„Kyslík“ pro francouzské dráhy. CAF ukázal interiér nových jednotek a oznámil další zpoždění

Nový termín uvedení do provozu je březen 2027.
Francouzské státní dráhy SNCF Voyageurs představily interiér nových jednotek Oxygène, které pro dopravce vyrábí společnost CAF. Nahradit mají klasické soupravy lokomotiv a vozů Corail na trati z Paříže do Clermont-Ferrand, z Paříže do Limoges a z Bordeaux do Marseille.
Jde o vlaky, jejichž dodání si SNCF objednaly už v roce 2019 a od té doby se termín zahájení provozu neustále posouvá. Zatím aktuální termín je březen 2027, tedy tři roky po původním termínu.
Část nových jednotek je již vyrobená, testovaly se na okruhu ve Velimi. Brzy začnou s dvěma jednotkami zkušební jízdy po francouzské železniční síti
I přes zpoždění v dodávce SNCF novým jednotkám na 200 km/h věří. K původně objednaným 28 jednotkám zasmluvnily dodávku ještě dalších 22.
Francouzské dráhy věří vlaku, který ještě nevyjel. Objednaly dalších 22 jednotek Oxygène
I díky tomu má stoupnout počet spojů na trati z Paříže do Clermont-Ferrand z osmi na devět a z 10 na 11 z Paříže do Limoges. Nové vlaky vyjdou na celkem 1,5 miliardy eur, SNCF současně provádí za dvě miliardy eur modernizaci tratí, po kterých budou nové jednotky jezdit.
Nové desetivozové jednotky mají kapacitu 420 míst, z toho 317 ve druhé třídě a 103 v první třídě. Jednotky se začínají vyrábět závodě Reichshoffen, který patřil dříve Alstomu a kterého se musel zbavit kvůli akvizici Bombardieru. O stejnou továrnu měla tehdy zájem i Škoda Group. CAF dosud tyto vlaky vyráběl ve svém francouzském závodě v Bagnères-de-Bigorre a ve španělském Besainu.