení kolem Ludgeřovic. Foto: ŘSDNávrh trasy nové silnice I/56 mezi Opavou a Ostravou včetně variant vedení kolem Ludgeřovic. Foto: ŘSD

K zahájení stavby má dojít v roce 2028.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) představilo nové plány na vybudování přeložky silnice I/56 mezi Opavou a Ostravou. K přepracování a doplnění dokumentace došlo poté, co ve zjišťovacím řízení přišly proti záměru desítky připomínek.

Nová dokumentace se objevila v registru EIA. Plán počítá se zhruba 28 kilometrů dlouhou trasou okolo Hlučína, nově je už s výjimkou Ludgeřovic vedena pouze v jedné variantě. „Je nutno přihlížet k faktu, že mezi Opavou a Ostravou (centrum) a obcemi ležícími severně od této spojnice existují významné dopravní vazby, vyvolávající poptávku po odpovídajícím dopravním napojení, které v tomto území chybí a veškerá doprava je proto vedena po stávajících průtazích mnoha obcemi na trase I/56,“ vysvětluje ŘSD, proč plánuje výrazné kapacitní rozšíření celého úseku.

Většina trasy nové silnice je navržena jako dvoupruhová v kategorii S 9,5/90 (22 km z Opavy do Hlučína východ), zbývajících šest kilometrů do Ostravy má být v kategorii S 15,25/110 se střídavým třípruhem. Okolo Ludgeřovic počítají plány se třemi různými variantami trasy. Na celé trase má vzniknout 7 mimoúrovňových křižovatek.

V přepracované dokumentaci projektanti reagují na připomínky ze zjišťovacího řízení, jde zejména o ochranu před hlukem či řešení odvodnění. Stavba bude rozdělena do čtyř etap.

ŘSD aktuálně počítá se zahájením stavby v roce 2028 s termínem dokončení v roce 2035. Náklady v cenové úrovni roku 2021 jsou 9 miliard korun. Detailněji stavbu popisuje informační leták.

 

Tagy EIA I/56 obchvat Hlučínska přeložka silnice I/56 Opava - Ostrava Ředitelství silnic a dálnic ŘSD silnice I/56 Opava - Ostrava
36 komentářů