Potvrzeno: Místo Poláků Turci. Pegasus ovládne Smartwings i značku ČSA
Letadla v barvách Smartwings a Pegasus Airlines. Zdroj: Pegasus

Pegasus na poslední chvíli přeplatil nabídku polského LOTu.

Pegasus na poslední chvíli přeplatil nabídku polského LOTu.
LOT by nám sem přinesl aspoň minimálně možnost plného využití Star Alliance, když už nic jiného… no nic.
Poláci nebo Turci, je to jedno. Na prodej byla zatuchlá společnost o kterou skomírající vlastníci dávno ztratili zájem. Jsou určitě rádi, že se našel někdo kdo je zbavil odpovědnosti za pytel dluhů a ještě zjevně dostanou tučný balík navíc. Ještě můžeme být rádi, že to neprodali Číňanům (přes nastrčenou firmu v Nizozemí samozřejmě…)
Polská perspektiva:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/lot-jednak-nie-przejmie-smartwings-zaskakujaca-zmiana-26010.html
Za citaci možná stojí zejména:
„Smartwings przydałyby się nam z punktu widzenia budowy lotowskiego hubu w CPK“
To asi nepotřebuje žádný překlad. Budování hubu v CPK, ne hubu v Praze. Jinak konkrétní strategie spíš zatím žádná, jen „bránit se konkurenci v regionu“. A poměrně zajímavý je i pohled na to, proč LOT nakonec neuspěl.
Končí česká fraška, začíná turecká telenovela. A já bych se vsadil, že nezaujatý divák se bude bavit dál.
Aspoň nebudete muset příště lítat na jeden motor přes půl Evropy až do Prahy, ale sednete v klidu už na Sabiha …
Pane Pávek, já nechci k Turkovi
Mne celkom nie je jasné, na čo Pegasusu Smartwings okrem lietadiel (to je jediná hodnota – teraz neriešme, že sú na leasing, tie zmluvy ostanú platné a lietadlá sú k dispozícii ihneď). Smartwings stále a hlavne lietali chartre + prenájmy, tých pár liniek alá „pravidelná doprava“ nič extra. V tomto smere aj Praha strácá, lebo Pegasus tu nevytvorí prestupový bod, nie je pre koho. Keď chcú turci do EÚ tak majú Turkish, v podstate majú pokrytú celú EU. Osobne si myslím, že tento predaj môže znamenať nový začiatok pre novú spoločnosť, nový príbeh. Pegasus chartre lietať nebude, nemá ani dôvod… Číst vice »
Letadla to nejspíše nejsou. Ostatně jsou většinou na leasing. Atraktivní je určitě trh a zákaznický okruh kde Smartwings aktivně operují, ale nevím jestli Pegasus lákají chartery (dostat se tam a mít okruh aktivních cestovek není zrovna snadné, tak možná jo), Smartwings navíc mají platný AOC leckde po světě, je to firma která, kromě covidu, vždy byla v plusu, tak to někdo kdo chce nakupovat zajímavý parametr.
Vikovi už je 65 let, tak se zdá už přejde na sklízení ovoce… Je to soukromá firma, tedy vliv na to co s tím udělá nemáme žádný.
Třeba chce Pegasus dál růst a v Turecku to již nejde, letadel mají objednáno dost – skoro 150 a dalších 100 jako opci. Tak chtějí zkusit konkurovat Ryanairu a Wizzairu a než aby zakládaly aerolinku od nuly tak prostě vezmou to co je na trhu. A třeba se Smartwings mají úplně jiné plány…
No kéž by chtěli konkurovat Wizzairu, kdyby letali do jeho destinací s aspoň stávající spolehlivostí, jakou Pegasus má, tak by to bylo vybikajici. No nic, zasnil jsem se…
Upřímně, SW — alespoň podle mých informací — nikdy neodhalil, jakou nabídku preferuje, natož aby potvrdil či zveřejnil totožnost zájemců. SW je soukromá společnost a je výhradně na jejím rozhodnutí, komu firmu prodá. Ani LOT dosud nepředstavil žádné konkrétní plány ohledně SW. Časté tvrzení v této diskusi, že jde o promarněnou příležitost pro Prahu, je tedy založeno spíše na spekulacích než na skutečných vyjádřeních hlavních aktérů.
