Obrazem: Logistická operace na Petříně. Vozy lanovky po vyzvednutí zamířily na tahače

Lanová dráha je mimo provoz od poloviny září 2024.
Po pondělní poslední jízdě třetí generace vozů petřínské lanovky do výhybny uprostřed trati pokračovala logistická operace i v úterý. Jeřáby naložily vozy lanovky na tahače, které je po pěších stezkách petřínského svahu odvezly.
Jeden vůz míří do Ústředních dílen DP do Hostivaře, kde bude připraven pro budoucí expozici v Muzeu MHD. Druhý odjede do železničního depozitáře Národního technického muzea v Chomutově.
„S vozy, které sloužily cestujícím od roku 1985 se loučíme a těšíme se na nové, jejichž zkušební provoz s cestujícími bychom měli zahájit v průběhu třetího čtvrtletí roku 2026,“ napsal na sociálních sítích dopravní podnik.
Poslední jízda lanovky na Petřín. Vozy ze Studénky se samy připravily na odvoz
Skončila tak třetí generace pražské lanovky, obnovené ve zmíněném roce 1985. Zároveň odstartovala generace čtvrtá. Společnost Metrostav DIZ vyhrála v únoru soutěž na rekonstrukci drážního tělesa, práce se nyní rozeběhnou.
Dvojici nových vozů v designu od studia Anna Marešová Designers dodá rakousko-švýcarská skupina Doppelmayr/Garaventa.
Lanová dráha je mimo provoz od poloviny září 2024. Jízdy po trati, která je dlouhodobě ve špatném stavu, skončily po silných deštích, které stav ještě zhoršily.
Po odstranění tažných a brzdných lan nyní začne demontáž kolejnic, vodících kladek pro lana, demontáž obslužného schodiště, sloupů osvětlení a dalšího vybavení a příslušenství. Následovat bude demolice stávajícího drážního tělesa v celé délce bezmála půl kilometru včetně inženýrských sítí, které jsou pod ním a odebrání podkladních vrstev až na zeminu.