Z Curychu až do Londýna. Švýcarské dráhy plánují expanzi dálkových spojů, poptávají nové rychlovlaky

SBB řeší pořízení až 40 nových jednotek.
Švýcarské spolkové dráhy SBB začaly řešit větší expanzi do zahraničí. Zvažují například zavedení přímých vysokorychlostních spojů až do Londýna či Barcelony.
Dopravce své plány odkryl v oznámení o zahájení tržních konzultací, v kterých chce zjistit, jaké vysokorychlostní vlaky by mohli výrobci v příštích letech dodat.
„Kvůli vysoké poptávce cestujících budeme potřebovat pro mezinárodní spoje více vlaků, navíc v druhé polovině příští dekády některé stávající jednotky vyřadíme,“ vysvětlily SBB. Půjde především o jednotky ETR 610 a první generaci jednotek Astoro.
SBB proto začaly řešit pořízení až 40 vícesystémových vysokorychlostních vlaků, které by jezdily jak na tradiční spoje do Itálie, Německa a Francie, tak by umožnily expanzi do dalších zemí a měst. SBB výslovně uvedly Barcelonu a Londýn.
Do předběžných konzultací SBB zahrnuly jak výrobce, tak leasingové firmy. Řeší totiž nejen klasický nákup, ale i dlouhodobý leasing. „Prověřujeme variantu nákupu a servisu na 15 let nebo operativní leasing na stejnou dobu,“ uvedly SBB. Data z konzultací chtějí SBB využít pro vypsání soutěže příští rok.
Ve Švýcarsku je maximální rychlost 250 km/h, do země zajíždějí rychlovlaky zahraničních dopravců způsobilé i pro vyšší rychlost.