Majitelům to upřímně přeji. O jejich firmu je zájem a pokud se nabídky zvyšují, prodávající musí být spokojen.
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-letadlo-pristalo-ve-stepi-v-kazachstanu-tisic-kilometru-od-cile-cas-vystoupit-rekli-cestujicim-40551521
Jsem na to zvedavy, pokud budou SW naletavat Istanbul z cele unie, tak mohou pribyt linky z Prahy na tato letiste. Navic se asi vyznamne zlepsi prestupni spojeni na vychod, kde delali hlavni byznys v poslednich letech i CSA, tak uvidime. Turci nejsou hloupi, do Istanbulu doletite za 2 000, ale do Moskvy uz je to 10 000, takze byznys frci.
Nic takoveho se bohuzel nestane.
a to zlepseni by melo nastat v jake oblasti? pegasus z prahy lita dvakrat denne, k tomu nekolikrat denne turkish airlines
Protože Rusácko je takové terno…
Neviděl bych to nutně tak černě, pokud by šlo o sdílení kódů a nějaké budoucí cestující přestupují v Praze na lety směr východ a naopak na lety QS po Evropě, byl by to dobrý posun. Bude záležet na konceptu, který Turci nasraví.
nastaví*
Já to vnímám podobné. Z Prahy mohou mít svůj hub. Na jednu stranu mohou přijít linky do nových tureckých destinací z Prahy. Z Prahy mohou létat zase na evropská letiště , kam z Istanbulu nelétají. Nechme se překvapit.
opravdu vam dava smysl, ze si tady pegasus otevre hub na litani evropa – praha – turecko? 🙂
To je celkem naivní představa podle mě.. Proč by to turci dělali? Jejich letadla doletí všude po Evropě, turků a cestujících do Istanbulu je všude docela dost, takže ty linky naplní. Tam, kde Pegasus nelétá (a stojí to za něco), létá Turkish..
Jde vidět, že vedení Smartwings je banda neschopných nýmandů. Což se teda vědělo celou dobu, ale teď se to potvrdilo ještě více. S LOTem by byla zachována aspoň určitá synergie, přeci jen Poláci jsou nám bližší než nějaký nevycválaný Turek. Navíc z Prahy se mohlo konečně létat do nějakých zajímavých destinací. Co se dá dělat.
Ti neschopní nýmandi si rozdělí pár miliard.
Myslím, že jejich potomci je určitě nebudou hodnotit jako neschopné
proc banda nymandu? prodali to tem, kdo dal vic. na tom neni nic nymandoveho.
Vedení Smartwings na to nemá žádný vliv. Majitelé Smartwings se zajímají o co největší profit, zcela logicky – zhodnotí teď roky investic a vzhledem k tomu, že se jedná čistě o jejich majetek můžeme maximálně tiše závidět, jak se někdo zajistil na důchod. Prodat za víc je něco co udělá každý. Může nám to být líto, někdo se může radovat, ale to je tak všechno, je to soukromý majetek a podle toho s ním naloží. Mě to přišlo nezdravé jak si to tu mnozí malovali s LOTem, i když nebylo nic veřejně komunikované, ani potvrzené a Smartwngs situaci „no commentovali“,… Číst vice »
Sp
Správný byznysman se nerozhoduje na základě emocí. Nemyslím si, že by ve vedení SW seděli „nýmandi“. Až do dnešního dne se ani SW, ani LOT, ani Pegasus k plánované akvizici nevyjádřili. To, že měl LOT připravenou půdu pro tiskovou konferenci a nakonec mu tak zásadní obchod „vyfoukl“ Pegasus, naopak svědčí o obratnosti ostatních zúčastněných. Pokud je pravda, že SW dokázaly na poslední chvíli získat 10 milionů eur, pak to jen potvrzuje, že tam pracují opravdu zdatní obchodníci.
