Doba bateriová. Do Dánska dorazilo první akutrolejové Mireo

Jde o první BEMU jednotky pro provoz v Dánsku.
Dánsko je další zemí, kde zahájí provoz akutrolejové jednotky kombinující provoz pod trolejí a na baterie (BEMU). Dopravce Midtjyske Jernbaner převzal minulý týden první dvě jednotky Siemens Mireo Plus B, které nahradí starší dieselové jednotky v provozu na několika tratích na Jutském poloostrově.
O převzetí prvních kusů informoval dopravce na svých stránkách. Jednotky nyní čeká zkušební provoz a schvalování, dopravce očekává plné zařazení všech souprav do konce léta.
Midtjyske Jernbaner převezme sedm jednotek, které nahradí všechna dieselová Desira i starší soupravy lokomotiv s osobními vozy. Nasazeny budou na tratě v dánském regionu Midtjylland.
Dvouvozová regionální elektrická trakční jednotka Mireo Plus B nabízí 120 míst k sezení a disponuje nejvyšší provozní rychlostí 140 km/h, dojezd při napájení z akumulátorů činí zhruba 80 kilometrů. Trakční akumulátory mohou být nabíjeny z trakčního vedení 25 kV za jízdy i za stání na elektrifikovaných úsecích a rekuperací brzdné energie vlaku.
Jde o první jednotky BEMU v Dánsku, dalších 24 jednotek Stadler FLIRT Akku si loni objednal jiný dopravce Lokaltog.
Další zakázka na BEMU od Stadleru. Dodá až 24 jednotek do Dánska