Nová tramvaj 52T už je „pokřtěna“. Poškodila ji uvolněná vrata vozovny

Nová tramvaj Škoda 52T vyjela poprvé do pražských ulic v rámci plnění technických zkoušek. Foto: DPP - Petr HejnaNová tramvaj Škoda 52T vyjela poprvé do pražských ulic v rámci plnění technických zkoušek. Foto: DPP - Petr Hejna

Poškození bylo hned opraveno a na probíhající homologaci nebude mít vliv.

Nová tramvaj Škoda Forcity Plus 52T má za sebou první drobnou nehodu, při které se poškodil její povrch. Tramvaj v současnosti „sbírá kilometry“ v pražské síti v rámci první fáze homologace, kdy musí najezdit 20 000 km v provozu bez cestujících.

Ve středu 30. dubna první exemplář 52T ověřoval spolu s ostatními typy pražských tramvají nově opravený vjezd do vozovny Střešovice u stejnojmenné zastávky.

Během ověřovacích zkoušek náhlý poryv větru uvolnil nezajištěná vrata vjezdu do areálu vozovny. Ta způsobila drobné poškození na boku vozidla,“ potvrdil vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík.

Opravený vjezd do vozovny Střešovice a Muzea MHD. Foto: Zdopravy.czPoškození tramvaje 52T vraty od vozovny. Foto: Nehody MHD PrahaOpravený vjezd do vozovny Střešovice a Muzea MHD. Foto: Zdopravy.czVrata do areálu vozovny Střešovice. Foto: Zdopravy.czVrata do areálu vozovny Střešovice. Foto: Zdopravy.czOpravený vjezd do vozovny Střešovice a Muzea MHD. Foto: Zdopravy.czTramvaj 52T během nočních testovacích jízd. Foto: Zdopravy.czTramvaj 52T během nočních testovacích jízd. Foto: Zdopravy.czVrata do areálu vozovny Střešovice. Foto: Zdopravy.cz

Podle něj bylo poškození hned opraveno a na probíhající homologaci nebude mít vliv. Výrobce tramvaje Škoda Group následně díl během některé z budoucích kontrol vymění.

Už následující den tramvaj pokračovala ve zkušebních jízdách, poškození karoserie nebylo při průjezdu zastávkami na první pohled patrné.

Zatím bez zátěže

První nová tramvaj 52T dokončila minulý týden úvodní technické zkoušky a ověřovací jízdy v ulicích Prahy. Poprvé se objevila v centru města 9. dubna, krátce po svém transportu z Plzně. V sobotu pak začala pro vůz číslo 9503 první fáze homologace, kterou u nových typů vozidel vyžaduje Drážní úřad.

Nová tramvaj 52T uspěla v ověřovacích jízdách Prahou. Čeká ji prvních 20 000 km homologace

V první fázi bez cestujících musí tramvaj najezdit celkem 20 tisíc kilometrů, z toho první polovinu bez zátěže, druhou polovinu s různou zátěží. „Homologační jízdy budou probíhat mimo jízdní řády v celé pražské tramvajové síti, v režimu 24/7 mimo nezbytné kontroly,“ uvedl k tomu před týdnem Šabík.

Dopravní podnik i Škoda Group očekávají dokončení první fáze homologačních jízd v průběhu letošního léta. Poté bude následovat druhá fáze homologace vozidla, a to zkušební jízdy s cestujícími, kde Drážní úřad stanovil nájezd dalších 20 tisíc kilometrů.

Tagy 52T Škoda ForCity Plus 52T Vozovna Střešovice
20 komentářů