Je fakt, že turecká kultura bezpečnosti a kultura bezpečnosti ve Smartwings jsou si v lecčem podobné…
Tak se musím přiznat, že jsem si myslel, že s LOTem vlastně nemůže být hůř, ale teď vidím, že bude hůř. No nedá se nic dělat, jak vidno, tak Praha nemá šanci na to mít nějakého normálního dopravce, který by zatlačil na konkurenci, takže to bude jako u potravin, všude levněji jak u nás. 🙁
Musíme se spolehnout na aerolinky z vyspělých zemí. Velice pomohl Condor, zájem o Prahu má easyJet a mimořádně často se létá do hubů s BA, Air France, KLM, Lufthansou… Jen nemáme šanci na to, aby se z Prahy dalo někam pořádně přímo.
Někam pořádně přímo mě moc nevadí, protože moje destinace jsou minimálně na jeden přestup a A321XLR zase tak daleko nedoletí, aby to z Prahy dávalo nějaký ekonomický smysl.
PRAHA – Sabiha – Karáčí, co se ti nelíbí, parde? 😂😂😂
Lítal jsem s nimi do Istanbulu, rezervační systém celkem tragédie, jinak dobrý. Jako pro cestujícího si myslím, že by byla lepší volba LOT, z hlediska businessu to ale asi dává pro Pegasus větší smysl. Turků je všude hafo a jsou od nás přeci jen dál než poláci. Jinak pro mě to má pachuť toho, že Pegasus si na nákup SW vydělal i skrze lety do Ruska, čímž rusákům poskytuje spojení s Evropou.
„Společně nabídneme našim cestujícím přístup k širší síti destinací za dostupné ceny a zároveň poskytneme plynulejší, technologicky vyspělejší a více personalizovaný cestovní zážitek. Spojením sil vytvoříme větší nabídku a otevřeme nové obzory radosti z cestování“.
Miluju tady ty marketingové hovna, které vytasí nějaký puberťák, který byl zrovna na brigádě a management tomu nadšeně tleská, jak to krásně všechno do sebe zapadá dohromady.
Tohle vypadá spíš jako AI.
„Koupili jsme za XX miliard aerolinku, ChatGPT, napiš mi k tomu tiskovou zprávu“.
Jinak pokud platí cena milijarda v českých, tak je vidět, že moc letadel jim nepatří.
Kdyby do toho člověk trochu neviděl, řekne si „tolik letadel – to musí stát víc“ …
Šel jsem do diskuze dřív než do článku. Cena je vyšší (ale až na toho milijardu můj post stejně platí). Někde jsem dříve zachytil 30 x nově 40 milionů €
Jinde píšou něco kolem €150M tak nevím.
Seznam/Novinky psaly původně 30/40 M€ a turecká nabídka o 10 M€ vyšší.
V 9:24 článek aktualizovali na 154 M€. Jaká byla nabídka Poláků nepíší
No když je o 10Meur vyssi, tak to bude buď 144M Lot, a nebo přihodil turek nad těch 154M navíc a bude to 164M 😉.
Letadla QS jsou na leasing.
psal jsem „kdyby do toho člověk trochu neviděl, řekne si …“
Na nová letadla prostě nemáš. I LOT a Pegasus má většinu letadel od leasingovky. Ta, co jsou vlastní, jsou většinou už hodně stará a leasingovka by si je po splacení zpět neodkoupila, tak je spolecnosti provozují do poslední hodiny před sešrotováním..
Tak tentokrát Turka nezastavili ve Vídni, ale dorazil až do Prahy. 🙂
Škoda, mohl to koupit někdo z demokratických zemí…
Odkdy se do kšeftu plete demokracie?
