D52 od Nových Mlýnů až na rakouskou hranici má projektanty, běží výkupy pozemků

Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD

V trase jsou už vykoupeny téměř dvě třetiny pozemků.

Sdružení firem vedené společností Sudop Group získalo zakázku na klíčovou část projekčních prací na novou dálnici D52, která by měla vést od vodní nádrže Nové Mlýny až na rakouské hranice. Práce na projektování poběží, i když Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ještě nemá pro problematický úsek dálnice souhlasné stanovisko EIA o vlivu na životní prostředí.

Uzavření kontraktu za 48 milionů korun vyplývá z registru smluv. Sdružení má připravit zadávací dokumentaci stavby pro vypsání soutěže na zhotovitele celé stavby. ŘSD se rozhodlo začít projektovat i přes to, že nemá jisté souhlasné stanovisko, aby přípravu maximálně urychlilo. Jde o jeden ze tří úseků, který zbývá dostavět.

Úsek dálnice od nádrže Nové Mlýny ke státním hranicím měří 10,7 kilometru. Odhadované náklady na stavbu jsou 4,1 miliardy korun. Detailně ho popisuje informační leták stavby.

Trasa D52 Nové Mlýny - hranice CZ/Rakousko. Foto: ŘSD

V celé trase již běží výkupy pozemků, aktuálně je vykoupeno 61 % listů vlastnictví trvalého záboru. Stavba dálnice D52 z Pohořelic ke státní hranici s Rakouskem je rozdělená do tří úseků.

O dokončení dálnice D52 z Brna do Vídně se mluví desítky let. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl minulý týden uvedl, že v ideálním případě bude možné začít se stavbou dálnice D52 z Brna na Vídeň již na konci příštího roku. Jeho optimismus u jedné z nejproblematičtějších staveb v české dálniční síti je podmíněn i brzkým získáním stanoviska EIA.

„Mým snem je zahájení této stavby už na konci příštího roku, což je extrémní čas, ale já v to věřím,“ řekl Radek Mátl v podcastu ŘSD.

ŘSD loni znovu zažádalo o stanovisko EIA s přepracovanou dokumentací o vlivu stavby na životní prostředí. Podle Mátla by mělo k vydání kladného stanoviska dojít v řádu týdnů. „To pro nás bude obrovský start k tomu, abychom mohli dokončit přípravu,“ dodal Mátl.

Dokumentace se týká úseku z Pohořelic ke státní hranici ČR s Rakouskem, jde o úsek dlouhý 23,1 kilometru.

Stanovisko EIA má přinést rozhodnutí, jakým způsobem se překlene vodní nádrž Nové Mlýny. Zvažují se možnosti mostu nebo násypu.

Tagy D52 D52 Nový Mlýny - st. hranice Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
56 komentářů