430 kilometrů nové vysokorychlostní trati. V Maroku začala další velká železniční stavba

Jednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: AlstomJednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: Alstom

Nová trať bude hotová do roku 2029.

Marocký král Mohammed VI. zahájil stavbu nové vysokorychlostní trati, která propojí Kenitru a Marrákeš. Půjde o další prodloužení vysokorychlostní železnice v africké zemi. Hotovo má být do roku 2029.

O zahájení stavby informovalo tamější ministerstvo dopravy na svých stránkách. Podle krále je obří investice důkazem toho, že železnice se má postupně stát jednou z hlavních páteří dopravního systému v zemi. Zakázka na novou trať je rozdělena na pět částí.

Obří nákup marockých drah. Koupí 168 nových jednotek od tří výrobců

Po dokončení vysokorychlostní trati potrvá cesta vlakem z Tangieru do Rabatu jednu hodinu, do Casablanky dalších 40 minut. Z Tangieru do Marrákeše pojedou vlaky 2 hodiny a 40 minut. Dosud trvá cesta 7 hodin. Současně dojde k vybudování nové železnice na letiště v Casablance včetně obsluhy nového fotbalového stadionu. Investice souvisí s plánovaným fotbalovým šampionátem, který bude Maroko pořádat společně se Španělskem a Portugalskem v roce 2030.

Na nové trati bude maximální rychlost 350 km/h. Nová trať má odlehčit současně i stávajícím konvenční tratím v oblasti Rabatu, Casablanky a Marrákeše. Národní dopravce ONCF už dříve zahájil soutěž na dodávku nových vlaků. Stavba vyjde na 40 miliard dirhamů, tedy zhruba 240 miliard korun.

Vysokorychlostní tratě v Maroku. Foto:  Ianimalloves / Wikimedia Commons
Tagy Maroko ONCF vysokorychlostní železnice v Maroku
68 komentářů