Naprosto běžně. Protože dlouhodobé kšeftování s autokraciemi ve velkém nikdy nemůže skončit dobře.
Takže vy budete pří prodeji vlastní firmy koukat na to, kdo je demokrat místo toho kolik vám to hodí?
Z kterýho komiksu jste vypadl? Fakt mají někteří jedinci slušně vymleto.
Kdyby to dnes Janek Sobieski ve Vídni viděl, asi by tehdy radši zůstal za Odrou 🙂
Pochybuju ,že si Sobieski dělal nějaké velké iluze po tom ,co se na něj česká domobrana u Vídně úplně vykašlala a Moravané přepadali jeho konvoje ,které se vracely od Vídně zpět domu s nákladem kořisti z tureckého tábora.
Škoda, s LOTom by to malo budúcnosť. Pegasus predpokladám že akurát tak zavrie krám, keďže pod ich vlastníctvom by QS aj tak prišli o traffic rights (menej ako 50% EÚ kontrola, alebo mi niečo uniká?).
Na druhej strane tie dve firmy sú „match made in heaven“, jedna pochybná aerolinka kupuje druhú…
No jasný, od těch dvou se nedalo předpokládat, že by měli nějaká jiná kritéria. Třeba že jim záleží na budoucnosti té značky, nebo etice toho obchodu, nebo tomu aby značka zůstala v evropských rukou…
Kdyby ti někdo najednou nabídl o třetinu více, tak by jsi pohrdl?
Být to státní firma, nerozhodovala by jen cena, ale soukromý vlastník má tak na 95 % jediné kritérium.
5 % může být dobrý pocit, aby se jeho „dítěti“ dařilo
Pokud prodáváte většinový podíl ve firmě, tak její budoucnost předáváte někomu jinému. Pokud vám záleží na budoucnosti firmy co vlastníte, necháte si podíl.
Byla to zjevně licitace o ceně, tak nevím jakou etiku od toho čekáte. Cena je cena, kupec je kupec. Každý rád prodá svoje za víc a bude mu jedno co si o tom lidi myslí.
Ani tomuhle státu nezáleželo na budoucnosti ČSA a nechal je rozkrást a položit, tak o čem se tu chcete bavit?
Zakládají novou společnost v Nizozemsku a navíc minimálně část té rodiny má i EU pasy, takže věřím, že to mají ošéfované.
O tom, že Smartwings nakonec koupily turecké Pegasus je možné si myslet cokoliv, ale předpokládám, že nikdo z diskutujících, kdo to kritizuje, by se dobrovolně nevzdal těch 10 milionů euro, jen proto, že Lot by teoreticky možná měl lepší záměry (navíc to lze v současné chvíli jen těžko hádat). Takže volba vlastně velmi logická, ač se to někomu nemusí líbit.
Pegasus přeplatil LOT o 10m Euro? Jak tuhle informaci víte?
Jiná média uváděla právě tuto částku, Lot údajně nabídl 30 mil. euro a Pegasus přeplatil na 40. Samozřejmě těžko říct, ale takhle se to aspoň uvádí a dá se předpokládat, ať už to bylo jakkoliv, že prostě vzali vyšší nabídku.
V 75 letech už by ten rozdíl 150 nebo 140 mil eur mohl spoustě lidí bejt fuk. Ale to bys nesměl bejt vik/šimáně, abys šel jen na prachy a ne i třeba na odkaz, co po sobě zanecháš.
Jeho majetek je 9 mld CZK, to už jsou virtuální částky pro život.
