Silničáři se vrací na Pražský okruh. U Slivence vymění asfalt za beton, opět hrozí dlouhé kolony

Práce na opravě Pražského okruhu. Foto: SkanskaPráce na opravě Pražského okruhu. Foto: Skanska

Velká oprava vytížené části okruhu loni výrazně zvýšila kolony. Stejné komplikace se očekávají i letos.

Provoz na Pražském okruhu omezí už od čtvrteční půlnoci příprava na jeho pokračující opravu. Silničáři budou během následujících třech nocí instalovat provizorní dopravní značení. Samotná oprava vozovky začne od pondělí 31. března a potrvá až do července, kdy se obnoví plný provoz.

Úsek Pražského okruhu mezi Lochkovským tunelem a exitem Slivenec. Zdroj: Mapy.cz

Úsek Pražského okruhu mezi Lochkovským tunelem a exitem Slivenec. Zdroj: Mapy.cz

Oprava se bude týkat úseku mezi mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec (EXIT 16) a severním portálem Lochkovského tunelu. Na vytíženém tříkilometrovém úseku denně projede na 50 000 vozidel, očekávají se tak velké kolony.

V loňském roce tam ŘSD vyměnilo asfaltový povrch za odolnější cementobetonový na jízdním pásu směr letiště, letos to bude na jízdním pásu v opačném směru, tedy směr dálnice D1/Brno.

Úprava provozu v prostoru stavby začne dnes hodinu před půlnocí, provizorní značení se postaví od Lochkovského tunelu až po mimoúrovňovou křižovatku Ořech (EXIT 19).

V pátek se pak s instalací bude pokračovat od osmi večer do sobotní osmé hodiny ranní, ze soboty na neděli pak od desáté hodiny noční do páté hodiny ranní.

V těchto termínech bude doprava na Pražském okruhu v místě prací vedena v režimu 2+1. Zatímco ve čtvrtek a v pátek bude provoz směr letiště veden jedním jízdním pruhem a směr Brno dvěma, v sobotu od osmi večer až do neděle páté hodiny ranní bude provoz v režimu 1+1, tedy jedním jízdním pruhem v každém směru,“ popsal dopravní omezení mluvčí ŘSD Jiří Veselý.

Omezení rychlosti

Od pondělí a po téměř celou dobu rekonstrukce pak bude podle ŘSD průjezd místem opravy stejně jako loni zachován v režimu 2/2. „Řidičům budou k dispozici stále dva jízdní pruhy v každém směru, které budou pouze zúženy a rychlost zde bude snížena na 80 km/h maximálně,“ dodal Veselý.

Loni omezení provozu výrazně zvýšilo kolony v této části okruhu i na dálnici D5. Jde o úsek, který je v provozu od roku 2010. Během rekonstrukce došlo k výměně povrchu, svodidel a středového pásu. Pro nový povrch použili stavbaři speciální silniční beton, který má trvanlivost až 30 let a je odolný proti zátěži.

Tagy D0 Lochkovský tunel opravy dálnic Pražský okruh ŘSD ČR Slivenec
16 komentářů