Deutsche Bahn vyřazují po 25 letech jeden typ rychlovlaků ICE, nabízí je k odprodeji
Jednotka ICE 406 nabízená k prodeji. Foto: Deutsche Bahn

Poslední jednotky zůstávají v provozu ve vnitrostátní dopravě.
Poslední jednotky zůstávají v provozu ve vnitrostátní dopravě.
Doufám že u nás se toho zase hned chytnou, ne?
Nederlandse Spoorwegen ve skutečnosti objednal 6x Baureihe 406, ale nakonec zaplatil pouze 4. Čtvrtý vlak byl později prodán zpět DB.
Třeba to koupí nějaký dopravce a bude prvním kdo bude mít vrt vlak dřív než sž postaví koleje.
hahahaha
V ČR jedině směnným obchodem za párek spřažených Regín….
Regíny to by zelení v Německu nevydrželi
třeba to koupí Arriva na západní expresy. i když vlastně nekoupí, nejsou nové, nojono… 😀
No :-D… kazdopadne [okud by byly levne, tak by to byl magnet na cestujico a 160 zvladnou urcite….
Jenze vyberko asi pozaduje nove vlaky…
Pro Leo Express jako náhrada za Siriusy naprosto v pohodě 😀
Jen musí vychytat ty problémy na DC systému.
Pche, tak to holt odtáhnou dieslovou lokomotivou, no. To je toho
DB prodávává tohle a zároveň kupuje ICE 3neo, i když je jen o půl generace novější. Zjevně pro to má nějaký důvod. 😉
Tak pokud by jich 7 odkoupily ČD, mohli bychom mít Berliner i Vindobonu v kategorii ICE. A zbytek Jančura pro ICE do Ostravy.
Jednak by jich potřebovaly dvojnásobek, jednak by to bylo zbytečné. Po těch tratích by to o moc rychleji nejelo, pokud vůbec.
Dalo by se to pojmout jako dlouhodobý experiment, jak by se na naší konvenční síti těmto jednotkám dařilo. ICE do Berlína, ale například i do Frankfurtu, zatímco Berlín – Hamburg a Vídeň by obsluhovaly ComfortJety. ICE do Ostravy se zastávkami pouze v Pardubicích a Olomouci. Pendolina by mohla být uvolněná pro větev Č.Budejovice – Linz a pro zálohy za ComfortJety. InterJet by mohly být uvolněný pro IC Praha – Hradec Králové – Trutnov, vrstva R10 by se tím tedy rozpadla na středočeské rychlíky obsluhující navíc Lysou nad Labem a Velký Osek dosavadními soupravami, které by končily v Hradci Králové a… Číst vice »
Tyhle šotosny je vždycky zábava číst.
Tenhle byl možná i trochu mokrej😁
Touha po německejch ojetinách je v našem národě jluboce zakořeněná, ať už je to trojkovej Golf nebo trojkový ICE…
Tyhle jednotky se báječně hodí na rameno Heerlen — Liege, kde uplatní všechny čtyři napájecí soustavy, prakticky všechny schválené zabezpečovače i všelijaká „razítka a papíry“, přičemž se podívají i na VRTku a celková doba jízdy i s úvratí na Aachen Hbf bude kolem třičtvrtěhodiny, takže by společně i se zálohou obstaraly půlhodinový takt. (ironie)
Nevím jak moc to je ironické, ale třeba Shinkanseny také postupně „klesají potravním řetězcem“.
Ty co začánají na Tokaidu jako 16-vozové soupravy jezdící 250, tak můžou dojezdit třeba jako lokální přípoj na letiště:
https://en.wikipedia.org/wiki/0_Series_Shinkansen#/media/File:0_Q4_Kodama_Hakata_19980700.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/100_Series_Shinkansen#/media/File:JRWest_Shinkansen_Series_100_P11.jpg
Nikdy ale nepropadne mimo síť rychlovlaků (1435mm), protože jejich legacy síť mí užší rozchod 1067mm.
Kruhová linka Heerlen-Aachen-Liège-Maastricht-Heerlen 🤣
No že by každou hodinu na Praha-Brno Břeclav a Praha – Ostrava.
A lístek za 3000kč, s tím jaké tohle bude mít provozní náklady.
Myslite, ze to ma vyssi ci nizsi naklady nez planovany VRT?
Ten vlak potřebuje pro rozumnou ekonomii velkou rychlost, aby denně najel hodně kilometrů. Na to je dělaný. Modernější vlaky jsou samozřejmě o něco úspornější.
To je nesmyslná vymyšlená cena.
A proč by byla? Naopak ve světě cena více než běžná… On ten vlak něco stojí a tenhle bude obzvlášť.
Našich 3000 je €120 to opravdu nejsou ceny, které by se neviděly jinde. Ale přiznejme si, že u nás je něco takového nerálné, jezdilo by tím pár lidí. Takže pokud by dopravce nechtěl vozit vzduch, musel by jít s cenou dolu, jak je taky ve světě běžné, že tyhle stoeurové jízdenky se v předstihu prodávají za 25 euro a za plnou jede jen pár lidí.