Jenže pánové teď mohli udělat něco pro stát. Pomoct tomu, aby tady vznikla úspěšná aerolinka, která zlepší konektivitu. Ale to by dokázal jen skutečně bohatý vyspělý člověk, ne póvl, který omylem přišel k penězům.
nebudte naivní.
proč by to dělali? stát jim v podstatě jenom házel klacky pod nohy, a když byl covid, tak je ani nijak nepodpořil…
vy když budete prodávat třeba byt, a někdo vám nabídne o třetinu víc, než někdo jiný, tak … to taky ve jménu dobrého pocitu prodáte tomu, kdo nabídl míň?
Když jde o kázání, tak lidé slovy nešetří, ale jak jde o vlastní prachy… pšt 🙂
Jak stát nepodpořil Šimáněho? Jeho estébácký kumpán Babiš nechal SW létat civilní 737 do Číny pro roušky a platil jim tak, že v přepočtu na sedačku to vycházelo tak, jako kdyby jedna cesta stála 65,000 Kč za každou jednotlivou sedačku
Pokud si vzpomínám, tak sice objednali u Smartwins a ČSA (což celkem dávalo smysl, když je to byla jediná domácí aerolinka), ale létal to za tu vámi uvedenou částku China Eastern (kteří si to diplomaticky vypáčili) a pak taky Ruslan.
Resp bylo to cca 10 mega za jeden let A330 (dva směry), což je tak nějak +-20 000 za sedadlo, což je celkem normální cena, za pandemie spíše levné.
Myslíte udělat něco pro stát, který měl ČSA a nechal je rozkrást a položit? A že napodruhé by to nedopadlo stejně? A že třeba aktuální kauza SŽ je jen nějakou nešťastnou výjimkou? To ani nejde označit za naivitu…
Protože si neuvědomili, že odteď až do konce života nebudou muset pracovat a budou chodit na večírky s podobně bohatými lidmi, kteří už neřeší peníze, ale hodnoty a svůj odkaz. A tam budou za pitomce, kteří měli příležitost udělat něco dobrého a místo toho svůj odkaz takhle odepsali.
Jasné, mohl byste desetinu výplaty prosím každý měsíc poslat na charitu? Jinak si o vás nebudeme myslet nic dobrého.
V kruzích pracháčů se určitě řeší odkaz a kam a s jakým obrázkem na směrovce létají éra s plně ekonomickou třídou. 🙂
Rozhodně za mě špatný krok. U LOTu by byla naděje, že to půjde minimálně dobrým směrem. Nejlépe by udělali kdyby nic neprodávali. Nic českého již není.
To bych nesouhlasil, například českejma bolševickejma debilama bysme mohli dláždit, kolik jich tu je…
Uvidíme. Problém s SW jsem nikdy neměla ani s Lotem nemám, naopak právě s LOTem teď nejvíce létám, dokud to jde z Ostravy.
Jste to všechno mohl koupit.Proč by to mělo být české , když to stejně stálo za prd? Ještě abychom to dotovali.Ať si to klidně dělá někdo ,kdo to umí,třeba Turci.Ješte by mohli koupit tu výrobnu bolehlavu a samoseru v Budějicích ,která si říkà Budvar
Tak Budvar vyplaci aspon statu dividendu, coz se nyni pri nove extra rozhazovacne vlade bude hodit…..
No dividendu možná vyplácí,ale pít se to nedá…
Braník z igelitky je lepší…
Kdepak Braník ,ale Plznička vašnosto…skusej ochutnat..
Žádné taková naděje nebyla, Poláci, mimochodem pod silným vlivem státu, planovali SW zrušit, všechno převést pod LOT, většinu letadel přeregistrovat do Polska a z Prahy provozovat pár přímých linek. Primárně jim šlo o posílení v charterech a omezení konkurence v tomto segmentu.
Turci, když nic jiného pokud chtějí volně létat po EU, což chtějí, nic rušit nebudou.
Přesně tak. LOT by koupil letadla, personál, zázemí .. značky mu byly jako přítěž.
Pegasus z pohledu zachování a rozvoje Smartwings, potažmo ČSA (spíš ne že), asi bude lepším partnerem.
