Ostrava znovu shání trolejbusy. Odhadovanou cenu výrazně navýšili, Turkům omezili šance

Trolejbus T‘CITY 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: Jan Švehla / Škoda GroupTrolejbus T‘CITY 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: Jan Švehla / Škoda Group

Podmínkou účasti je sídlo v EU.

Dopravní podnik Ostrava znovu shání výrobce jednočlánkových nízkopodlažních parciálních trolejbusů. V soutěži s odhadovanou cenou 289 milionů korun hledá firmu, která dodá až 16 vozidel. Na financování chce využít dotaci z IROP nebo Modernizačního fondu.

Zakázku zveřejnil DPO na profilu zadavatele. Požadavky na vozidla jsou stejné jako v soutěži z roku 2023, kterou následně DPO v roce 2024 zrušil bez jasného vysvětlení skutečných důvodů. V soutěži na deset trolejbusů tehdy nabídla výrazně nižší cenu turecká Bozankaya: 13,5 milionů korun za trolejbus než Škoda Electric (16,6 milionů korun). V nové soutěži počítá DPO s odhadovanou cenou 18 milionů korun za jeden trolejbus.

DPO zrušil tendr na nové parciální trolejbusy, nabídky podaly Škoda a Bozankaya

Bozankaya bude mít ale velký problém se do soutěže vůbec přihlásit. Podle podmínek soutěže bude účast povolena jen firmám se sídlem v EU, EHP nebo Švýcarsku. Dodávky z jiných zemí nesmí přesáhnout 50 %.

DPO v hodnocení zohlední nejen cenu. Ta bude mít váhu 70 %. Vybrané technické parametry zohlední v hodnocení 10 %, výhodnost servisních podmínek pak 5 %. Patnáct procent v hodnocení bude mít skutečnost, že výrobce má již parciální trolejbus schválený v EU. Na dodání prvního trolejbusu bude mít přitom vítěz 15 měsíců.

Vypsání soutěže předcházely předběžné tržní konzultace, ve kterých reagovaly pouze společnosti Solaris a Škoda Electric. Osloveny nebyly například švýcarský HESS nebo turecká Bozankaya, naopak DPO k účasti v konzultacích vyzval například Iveco. To se několik let v Česku do žádné soutěže na trolejbusy nehlásilo.

Nové trolejbusy mají být nízkopodlažní a klimatizované s kapacitou nejméně 80 osob. Na baterie mají zvládnout dojet nejméně 15 km.

Poslední parciální trolejbusy v Ostravě jsou od Škody Electric. Model 36Tr má tureckou karoserii od Temsy.

Škoda předala Ostravě první trolejbus T‘CITY 36 Tr, je jejím patnáctitisícím vyrobeným vozem

Tagy dopravní podnik ostrava DPO parciální trolejbus
17 komentářů