Blbý pro dopravce je, že cenu neurčujou (jeho) náklady, ale trh, tedy nabídka a poptávka.
Cena lístka vždy zodpovedá úrovni dotácií. Niekde sú menšie, niekde väčšie.
Na TGV SNCF sú mimo špičky ceny veľmi podobné rýchlikom.
> dosahují rychlosti až 330 km/h
Nedosahují. Francouz by nepřenesl přes srdce, aby u něj byl nejrychlejší vlak německý, takže i tam „jenom“ 320 jako TGV (přestože mám dojem, že LGV Est je teoreticky na 350). No a Němec s traťovou rychlostí končí na 300.
Jj, 330 je konstrukční rychlost. Orazítkovaný bude na míň.
Navíc v Belgii byla rychlost omezená na 250 km/h a v Nizozemsku to vůbec po žádné rychlé trati nejezdilo.
Rychlovlak na klasické trati v Nizozemsku to vlastně udělal podobně jako SC Pendolino – maximálně 160 km/h.
Ani nevím jestli to těch 160 jede, stejně to často staví – což je v pořádku, obslouží to Utrecht a Arnhem a pořádně se to pak rozjede až na VRT do Frankfurtu. Ale příplatek ve vnitru na to NS vybírají 🙂
V Česku taky Pendolina dosahují až 230 km/h. Tedy vlak by to zvládnul ale nemá kde
Zatiaľ.
Jen doplním, že NS si sice objednaly a jistou dobu provozovaly 4ks ICE-3M, ale veškerou údržbu zajišťovaly DB. Jednotky měly společné oběhy s ICE-3M DB a často se objevovaly i na vnitroněmeckých spojích. AFAIK všechny 4 kusy už před pár lety přešly od NS k DB.
Pár (6?) kusů ICE vlastnily jistou dobu i ÖBB. Jednalo se o ICE-T – sedmivozová řada 411 u ÖBB vedená jako řada 4011. I zde byla údržba a oběh společný se stejným typem u DB.
To by bylo aby si takové jednotky nepořídil někdo z dopravců co jezdí pod Flix train. Polepit na zeleno s jezdí se dál… 😁
No slyšel jsem že jsou jednou z možností pro tuto trať. Tak tak daleko nejste.
Nemůžou být jednou z možností, je tam povinnost nových jednotek.
A ako by mohli byť, keď tam musia byť nasadené nové vlaky? Aspoň si nevymýšlaj blbosti
Tohle maj dobře vyřešený v autobazarech – 1. majitel v ČR!
Neplní zadání, nepapouškujte každou kravinu co kdo plácne.
nemužou, nejsou nove a to je podmínka vyberka. Bude to Škodovka.
Vyhrála to Arriva. Vážně myslíte, že se Škodovkou?
To byla podmínka vítězství.
Ač nemají ETCS, tak v tom vidím obrovskou příležitost pro české dopravce.
To jako vůbec, musíte na to udělat servisní zázemí, nemůžete to servisovat v jakkýkoli hale po bardotce, musíte udělat hlídaný místo kde to bude stát, proškolit všechny.
No, možná pokud by s tím chtěli dělat konkurenci DB v Německu. I kdyby tam doplnili LS a podařilo se jim získat schválení pro ČR, na trasu Praha – Berlín se asi nevyplatí, a jinak mě moc vhodných tras z ČR nenapadá. A až u nás budou stát VRT, tyhle jednotky budou zralé na šrot. Ale někdo klidně může zkusit zavést konkurenci na trase typu Mnichov – Berlín.
Jestli v tom nebude konkurenční doložka, že to komerčně v Německu jezdit nesmí.
Leda by nějaký plánoval expanzi někam do Španělska, Francie či Itálie.
Pořád by nebyla taková bída tahat tohle za traxxem/vectorem do Berlína, jako to co tam teď zkouší ČD
Nestačí do Drážďan a pak už po vlastní ose?
Přesne ICE do Hamburgu a Comfortjety pro vnitro…:-)
406 můžou i pod 3kV DC. Takže není potřeba tahat.
Pokud ten stejnosměr zrovna nějakou náhodou funguje.
Co na těch jednotkách bylo tak poruchového?
Prej problémy na soustavě 1500 V DC co je v Nizozemí.
Poruchy na 1500V? To je blbý, to nemůže do Bechyně …
To velká škoda, ten vlak by nám tu trať svojí jízdou jinak pěkně narovnal v obloucích. 🙂
tak mohli by to aspoň zkusit, koupit jednu soupravu a vyjezdit to..
Přímý rychlík Praha-Bechyně. To by byl kasovní trhák, to nemohu říci.
Problémy se softwarem, poruchy spřáhel Scharfenberg. Praskliny ve vnějších oknech a nosičích zavazadel. Problémy s vlakovými toaletami. Selhání některých klimatizačních systémů. Problémy s dvojkolí a problémy s brzdami za deště a sněhu a další..
Ideální pro RegioJet, žlutá samolepka a orchidej a jedeme.