Ja, jakozto dozivotni skalni odpurce znacky SW bych toto reseni uvital. Ceska ekonomika uz tak na tom bude hure jako polska, takze nejaky prestup ve WAW na dovolenou s Lot bych vam Prazakum stokrat pral. Navic z Ostravy se planuje VRT na to nove letiste CPK, takze pro asi 1 mil Cechu by vice letadel v Polsku jenom prospelo. S Turkama muzeme ale opravdu jenom spekulovat, fakta nejsou zadna.
Tak to je konečná. Pegasus je suverénně nejhorší letecká společnost minimálně na evropském nebi. S nimi nikdy nevíte, jestli odletíte, a když už ano, tak si nemůžete být jistí kdy a kam. Evropské nařízení o ochraně cestujících zcela ignorují, nic z nich nedostanou ani vymahačské firmy. Organizační bordel a absolutně neschopný a neochotný support.
Souhlas. Loni v září let VIE-PUJ 4h zpoždění, kompenzace nula, sedačky v 320 tvrdý jako kámen, no máme se na co těšit…
Oprava: VIE-AYT:-)
To s wizzem taky ne, a kolik má ročně přepravě mých cestujících… 😁
Navíc Pegasus není evropský, tak proč by dodržoval evropská pravidla na ochranu cestujících, když uvnitř EU neletá? S Emirates taky při zpoždění nedostanete nic :)) ač jich mají samozřejmě značné menší procento.
Jeden by rekl, ze dodrzovani zakonu by melo byt dostatecnym duvodem. A zakon rika, ze pro odlety z EU platit musi.
kdyby byli vymahaci co proto, a nejen strhnout si 30% podil z jednoduchych pripadu, tak by to dotahli do stavu ze jim zablokuji v evrope letadlo nez nesplati pohledavky.
Pokud budou vlastněny tureckým kapitálem, tak přijdou o statut EU dopravce vč. výhod open sky ne?
V článku je napsáno, že Pegasus základu dceřinou společnost v Nizozemsku, přes kterou to zřejmě bude vlastnit, takže o žádné výhody EU dopravce Smartwings nepřijdou.
Otázka zachování statusu EU dopravce mě taky napadla, ale nemyslel jsem si, že se to dá vyřešit založením pobočky v EU, když jsou majitelé mimo EU. Ale předpokládám, že tohle je dobře právně ošetřené. I tak by mě zajímal názor odborníka na letecké právo EU, jak to vlastně je. Osobně jsem zvědav spíše na to, jak dlouho se potáhne proces schvalování a získání povolení antimonopolními úřady.
Pokud konecni vlastnici nemaji obcanstvi v nekterem state EU, tak to zalozeni spolecnosti v Nizozemi nemusi nic resit. Cinani si taky zalozili spolecnost v CR na ovladani podilu ve Smartwings, ale stejne nemohli vlastnit vic jak 50 %.
Tak tohle snad mají ošéfované.
Krok špatným směrem. U LOT by byla snad jiná naděje. Jak to vlastně teď bude? Budou se dál prodávat letenky s odletem z Ostravy nebo jen chartery budou?
Všechno, co máme, prodáme. A ještě takovým způsobem…
ČSA už hodně dlouho nemáme, a Smartwings jsme neměli nikdy.
My jsme něco měli? Pokud vím, tak SW je soukromá společnost a má konkrétní vlastníky. A mít 10 mil. Euro a nemít je celkem rozdíl.
Jasně, jak říká klasik, to je rozdíl 20 mil. Euro 🙂
Pod „my“ si predstavujete koho a proc?
45 % akcí nového vlastníka je obchodováno na burze a tudíž můžete vesele nakupovat a oklikou to bude zase „naše“.
Vy jste spoluvlastnil Smartwings? Proč je prodáváte?
Použije nový majitel původní název ,,Letka ministerstva vnitra?…
Kdo si pamatuje, tak ten ví o čem je řeč 😀
Mínusáři vědí leda čočku.
