Deutsche Bahn vyřazují po 25 letech jeden typ rychlovlaků ICE, nabízí je k odprodeji

Jednotka ICE 406 nabízená k prodeji. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 406 nabízená k prodeji. Foto: Deutsche Bahn

Poslední jednotky zůstávají v provozu ve vnitrostátní dopravě.

Odebírat
Upozornit na
guest
64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Doufám že u nás se toho zase hned chytnou, ne?

Milan

Nederlandse Spoorwegen ve skutečnosti objednal 6x Baureihe 406, ale nakonec zaplatil pouze 4. Čtvrtý vlak byl později prodán zpět DB.

Jarda

Třeba to koupí nějaký dopravce a bude prvním kdo bude mít vrt vlak dřív než sž postaví koleje.

Bartol

hahahaha

Jan Sova

V ČR jedině směnným obchodem za párek spřažených Regín….

JanM

Regíny to by zelení v Německu nevydrželi

libor

třeba to koupí Arriva na západní expresy. i když vlastně nekoupí, nejsou nové, nojono… 😀

Martin

No :-D… kazdopadne [okud by byly levne, tak by to byl magnet na cestujico a 160 zvladnou urcite….
Jenze vyberko asi pozaduje nove vlaky…

Juraj

Pro Leo Express jako náhrada za Siriusy naprosto v pohodě 😀
Jen musí vychytat ty problémy na DC systému.

Adam Ř

Pche, tak to holt odtáhnou dieslovou lokomotivou, no. To je toho

tarten

DB prodávává tohle a zároveň kupuje ICE 3neo, i když je jen o půl generace novější. Zjevně pro to má nějaký důvod. 😉

Kuzma

Tak pokud by jich 7 odkoupily ČD, mohli bychom mít Berliner i Vindobonu v kategorii ICE. A zbytek Jančura pro ICE do Ostravy.

tarten

Jednak by jich potřebovaly dvojnásobek, jednak by to bylo zbytečné. Po těch tratích by to o moc rychleji nejelo, pokud vůbec.

Kuzma

Dalo by se to pojmout jako dlouhodobý experiment, jak by se na naší konvenční síti těmto jednotkám dařilo. ICE do Berlína, ale například i do Frankfurtu, zatímco Berlín – Hamburg a Vídeň by obsluhovaly ComfortJety. ICE do Ostravy se zastávkami pouze v Pardubicích a Olomouci. Pendolina by mohla být uvolněná pro větev Č.Budejovice – Linz a pro zálohy za ComfortJety. InterJet by mohly být uvolněný pro IC Praha – Hradec Králové – Trutnov, vrstva R10 by se tím tedy rozpadla na středočeské rychlíky obsluhující navíc Lysou nad Labem a Velký Osek dosavadními soupravami, které by končily v Hradci Králové a… Číst vice »

Péťa

Tyhle šotosny je vždycky zábava číst.

Vondrák

Tenhle byl možná i trochu mokrej😁

Nose Peak

Touha po německejch ojetinách je v našem národě jluboce zakořeněná, ať už je to trojkovej Golf nebo trojkový ICE…

libcha

Tyhle jednotky se báječně hodí na rameno Heerlen — Liege, kde uplatní všechny čtyři napájecí soustavy, prakticky všechny schválené zabezpečovače i všelijaká „razítka a papíry“, přičemž se podívají i na VRTku a celková doba jízdy i s úvratí na Aachen Hbf bude kolem třičtvrtěhodiny, takže by společně i se zálohou obstaraly půlhodinový takt. (ironie)

czhunter

Nevím jak moc to je ironické, ale třeba Shinkanseny také postupně „klesají potravním řetězcem“.
Ty co začánají na Tokaidu jako 16-vozové soupravy jezdící 250, tak můžou dojezdit třeba jako lokální přípoj na letiště:
https://en.wikipedia.org/wiki/0_Series_Shinkansen#/media/File:0_Q4_Kodama_Hakata_19980700.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/100_Series_Shinkansen#/media/File:JRWest_Shinkansen_Series_100_P11.jpg

okk

Nikdy ale nepropadne mimo síť rychlovlaků (1435mm), protože jejich legacy síť mí užší rozchod 1067mm.

_mm

Kruhová linka Heerlen-Aachen-Liège-Maastricht-Heerlen 🤣

Michal82

No že by každou hodinu na Praha-Brno Břeclav a Praha – Ostrava.

Flek

A lístek za 3000kč, s tím jaké tohle bude mít provozní náklady.

David

Myslite, ze to ma vyssi ci nizsi naklady nez planovany VRT?

tarten

Ten vlak potřebuje pro rozumnou ekonomii velkou rychlost, aby denně najel hodně kilometrů. Na to je dělaný. Modernější vlaky jsou samozřejmě o něco úspornější.

tarten

To je nesmyslná vymyšlená cena.

MRC

A proč by byla? Naopak ve světě cena více než běžná… On ten vlak něco stojí a tenhle bude obzvlášť.

mluno

Našich 3000 je €120 to opravdu nejsou ceny, které by se neviděly jinde. Ale přiznejme si, že u nás je něco takového nerálné, jezdilo by tím pár lidí. Takže pokud by dopravce nechtěl vozit vzduch, musel by jít s cenou dolu, jak je taky ve světě běžné, že tyhle stoeurové jízdenky se v předstihu prodávají za 25 euro a za plnou jede jen pár lidí.
Blbý pro dopravce je, že cenu neurčujou (jeho) náklady, ale trh, tedy nabídka a poptávka.

