posily_do_teamu

Obrazem: Hlavně, aby co nejvíce lidí sedělo. Nizozemské dráhy zahustí první třídu, přidaly rovné lavice

Podoba interiéru nových jednotek DDNG pro NS. Foto: NSPodoba interiéru nových jednotek DDNG pro NS. Foto: NS

Nové jednotky vyjedou v roce 2029.

Nizozemský státní železniční dopravce Nederlandse Spoorwegen (NS) představil podobu interiéru pro nové vlaky DDNG, které chce nasadit na dálkové spoje.

Návrh, který dopravce ukázal v podobě takzvaného mock-up, tedy modelu budoucího vlaku ve skutečném měřítku, počítá s výrazným zmenšením rozdílů mezi první a druhou třídou. U španělského výrobce CAF mají nizozemské dráhy objednáno celkem 60 jednotek.

Rozdíl mezi první a druhou třídou se zmenšuje,“ napsal nizozemský dopravní server Treinreiziger, který přinesl další snímky interiéru. Sedačky v 1. třídě jsou stejně široké jako ve 2. třídě, liší se jen barvou a mírně větším prostorem pro nohy. Na sociálních sítích za to řada cestujících dopravce velmi kritizuje.

Podoba interiéru nových jednotek DDNG pro NS. Foto: NSPodoba interiéru nových jednotek DDNG pro NS. Foto: NSPodoba interiéru nových jednotek DDNG pro NS. Foto: NSPodoba interiéru nových jednotek DDNG pro NS. Foto: NSPodoba interiéru nových jednotek DDNG pro NS. Foto: NSPodoba interiéru nových jednotek DDNG pro NS. Foto: NSPodoba interiéru nových jednotek DDNG pro NS. Foto: NSNová jednotka DDNG. Foto: NSNová jednotka pro nizozemské dráhy NS. Foto: CAF

NS nové uspořádání vysvětluje tím, že chce docílit toho, aby co nejvíce lidí mohlo sedět. „V budoucnu očekáváme více cestujících. S novými jednotkami se na tento růst připravujeme,“ uvedl Roel Okhuijsen, ředitel nových projektů v NS. I v první třídě bude uspořádání 2+2.

Podle něj nové jednotky nabídnou cestujícím větší možnost volby. Novinkou je například prostor s lavicemi a stolem pro práci s notebookem. „Výzkumy ukazují, že lidé stále častěji hledají tichý pracovní prostor nebo flexibilní sezení než širší sedačky. Tomu se přizpůsobil i design nových vlaků,“ uvedl Okhuijsen. Výsledný návrh označil za krásný.

NS v tiskové zprávě zdůraznily i dobrou přístupnost jednotek pro cestující na vozíku nebo s kočárkem. Výrazné bude použití recyklovaných materiálů, téměř u každé sedačky budou zásuvky.

CAF získal smlouvu na výrobu v roce 2022, produkce má začít v polovině letošního roku. 30 jednotek bude ve čtyřvozové verzi, dalších 30 v šestivozové. Část vozů bude jednopodlažní, část dvoupodlažní.

Tagy CAF DDNG Nederlandse Spoorwegen NS
93 komentářů