Kompletní ComfortJet se podívá na západ Čech, v pátek vyjede na dalších dvou spojích
Řídicí vůz ComfortJetu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

S ComfortJety se nově svezou cestující z Plzně, Stříbra a Plané u Mariánských Lázní.
Nestálo by za to dokoupit po dvou vozech k Railjetum a mit 27 deviti vozových jednotek?
Kupte je a můžete je ČD i jiným dopravcům pronajímat.
Dobrý nápad. Jdu zjistit jaké jsou dodací lhůty.
A nestačí na některé výkony právě jen těch 7 vozů?
Vozy pro jedničkové Railjety se ještě vyrábí? 🙂
Pěkný vozíky,ted je otázka jak se k tomu budou chovat cestující
Jak by se měli chovat? Budou se chovat stejně jako v jiných vozíkách. Normální cestující neřeší, jakej …Jet ho zrovna veze.
Sice dotaz mimo téma, kam budou přeloženy uvolněné vozy z Ex3 a Railjety?
Railjety budou jezdit tam kde ComfortJety, je to skoro stejnej produkt tak se to hodí, i celkově Railjety+ComfortJety to bude jen 27 kusů což skoro bude stačit jen na ten Berlín, Vídeň, Budapešť
Netušíte, proč se řídící vůz zatím nevyužívá a stále se objíždí? Díky.
ETCS
Není pojem schválen ani ten pro RJ2 ÖBB, to bude větší problém na déle.
*pojem = plně
A mají vůbec povoleno jet s CJ v režimu tlačení ze zadu, zvlášť na 230 km/h?
To nás ovšem na cestě do Plané u Mariánských Lázní nemusí vůbec trápit
To jsou šotovzpomínky na dobu, kdy soupravy nebrdily jednotně a hrozily různé záškuby. Dnes není žádné omezení na to kde má být loko. Klidně uprostřed, v zásadě takto fungují Stadlery s powerpackem.
Ovšem, pro provoz v režimu sunutí je zapotřebí patřičné schválení, které Comfortjet zatím nemá.
ETCS to samozrejme, nesirte bludy. Ten ridici vuz nema prozatim schvaleni pro provoz.
Tak teď objednat dalších 50a vykašlat se na proti nim strašné Interpantery:-)
Kolik na to přispějete?
Asi mě napadají jiné vozy, na které by se dalo vykašlat…
Asi mě taky. Za mě jako cestujícího je Panter na české železnici jednoznačný posun k civilizovanému cestování.
No… Interpanter úplně ne, ale asi je to krapet lepší než souprava béček, které tam jezdily předtím.
To je dost jiná liga. Na zbylé R, Ex budou ještě soutěže na trochu pomalejší = levnější vlaky. ČD to vůbec nemusí vyhrát.
Dalších 50 vysokopodlažních netrakčních souprav už by bylo trochu zbytečných…
Pro dalších 50 kusů není využití. Je to příliš drahá sranda na to, aby to jezdilo všude.
A do Českých Budějovic je pošlou až těsně před koncem životnosti předpokládám.
Do Budějovic nejezdí /z Prahy a Lince/ komfortní vlaky? Proč zrovna tam, když by kapacita zásadně převyšovala poptávku? Zase chování stylu „já chci“. Musíte se smířit s tím, že vždy to bude tak, že na některých linkách budou jezdit ty nejnovější vlaky, na jiných ty starší a na dalších ty nejstarší. Když ty soupravy zařadíte na Budějovice, ozve se dle Vašeho vzoru člověk z jiného města s argumentem „proč Budějovice a ne k nám“.. A víte co? Třeba předpokládáte správně, začněte na jihu Čech již nyní s osvětou ať lidé jezdí vlakem a až budete dostatečně úspěšný, bude na místě… Číst vice »
Vy považujete to, co jezdí do Budějic za komfortní? Tak to máte asi hodně divnou představu o komfortu. Pravda, lepší, než Béčka, ale to je chabá útěcha pro lidi, co tím musí cestovat.
Ano to co jezdí mezi Prahou a Budejcema je naprosto ok, jediný problém je absence velkoprostoru u expresů.
