Vídeň prodává nákladního železničního dopravce. Vysvětluje to i nepříznivou situací na trhu

Siemens Vectron v barvách Wiener Lokalbahnen Cargo. Foto: WLCSiemens Vectron v barvách Wiener Lokalbahnen Cargo. Foto: WLC

Firma provozuje přes třicet lokomotiv.

Na trhu nákladní železniční dopravy v Rakousku se schyluje k zajímavému majetkovému přesunu. Společnost Wiener Lokalbahnen (WLB) začala hledat kupce pro svoji dceřinou firmu Wiener Lokalbahnen Cargo (WLC), která se zabývá nákladní železniční dopravou.

Vyplývá to z oznámení v evropském věstníku veřejných zakázek. Dopravce patří kapitálově prostřednictvím Wiener Stadwerkerke rakouskému hlavnímu městu.

Vedení firmy prodej v tiskové zprávě oficiálně vysvětlilo tím, že nákladní železniční doprava není veřejnou službou, na kterou se skupina Wiener Stadtwerke zaměřuje.  Jako další důvod uvedla mateřská společnost i současnou situaci na trhu nákladní železniční dopravy. Ta v Evropě prochází aktuálně velkým poklesem.

Cílem prodeje je najít v rámci Evropy kupce, který převezme všechny akcie WLC. Nový majitel by měl rozvíjet potenciál WLC,“ dodala Wiener Stadwerke v tiskové zprávě. Poradcem při prodeji je KPMG. Zájemci mají čas do začátku června, firma chce vyřešit prodej do konce letošního roku.
Rakouský rozhlas ORF upozornil, že hospodaření firmy je ztrátové. V roce 2022 prodělala 5,8 milionů eur, v roce 2023 10 milionů eur. Loňské výsledky zatím nezveřejnil.

WLC vznikl v roce 2007, společnost má svoji pobočku i v Česku. Zaměřuje se hlavně na kombinovanou dopravu. Provozuje 32 elektrických vícesystémových lokomotiv a tři posunovací. V Česku je firma známa i díky tomu, že v minulosti prodala čtyři lokomotivy Taurus Českým drahám.

České dráhy koupily v Rakousku další čtyři „taurusy“. Vysvětlují to i nespolehlivostí lokomotiv řady 380

Tagy Wiener Lokalbahnen Wiener Lokalbahnen Cargo Wiener Stadtwerke
21 komentářů