Vídeň prodává nákladního železničního dopravce. Vysvětluje to i nepříznivou situací na trhu

Siemens Vectron v barvách Wiener Lokalbahnen Cargo. Foto: WLCSiemens Vectron v barvách Wiener Lokalbahnen Cargo. Foto: WLC

Firma provozuje přes třicet lokomotiv.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František Josef

EU začala v rámci GD podporovat nákladní železnici a už to fičí. Ale sešupem ke konci nákladních vlaků.

Gwann

Mizi doprava substratu, tedy rudy a uhli. Zrovna po uhli by se melo styskat malokomu

Petr Šimral

A že toho „uhla“ WLB odvezla…

Jouda

To jsou na Zdopravy ted zprávy z nákladní železnice jedna lepší než druhá. Vypadá to , že železnice, ta nákladní se utrhla z kuple a frčí nerizeně dolů. Ale přímo tak z Kořenova do Tanvaldu. To je mazec. Když to v polovině devadesátých let pokleslo, myslel jsem si že to je dno a už to půjde jen nahoru. I díky proklamacim o ekologii z EU. Ale to jsem netušil, že to není dno, ale přízemí. Do sklepa míří výtah až teď…..bohužel

Petr Šimral

Máš pravdu, ale věděli jsme to dost let dopředu. Jenom se nám tomu nechtělo věřit…

Premek

Není umění prodat, ale najít někoho, kdo koupí za přijatelnou cenu.

Ústečan

ČD by taky měly prodat Cargo. Kondici firmy by to v současné ekonomické situaci prospělo, celá skupina by měla vyšší zisk.

Kubrt

Teď je blbá doba na prodej nákladního dopravce. A osobně si myslím, že tak zásadní rozhodnutí by se mělo přijímat na základě nějaké strategie, ze které bude plynout, co stát od skupiny ČD vlastně očekává; ne kvůli jednomu číslu „za skupinu“, které samo o sobě v jednom roce nic zásadního neříká.

liborvavrik82

Teď je blbá doba na prodej železničního dopravce. Možná však je dobrá doba pro nákupy a fůze.

Karl vB.

Jo, to bude v dnešní době dlouhá fronta zájemců a jeden bude přeplácet druhého.
Cargo drželo dlouhou dobu hospodaření ČD, když byla osobní doprava prodělečná, takže na základě jednoho lokálního extrému v časové řadě netřeba plánovat až takové dramatické kroky.
Ono bude zajímavé sledovat, jaká bude cena WLC a kolik (a jakých) zájemců se bude o koupi ucházet.

Gwann

Prodavat firmu, kdyz je ve ztrate, rozhodne nevede k vysokemu vydelku

Flek

Záleží i na hodnotě jejího majetku.

Pavel

Prodávat podnik v době, kdy celý sektor jde dolů je skoro to nejhorší co lze. Ale ještě horší je zvětšovat ztrátu.
Hodnota WLB Cargo je v licenci a v lokomotivách. O NV nebude mít nikdo zájem. HV zkusit rozprodat po kusech osobní dopravě, pokud ale nejsou moc staré a mají ETCS.

Michal M

Maj deset banglí, osmnáct bardotek a čtyři prasátka.
https://www.wlc.at/fuhrpark

Karl vB.

Jejich JOB-stránky vidí uvedenou situaci docela optimisticky:
„WLC je atraktivním zaměstnavatelem v segmentu železniční nákladní dopravy.“
https://www.wlc.at/karriere-wlc

liborvavrik82

To co píšete může být jedna z mižností. Znáte rakouský železniční trh? Jak moc o něm víte? Podle čeho víte, že neexistuje na trhu v Rakousku, či Evropě kdo v době klesajícího trhu má sílu kupovat své konkurenty a koncentrovat trh?

Kubrt

Copak o to, ty elektrické lokomotivy jsou zánovní Traxxy a Vectrony, ovšem většina (23 z 30) není majetkem WLC, ale různých poolů, leasingovek apod.

Mates

A aj tie čo boli už nie sú. Všetkých 6 ks 1216 rozpredali, 4 šli do ČD a posledné 2ks začiatkom tohto roka do OBB. Najaté lokomotívy vrátili a ostali im už len nejaké 187čky(myslím 2 či 3 ks), jeden vlastný Vectron a pár dieslov.

liborvavrik82

Nemají cenu i nějaké jejich dlouhodobé kontrakty? Co špatného se stane když na trhu zůstane z 20 nákladních železničních dopravců jen 6 největších?

Karl vB.

Ubyde konkurence a těch 6 zbylých firem si začne diktovat podmínky.

VS

Dobrý den,

ubude železniční konkurence, ale silniční zůstane, takže si příliš diktovat nebudou moci.

Hezký den.