Kompletní ComfortJet se podívá na západ Čech, v pátek vyjede na dalších dvou spojích

Řídicí vůz ComfortJetu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czŘídicí vůz ComfortJetu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

S ComfortJety se nově svezou cestující z Plzně, Stříbra a Plané u Mariánských Lázní.

Nová souprava Českých drah ComfortJet začne od pátku pravidelně obsluhovat další dva vlakové spoje. V rámci zkušebního provozu bude nasazována také na spojích IC 512 / 515 Ostravan, které jedou po dobu výluky na trati 178 v úseku Bohumín (07:01) – Planá u Mariánských Lázní (12:50/15:08) – Bohumín (20:50).

ComfortJety tak budou nově zajíždět na západ Čech. V úseku od Plané u Mariánských Lázní přes Mariánské Lázně a Cheb až do Františkových Lázní je kvůli plánované výluce zavedena náhradní autobusová doprava.

ComfortJety jsou dosud nasazovány na spojích IC 510 a IC 517 Ostravan. Rozšířením na další dva spoje budou zastavovat nově v Plzni, Stříbře a zmíněné Plané u Mariánských Lázní.

„České dráhy v tuto chvíli provozují tři kompletní jednotky ComfortJet o devíti vozech a se všemi plánovanými službami na jejich palubě včetně restauračního vozu. Soupravy jsou zatím provozované jen v tažené formě, tedy jako klasické vozy. Funkce řídicího vozu bude využita v rámci další fáze zprovozňování ComfortJetů,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Poprvé byl kompletní devítivozový ComfortJet nasazen do provozu v pondělí večer, do té doby jezdil bez řídicího a nového restauračního vozu. Reportáž z cesty kompletním ComfortJetem z Ostravy přinesl deník Zdopravy.cz v úterý.

Obrazem: Svezli jsme se kompletním ComfortJetem. Přibyl řídicí a restaurační vůz

Po převzetí dalších devítivozových jednotek ComfortJet má být jejich provoz postupně rozšířen během tohoto roku také na spoje z Prahy do Berlína, Budapešti a Grazu. Ve výhledu je také nasazení na linku do Dánska.

České dráhy objednaly u konsorcia Siemens – Škoda dvacet netrakčních jednotek ComfortJetů. Finální souprava má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním oddíle.

Délka vlaku je zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h. V provozu budou se zmíněnými lokomotivami Siemens Vectron.

Řídicí vůz ComfortJetu.
Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czŘídicí vůz ComfortJetu.
Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czComfortJet.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVůz ČD Restaurant v ComfortJetu.
Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czComfortJet.
Foto: ČDComfortJet.
Foto: ČDComfortJet.
Foto: ČDComfortJet.
Foto: ČDVůz ČD Restaurant v ComfortJetu.
Foto: ČD
Tagy čd České dráhy ComfortJet konsorcium Siemens - Škoda konsorcium Škoda / Siemens
77 komentářů