Konec přesně v duchu devadesátek. Hezky česky.
Co se asi čekat od dvou veksláků?
Co jsou dneska ČSA? Co vlastní a co je kromě (historické značky) součástí prodeje za 4 miliardy?
Je to dotaz.
Třetí odstavec článku: „ČSA vlastní 100 % akcií Smartwings.“
JJ. Díky. Čtu dneska rychleji než vnímám 😀
Viděl jsem jen prodej ČSA a ne i Smartu.
A pak že nemůže být hůř 🤮
S Pegasusem jsem letěl a vše bylo OK a docela bych řekl že i příjemné, jídlo na palubě mají super. Ale Sabiha je naprosto šílené letiště. Uvidíme, jak moc atraktivní hub to pro Čechy bude do budoucna.
Aby to nebyl spíš hub pro Ivany, na cestě sem. Škoda, že se Šimáně s Vikem rozhodli pro směr východ…
Tak Šímáně byl na svatbě AB, svoje porsche parkoval na Hradě za Mynářem atd. Lepší borci na Východě než šmucky pro Západ.
Nerad vám kazím radost, ale pegasus uz do Prahy 2X denně lítá. turkish airlines 3x (ne-li více). Na většinu dalších evropských letišt je to stejné.
Co se změní na importu ivanů do ČR/Evropy?
„Máš rád Turky?“ obrátil se Švejk na hostinského Palivce, „máš rád ty pohanský psy? Viď že nemáš.“
Máš plus za Švejka, jinak jsou teď Turci OK – teda nemuselo by tam být tolik RuSSáků …
Pegasus za mě ok. Možná nakonec i lepší než LOT, který by to měl jen jako další regionální letiště vedle Katowic, Wroclawi atd. Přes Sabiha Gökçen se dá nakonec dostat do spousty zajímavých destinací..
Přes SAW ses s Pegasus mohl dostat do světa už dlouhé roky.. i z jejich prohlášení o Praze nevyplývá doslova nic..
A koupě smartwings toto vyřeší nějak specificky?
Pegasus z prahy do turecka lítá už nyní cca 2x denně.
Destinace jsou to zajímavé pro naprostou menšinu cestujících, protože blízký a střední východ a postsovětské republiky nejsou zrovna top destinace pro ČR. A do těch pár masově atraktivních se dá dostat i dnes, včetně letů s Pegasus Airlines.
Takže pro Prahu přínos nečekám žádný.
Definitivní konec českého letectví. Jaké plány může mít Pegasus se Smartwings kromě toho, že si jejich letadla přetáhne na turecké báze? Vsadím se, že zlikvidují i ty dobré nové linky jako Toulouse, Bilbao nebo Řím a zbudou jen chartery.
Tak odporné postavy jako majitelé Smartwings se jen tak nevidí. Kéž by Pegasus značku úplně zničil a nic z toho už nezbylo. Jen je obrovská škoda, že spolu stáhli ČSA. LOT by měl značku odkoupit a založit bázi v Praze tímhle způsobem.
Pegasus ale letadla do Turecka nepotřebuje (sám jich má objednaných dost) a pracovní síly má v Turecku víc než dost.
Pegasus potřebuje flotilu v EU, aby svážel turisty do už teď pořádně „koncentrované“ Antalye
To už může dělat a dělá teď a žádnou další aerolinku na to nepotřebuje
Pro to, aby lépe konkurovali především Turkish a Ajet potřebují flotilu posílit ideálně v EU. Řada států EU má bilaterální smlouvy s Tureckem a díky nové nizozemské dceřiné společnosti ty linky mohou provozovat pro sebe i jako společnost z EU. Tedy, je-li někde omezení na 1 let denně tzv. z každé strany (mmj. typické pro Poláky), poletí si to Pegasus jednou denně z Turecka a jednou denně poletí i nizozemská dcera.. Corendon, Freebird, SunExpress… Ve všech případech ty společnosti díru do světa neudělaly, jen plenily tam, kde nebyla taková konkurence
A nevstupuje do toho konečný vlastník?
jste si jistý, že když si non-EU entita založí v EU sub entitu a na tu zaregistruje letadla, že se z toho stane EU dopravce?
to by fungovalo příliš jednoduše, a vlastně by to zcela podkopávalo funkci statusu EU aerolinky. takže si troufám tvrdit, že takto to nefunguje.