Addams

Cena lístka vždy zodpovedá úrovni dotácií. Niekde sú menšie, niekde väčšie.
Na TGV SNCF sú mimo špičky ceny veľmi podobné rýchlikom.

Tomáš Záruba

> dosahují rychlosti až 330 km/h

Nedosahují. Francouz by nepřenesl přes srdce, aby u něj byl nejrychlejší vlak německý, takže i tam „jenom“ 320 jako TGV (přestože mám dojem, že LGV Est je teoreticky na 350). No a Němec s traťovou rychlostí končí na 300.

tarten

Jj, 330 je konstrukční rychlost. Orazítkovaný bude na míň.

Twix

Navíc v Belgii byla rychlost omezená na 250 km/h a v Nizozemsku to vůbec po žádné rychlé trati nejezdilo.

Milan

Rychlovlak na klasické trati v Nizozemsku to vlastně udělal podobně jako SC Pendolino – maximálně 160 km/h.

Twix

Ani nevím jestli to těch 160 jede, stejně to často staví – což je v pořádku, obslouží to Utrecht a Arnhem a pořádně se to pak rozjede až na VRT do Frankfurtu. Ale příplatek ve vnitru na to NS vybírají 🙂

JanM

V Česku taky Pendolina dosahují až 230 km/h. Tedy vlak by to zvládnul ale nemá kde

Addams

Zatiaľ.

Jan

Jen doplním, že NS si sice objednaly a jistou dobu provozovaly 4ks ICE-3M, ale veškerou údržbu zajišťovaly DB. Jednotky měly společné oběhy s ICE-3M DB a často se objevovaly i na vnitroněmeckých spojích. AFAIK všechny 4 kusy už před pár lety přešly od NS k DB.

Pár (6?) kusů ICE vlastnily jistou dobu i ÖBB. Jednalo se o ICE-T – sedmivozová řada 411 u ÖBB vedená jako řada 4011. I zde byla údržba a oběh společný se stejným typem u DB.

Fandík

To by bylo aby si takové jednotky nepořídil někdo z dopravců co jezdí pod Flix train. Polepit na zeleno s jezdí se dál… 😁

Vláčkař

No slyšel jsem že jsou jednou z možností pro tuto trať. Tak tak daleko nejste.

Tomariero

Nemůžou být jednou z možností, je tam povinnost nových jednotek.

Mates

A ako by mohli byť, keď tam musia byť nasadené nové vlaky? Aspoň si nevymýšlaj blbosti

Nose Peak

Tohle maj dobře vyřešený v autobazarech – 1. majitel v ČR!

Ares

Neplní zadání, nepapouškujte každou kravinu co kdo plácne.

Michal82

nemužou, nejsou nove a to je podmínka vyberka. Bude to Škodovka.

tarten

Vyhrála to Arriva. Vážně myslíte, že se Škodovkou?

Bez přezdívky

To byla podmínka vítězství.

Raf

Ač nemají ETCS, tak v tom vidím obrovskou příležitost pro české dopravce.

Lukáš

To jako vůbec, musíte na to udělat servisní zázemí, nemůžete to servisovat v jakkýkoli hale po bardotce, musíte udělat hlídaný místo kde to bude stát, proškolit všechny.

Plecháč

No, možná pokud by s tím chtěli dělat konkurenci DB v Německu. I kdyby tam doplnili LS a podařilo se jim získat schválení pro ČR, na trasu Praha – Berlín se asi nevyplatí, a jinak mě moc vhodných tras z ČR nenapadá. A až u nás budou stát VRT, tyhle jednotky budou zralé na šrot. Ale někdo klidně může zkusit zavést konkurenci na trase typu Mnichov – Berlín.

Flek

Jestli v tom nebude konkurenční doložka, že to komerčně v Německu jezdit nesmí.

Jenda První

Leda by nějaký plánoval expanzi někam do Španělska, Francie či Itálie.

David

Pořád by nebyla taková bída tahat tohle za traxxem/vectorem do Berlína, jako to co tam teď zkouší ČD

Igor

Nestačí do Drážďan a pak už po vlastní ose?

Michal82

Přesne ICE do Hamburgu a Comfortjety pro vnitro…:-)

KrizeVychodniSpolecnosti

406 můžou i pod 3kV DC. Takže není potřeba tahat.

tarten

Pokud ten stejnosměr zrovna nějakou náhodou funguje.

Kamui

Co na těch jednotkách bylo tak poruchového?

Os5600

Prej problémy na soustavě 1500 V DC co je v Nizozemí.

Mic

Poruchy na 1500V? To je blbý, to nemůže do Bechyně …

Flek

To velká škoda, ten vlak by nám tu trať svojí jízdou jinak pěkně narovnal v obloucích. 🙂

libor

tak mohli by to aspoň zkusit, koupit jednu soupravu a vyjezdit to..

Pavel

Přímý rychlík Praha-Bechyně. To by byl kasovní trhák, to nemohu říci.

Petr Frýdlant

Problémy se softwarem, poruchy spřáhel Scharfenberg. Praskliny ve vnějších oknech a nosičích zavazadel. Problémy s vlakovými toaletami. Selhání některých klimatizačních systémů. Problémy s dvojkolí a problémy s brzdami za deště a sněhu a další..

Petr Drozda

Ideální pro RegioJet, žlutá samolepka a orchidej a jedeme.