Nová nástupiště, rušení přejezdů a změna napájení. SŽ hledá projektanty pro další část pravobřežky

Většinu z 26 přejezdů na trase nahradí nadjezdy nebo podjezdy. Trakční soustava se změní ze stejnosměrné na střídavou.
Správa železnic (SŽ) učinila další krok v přípravě velké modernizace další části trati mezi Kolínem a Děčínem na pravém břehu Labe, které se přezdívá pravobřežka. Aktuálně vypsala výběrové řízení na projektanta pro 35 kilometrů dlouhý úsek mezi Mělníkem a Litoměřicemi.
Vítězná firma či sdružení zajistí pro stavbu Mělník (včetně) – Litoměřice dolní nádraží (mimo) dokumentaci pro posouzení vlivů na okolí (EIA), dokumentaci pro stavební povolení včetně digitálního modelu (BIM) a autorský dozor. Předpokládaná hodnota zakázky je 197,6 milionu korun.
„Trať získá nová nástupiště, bezbariérové podchody, lepší přístupy i moderní vybavení stanic. V Mělníku se navíc opraví nádražní budova a v Liběchově vznikne nová zastávka blíž centru obce,“ uvedl šéf SŽ Jiří Svoboda. Několik stanic bude upraveno pro zastavení nákladních vlaků dlouhých až 740 metrů, současná stanice v Liběchově bude sloužit výhradně nákladní dopravě.
Většinu z 26 přejezdů na trase nahradí nadjezdy nebo podjezdy. Trakční soustava se změní ze stejnosměrné na střídavou. Stavět by se mělo v letech 2029 až 2033.
Pokud jde o pravobřežku, výraznější modernizaci chystá SŽ pro úseky Kolín – Nymburk – Lysá nad Labem – Mělník, kde by měla vzniknout z větší části tříkolejka. Úseky se projektují, stavět by se mělo rovněž na přelomu třetí a čtvrté dekády.