Deutsche Bahn vyřazují po 25 letech jeden typ rychlovlaků ICE, nabízí je k odprodeji

Poslední jednotky zůstávají v provozu ve vnitrostátní dopravě.
Speciální jízdou z Hannoveru do Amsterdamu a zpět do Frankfurtu skončila včera jedna éra vysokorychlostní železnice v Německu. Naposledy se v pravidelném provozu na mezinárodních linkách objevily vysokorychlostní jednotky ICE 3, konkrétně řada 406 označovaná též jako ICE 3M.
Jde o vysokorychlostní jednotky, které vyrábělo sdružení Siemens a Bombardier od roku 1997 do roku 2001. Vícesystémové jednotky dosahují rychlosti až 330 km/h, dopravce je nasazoval hlavně na mezinárodní spoje z Německa do Nizozemska a Belgie. O speciální jízdě, která přilákala řadu železničních fanoušků, informovala DB na svých stránkách.
Vyrobeno jich bylo celkem 17, v provozu by mělo zůstat šest přestavěných jednotek pro provoz i ve Francii, ta ale nejsou součástí nabídky. Jde o jediné jednotky ICE, které si objednal i jiný zákazník než DB. Tři odebraly nizozemské dráhy Nederlandse Spoorvegen.
DB se v provozu potýkaly u této řady s mnoha technickými problémy. Proto je stáhly z mezinárodních výkonů a jezdily s nimi pouze po Německu. Dojezdit mají všechny příští rok. Na výkony do Belgie a Nizozemska nasadila DB novější řadu 408. Osmivozové jednotky jsou dlouhé téměř 201 metrů, mají výkon 8 MW, váží 435 tun.
Je libo rychlovlak? „Bazar“ Deutsche Bahn začal prodávat jednotky ICE