Stadler dodá další akutrolejové Flirty do Německa. Jezdit budou v Durynsku

Stadler FLIRT Akku pro provoz v Durynsku. Foto: Stadler RailStadler FLIRT Akku pro provoz v Durynsku. Foto: Stadler Rail

Jednotky budou mít dojezd 80 km mimo troleje.

Společnost Stadler Rail získala další velkou zakázku na dodávku akutrolejových jednotek (BEMU), které kombinují provoz pod trolejí a na baterie. Státnímu dopravci DB Regio dodá 19 jednotek FLIRT Akku pro provoz v Durynsku v provozním souboru Mittelthüringer Akku-Netz.

O zakázce informoval Stadler Rail v tiskové zprávě, durynské ministerstvo oznámilo vítězství výrobce v únoru při přidělení zakázky na dopravce. Čekalo se na podpis smlouvy s výrobcem. Jednotky mají být dodány do roku 2028.

„Zasmluvnění výkonů bude znamenat dekarbonizaci 13 % výkonů jedním tahem,“ řekl ministr dopravy Steffen Schütz. Podle něj jde o první krok ke zrušení všech dieselových vlaků v regionu. Roční rozsah nové smlouvy je 3,6 milionů vlakokilometrů.

Jednotky Stadler Flirt Akku (BEMU) zvládnou podle podmínek soutěže mimo troleje dojezd 80 km. Součástí proměny provozu bude i rozšíření trakčního vedení ve stanicích Fröttstädt, Gotha a Saalfeld, DB InfraGO vybuduje stacionární dobíječky v Ilmenau a Bad Langensalza. Nové jednotky budou mít kapacitu 148 sedících cestujících a budou v barvách Durynska.

Nový provozní soubor zahrnuje tratě z Erfurtu do Ilmenau, Saalfeldu, Nordhausenu a přes Döllstädt do Heilbad Heiligenstadt a také tratě Fröttstädt – Friedrichroda a Gotha – Bad Langensalza. Na některých linkách dojde k rozšíření počtu spojů.

Nová koncepce přinese i zkrácení jízdních dob. Zajímavostí smlouvy je přítomnost nejen průvodčích, ale také pracovníka bezpečnostní služby. „Durynsko reaguje na zvýšené bezpečnostní potřeby cestujících,“ uvádí v tiskové zprávě spolkové ministerstvo.

Stadler je v Evropě lídrem trhu jednotek BEMU, má padesát procent trhu. V Německu získal již 151 objednávek na jednotky FLIRT Akku.

Tagy BEMU DB Regio Durynsko Stadler Flirt Akku Stadler Rail
26 komentářů