Rakouské ojetiny bez pořádné modernizace vám na vlacích kategorie IC a EC přijdou v roce 20225 OK? No, asi holt mám nějaké divné představy o tom, jak má vypadat OK vlak v roce 20225, ale tyto vlaky tu představu fakt nesplňují. Jak říkám, lepší, než Béčko, ale ne o moc. A dost mě překvapuje, že ÖBB toto na těch vlacích toleruje.
Já mám zase asi divné představy o tom, jaký máme rok. Já žiju o 18 tisíc a 200 let pozadu, jak tak koukám.
No jo, no, tak jsem se uklepl, no. Samozřejmě jsem myslel 2025. Ale to snad nemění pointu mého příspěvku.
Kdyby to bylo jednou, tak se dá říct, že je to překlep. Ale že se Vám to povedlo dvakrát mě také zaujalo. 🙂
Uklepnout se jednou je lidské, uklepnout se dvakrát stejně je zábavné.
Je to tlakotěsné, má to wifi a hlavně klimatizaci. Moc nechápu, co vám tam chybí
Sedačka na které vydržíte sedět déle než 1 hodinu. 🙂
Vadí Béčko? Jezděte Áčkem.
Tak vzhledem k tomu, že ČD nejspíš přijdou o Cheb a za pár let nasadí Comfortjet do Grazu, taky vzhledem k tomu, že jste na cestě do Lince, máte dost velkou šanci, že Vám tam v dohledné době budou jezdit buď Interjety, nebo railjety.
CJ by dle plánu do Grazu (min. na Vídeň) měly začít jezdit ještě letos.
ČD na jihu vyhrály jen 6letou vycpávkovou soutěž. Dají se tam očekávat nějaké vozy z dnešních Berlinerů.
Kdo vyhraje tu soutěž potom nelze vůbec předvídat, natož s čím tam bude jezdit.
Pevně věřím ve vítězství Arrivy také na jihu. Již brzy se na západ svezeme soupravami hodnými 21 století a ne morálně zastaralým ComfortJedem, co neumí jet rychleji než 199 … !
Ta Arriva bude snad moct jet rychleji?
Pane doktor, napište si lepší prášky.
V pohodě, díky, berte to jako odlehčení tématu.
Jsem pouze zvědav na ta vozidla která na vysoutěžené soubory ( a že jich už je ) Arriva pošle ?
O rychlost se musí postarat samozřejmě správce infra.
ComfortJet pokládám za velmi dobré vozidlo, škoda že zatím bez řídícího vozu, ostudu neudělá nikde.
Všem hezký den !
No vidíte, ty soupravy hodné 21. století na jih Arriva posílá již nyní na rychlících z Prahy přes Příbram. Aha, tak pardon, beru zpět, jejich jednotky řady 845 už jsou téměř 40 let staré 😀
Arriva bude na Plzen jezdit s jednotkami od Škody na max 200km/h. Otázkou je jak kvalitni soupravy to budou, jeste je nikdo nevidel.
ComfortJet = 9 vozů, do Budějovic jezdí soupravy 5-6 vozů, adekvátnější požadavek by byl 7 vozový railjet, pokud bude i požadavek na větší kapacitu.
Dnes na zpožděném RJ Vindobona do Berlína nasazen ComfortJet bez restauračního vozu. Zpoždění skoro hodina, info cestujícím nulové. Mám šotoradost z nového vlaku, ale takhle si ČD nové cestující nezíská.
Jak víte, že tam nebyli žádní noví cestující?
A kdy se k tomu objeví Vectrony na 230?diky
V závěru tohoto roku, asi šest vteřin hledání na internetu…
Ten řidičák je hnusný stejně, jako Vectron, ale co se dá dělat. Podle současných předpisů už nelze vyrobit tak hezkou lokomotivu, jako byl Taurus a řidičák jako byl na RailJetu. Škoda. Naštěstí interiér tento nedostatek nahrazuje. A kvůli interiéru říkám: už aby byly na budapešťských/bratislavských EC. To, co tam je teď, je hrůza nehodná mezinárodních vlaků roku 2025. Navíc není dne, kdy by v řazení nebylo něco jinak. Ať už jde o chybějící jídelňák, náhradu velkoprostoru kupátkem, nebo i o vůz, či dva kratší soupravy. Prostě děs. Takže hlavně ať už tady jsou. Ale moc nechápu, proč mají jezdit na… Číst vice »
Já se obávám, že při množství těch comfortjetů bude na budapešť jezdit jenom jeden a zbytek zůstane ta hrůza. Už mě to taky vadí jezdit do Bratislavy plesnivkama starýma.
