Tramvaj do Zdib a Sedlce: Video ukazuje chystané prodloužení trati z Kobylis i nové P+R parkoviště

Vizualizace prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib ve Středočeském kraji. Zdroj: IDSKVizualizace prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib ve Středočeském kraji. Zdroj: IDSK

Trať by měla být dokončena v roce 2029.

Vedení Středočeského kraje a IDSK ve středu představilo zástupcům obcí dopravní řešení tramvajové tratě Vozovna Kobylisy – Zdiby – Sedlec. Nová tramvajová trať bude dlouhá 5,2 kilometru, začínat bude v zastávce Vozovna Kobylisy a pokračovat v ose současné staré ústecké komunikace II/608 až do Dolních Chaber.

Na konci komunikace bude převedena na její východní okraj a pokračovat do Zdib a dále k obratišti v budoucím terminálu Sedlec, jehož součástí bude i záchytné parkoviště P+R s kapacitou 834 parkovacích míst. Trať by měla být dokončena v roce 2029.

Novou tramvajovou trať za hranice Prahy připravuje kraj s pražským dopravním podnikem. V povolovacích procesech postupují společně zastoupeni projektantem stavby (Pragoprojekt). Loni bylo pro stavbu vydáno první stavební povolení. Vydal jej pražský magistrát a týká se demolice mostu, který převádí starou ústeckou silnici (Ústecká ulice) přes Spořickou ulici.

Tramvaje oproti současným autobusům pomůžou navýšení přepravní kapacity. „Budou zavedena nová přímá spojení, trasy tramvajových linek zrychlí a zjednoduší přepravu cestujících do centra Prahy,“ uvedl mluvčí IDSK Oldřich Buchetka.

Kraj a IDSK představili také novou video vizualizaci celé trati. Zakázku na video zadala Středočeská Krajská správa a údržba silnic (KSÚS) na zviditelnění tratě loni v říjnu. Maximálně přípustnou cenu stanovila na 1,95 milionu korun.

Ukončení příměstských autobusových linek v zastávkách tramvajové trati ve Zdibech a Sedlci se podle vedení kraje vykompenzuje vyšší frekvencí návazných autobusových spojů.

V některých případech dojde také ke zkrácení dojezdových časů a v okrajových obdobích dne k přímému navázání autobusových spojů na příjezdy tramvajové linky 17,“ uvádí Buchetka.

Celotýdenní provoz má zajistit prodloužená linka 17 v intervalu 8 minut v přepravních špičkách pracovního dne, 10 minut v dopoledním období pracovního dne, 15 minut o víkendech a 20 minut ve večerním období.

Tramvajová trať z Prahy do Zdib má první stavební povolení, týká se demolice mostu

V přepravních špičkách pracovního den bude podle IDSK provoz doplněn linkou 10 v intervalu 8 minut, takže nabízený souhrnný interval v přepravních špičkách pracovního dne bude činit 4 minuty.

Kromě spojení k metru C Kobylisy nabídnou tramvajové linky přímá spojení do dalších lokalit v Praze, jako např. Holešovice, Staré Město, Libeň nebo Vinohrady. „Cestující do těchto lokalit tak nebudou muset oproti dnešnímu stavu nuceni v Kobylisích přestupovat na metro a budou moci využít časově výhodná přímá spojení tramvají,“ dodává mluvčí IDSK.

Vizualizace prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib ve Středočeském kraji. Zdroj: IDSKVizualizace prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib ve Středočeském kraji. Zdroj: IDSKVizualizace prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib ve Středočeském kraji. Zdroj: IDSKVizualizace P+R parkoviště u Zdib ve Středočeském kraji. Zdroj: IDSKVizualizace prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib ve Středočeském kraji. Zdroj: IDSKVizualizace prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib ve Středočeském kraji. Zdroj: IDSKVizualizace prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib ve Středočeském kraji. Zdroj: IDSKVizualizace tramvajové trati Kobylisy - Zdiby. Foto: Středočeský kraj

Jaké změny plánuje Středočeský kraj po prodloužení tramvajové trati:

Významné posílení provozu především v mimošpičkových obdobích jak ve směru Klecany, resp. Máslovice, tak ve směru Odolena Voda, resp. Veltrusy:

Mezi Odolenou Vodou a terminálem Sedlec budou zkráceny intervaly ráno ze 7-8 na 6 min., v dopoledním období z 30 na 15 min., odpoledne z 12 na 10 min., večer z 30 na 20 min. a o víkendu z 60 na 15 min.

V Klecanech bude nabízen v ranním období interval 5 min., odpoledne každých 7 – 8 min. V okrajových obdobích dne a o víkendech bude nabízen interval maximálně 20 min.

V Odolena Vodě bude rozšířena nabídka na páteřní lince 880 vedením všech spojů přes zastávku Komenského na Dolní náměstí.

Zpřehlednění vedení návazných autobusových linek do Chvatěrub, Zlončic a Kralup n. Vltavou (linka 870) a do Veltrus (linka 872).

Celotýdenně večer a celodenně o víkendech zajištěna návaznost autobusů jak ve směru Klecany tak Odolena Vody od všech spojů linky 17.

Z obcí Máslovice, Vodochody a Hoštice bude nově zajištěno spojení k terminálu Sedlec prodlouženou linkou 656 (v přepravních špičkách pracovního dne každých 30 – 60 min., o víkendu po dvou hodinách), která doplní provoz linky 874.

Z lokality Astrapark v Klecanech bude vedena do terminálu Sedlec nová linka 885 obsluhující Zdiby a Klecany v přepravních špičkách pracovního dne každých 15 –30 min. a o víkendu každou hodinu) Líbeznice, Předboj a Bašť budou na nový terminál Sedlec napojeny linkami 656 (pouze Líbeznice) a především 878. Tyto linky vytvoří alternativu pro spojení do Prahy ke stávající trase přes Bořanovice a Ďáblice, která je zatížena silnou individuální dopravou.

Tramvají do Zdib do čtyř let. Středočeský kraj schválil i pokračování do Odoleny Vody

Tagy IDSK KSÚS Tramvajová trať Kobylisy - Zdiby
114 komentářů