Velká elektrizace ve Štýrsku. První elektrické vlaky vyjedou na Steirische Westbahn v létě

Elektrizace Steirische Westbahn. Pramen: ÖBB/Karl Heinz FerkElektrizace Steirische Westbahn. Pramen: ÖBB/Karl Heinz Ferk

Železniční síť ÖBB je elektrizována zhruba ze 75 procent, oproti tomu česká síť jen z jedné třetiny.

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) ohlásily na léto završení první části elektrizace Štýrské západní dráhy (Steirische Westbahn). Velká modernizace probíhá na Steirische Westbahn, která zahrnuje přes 90 kilometrů tratí Štýrský Hradec – Köflach a Lieboch – Wies-Eibiswald, od roku 2021.

Rakušané modernizaci označují za jeden z největších elektrizačních projektů na rakouské síti. Letos v létě by přitom měly vyjet elektrické vlaky na první hotový úsek Wettmannstätten – Wies-Eibiswald, který měří 33 kilometrů. Celkově má být hotovo v roce 2033.

Zmíněný jižní úsek Steirische Westbahn, kde je elektrizace před dokončením, bude přitom napojen na nový koridor Koralmbahn v nově zbudovaném uzlu Weststeiermark. Vlaky tak budou moci přejíždět mezi Koralmbahn a Steirische Westbahn, což mimo jiné od prosince umožní přímé spojení elektrickými vlaky Štýrský Hradec – Hengsberg – Wettmannstätten – Wies-Eibiswald.

Rakušané slaví dokončení projektu století a poslední prorážku Semmeringu

Modernizace Steirische Westbahn ovšem neznamená pouze elektrizaci. Vylepšuje se 16 nádraží, kde se budují parkoviště P+R, rekonstruují se tunely a ruší přejezdy. Investice do Steirische Westbahn má činit v přepočtu zhruba 14 miliard korun.

Trolejové vedení už je téměř hotové také mezi městy Lieboch a Wettmannstätten. Do roku 2028 se má završit modernizace zastávek Oisnitz-St. Josef a Alling-Tobisegg.

Železniční síť ÖBB je elektrizována zhruba ze 75 procent, což výrazně převyšuje evropský průměr (EU 57 %). Česká železniční síť je elektrizována z jedné třetiny. To vedlo nedávno k výzvě Asociace českého železničního průmyslu (ACRI), která volá po rychlejší elektrizaci. ACRI mimo jiné poukázala na fakt, že mezi lety 2011 a 2020 bylo elektrizováno pouhých 28 kilometrů tratí. Průměrná rychlost elektrizace v ČR tedy byla 2,8 kilometru železničních tratí ročně.

Úseky Steirische Westbahn. Pramen: ÖBB

Úseky Steirische Westbahn. Pramen: ÖBB

Tagy elektrizace tratí ÖBB-Infrastruktur Rakousko Steirische Westbahn
13 komentářů