Z toho mám taky obavy. Pokud mají jezdit na Berlín i Graz, tak toho na Budapešť už fakt moc nezbude. Snad ale ČD a ÖBB dostanou rozum a pochopí, že RailJety jsou na vlaky do Grazu pořád dostatečně kvalitní a ComfortJety nechají na Budapešť.
Vsak to vyjde
9 souprav na Berlín
4 na Vídeň
4 na Bratislavu
17 celkem
OBB bude posílat na vyrovnávali také další RAILJETY
V Rakousku začíná být Railjet skoro všechno na dálkovku. 🙂
Tak však jo, denně jede 8 párů Vindebon – 4 jedou soupravy ČD, 4 jede ÖBB.
No, tak to nevychází ani omylem, když na Bratislavu/Budapešť jezdí víc jak dvojnásobek souprav. Což tedy znamená, že humusy od MÁV (i když furt lepší, než co tam nasazují ČD) a ZSSK zůstanou a k tomu bude potřeba ještě jedna další souprava od ČD, jestli počítám správně. No, tak takto jsem si to tedy nepředstavoval, když se říkalo, že budou jezdit na Budapešť. Čekal jsem, že budou jezdit na všech vlacích na Budapešť. Asi naivní představa, že ano.
Doplní je Railjety…
No, tak to jsem zvědavý, jak to rozdělí. Aby to nedopadlo tak, že RailJety budou na těch nejvytíženějších špičkových vlacích.
Nejde jen o kvalitu, jde i o kapacitu. 7 nebo 9 vozů je citelný rozdíl.
To nepochybně. Ale zrovna na Vídeň není podle mě potřeba kapacitu navyšovat. Na Budapešť ale ano. Hlavně ve špičkách.
U expresu s jízdní dobou 7 hodin těžko říct, které spoje jsou špičkové
Dotaz:
V jakém technickém stavu je trať do Bratislavy a Budapešti?
Není pro nové soupravy CJ mnohem „vlídnější“ jízda po trati v péči ÖBB Infra do Grazu?
Obáváte se zbytečně. Nesmíte zapomenout, že se z „Berlínů“ touto rošádou uvolní mnoho kvalitních vozů a z „Grazů“ se uvolní RailJety. A jak píše přispěvatel Avlaky, jen jedna souprava CJ na Metropolitany určitě nezůstane.
První spoje do Peste, mají být 275/272 s CJ
Věc názoru….pro mě je Vectron mnohem hezčí než Taurus. A když jsem viděl první návrhy řidičáku v designu Vectrona, hned jsem věděl, že to bude moc pěkná souprava. Hlavně aby se brzy schválilo ETCS aby se nemuselo odjíždět. Snad bude časem i model a do toho hned jdu…ten řidičák vypadá skvěle…a říkejte si co chcete.
Dle článku České dráhy v tuto chvíli provozují tři kompletní jednotky ComfortJet. Kde je ta třetí? Jedna jezdí na 510/517 (Praha Bohumín), druhá na bude na 512/515 (Planá Bohumín) … a tu třetí provozují kde?
Nemůže být v záloze?
Třetí je v záloze, případně na ní probíhá zaškolování personálu.
„Ano, tato výstavka je putovní“
Pardon, ale nedalo mi to.
Přeju ComfortJetu úspěch!
Na IC 512 / 515 Ostravan je ComfortJet naplánován dlouhodobě a je také uveden v jízdním řádu od 9.5.2025
Kompletní od 9.5
Ano ale ne navždy, jen v rámci “zaježdění”
No minimálně do prosince ano…
Hezká souprava.