Možná že i jo, trochu mi to připomíná situaci easyjet a dalších po brexitu v UK 🙂… A taky to takhle jednoduše vyřešili.
Letadel a takhle kvalifikované pracovní síly není dost nikde. Ještě se dočkáme toho, že letadlo v barvách Smartwings přistane v Rusku, kam Pegasus čile létají.
Je to i selhání státu, pro celkový ekonomický rozvoj a lepší konektivitu by rozhodně bylo lepší vlastnictví LOTu. Spousta zemí své letectví podporuje, Česko ho konstantně likviduje a teď se to završilo.
Selhání státu ve věci prodeje soukromé aerolinky, se tkerou stát nemá nic společného?
Obdivuhodná myšlenková konstrukce.
Selhání státu? Jak může stát zasahovat do něčeho co nevlastní a neprovozuje?
No, že jsou majitelé takoví do kosočtverce je věc jedna, značkám Smartwings i ČSA přeji, aby přežily a rozvíjely se. V tomto ohledu možná Turek lepší než lokální konkurent z Polska.
Značka ČSA měla šanci na znovuzrození jedině s LOTem. Možná i proto jim to majitelé Smartwings nakonec neprodali.
Neměla, LOT chtěl obě dvě značky pohřbít a převést pod LOT Charters.
Mám stejné informace.
to upinani se na CSA… jaky to ma smysl?
Turek je marod se zádama…Poláci zatím pokud vím všichni zdrávi..
Majitelé Smartwings dostáli své pověsti. I na úplný konec někoho poje*ali.
Jak pojebali? Někdo je přeplatil a to poměrně výrazně. Rozdíl čtvrt miliardy není úplně málo.
Je to jejich? Je. Tak se prostě rozhodli jako by se rozhodlo 99% nás ostatních, když něco prodáváme – chceme z toho získat co nejvíce.
Také obchoduju a mám jedno pravidlo. Pokud možno neobchodovat z Čechama protože business etika a kultura je hodně nízká. Ono i ty Indové nejsou o moc horší. Také moje volba.
Podle mě tohle vypadá úplně jako jednání co ja jsem několikrát zažil. V IT světu ale.
Tfuj.
A jak to teď bude? Vlastníkem jsou turci ale smartwings budou pořád létat v ČR, že jo?
a je to už teď jisté, nebo to přeplatí někdo třeba z Afriky? 😀
Hezky česky, nádhera. Urvalo se maximum a to je umění. Pšonci jenom čumí, chachá. Nevím jak vy ale ĵá se s tureckými čsa za hubičku proletím moc rád.
Hurá, pro Çek Seyahat Ağı!
Tady potřebujeme slyšet odborné názory, nikoli jen to, že jste hloupý.
Letěl jsem s Pegasusem a bez problémů. Je to ale dopravce, který to zvedne? To fakt nevím. Ale jestli chce Pegasus rozlitat Prahu víc pravidelnýma linkama po EU a ne jen chartery, pak ok.
Pegasusem jsem se také proletěl, let byl včas, zakoupené jídlo taky v pohodě. Vzestup to nebude, bude to jen takové zajištění charterů pro Antalyi, Izmir a Bodrum z celé EU…
To už ale mohou teď. Na to nepotřebují evropské AOC.
Nechce, vyrube co může… můžeme se těšit max na koberce na hlavě.
Skoda…u LOTu by byla aspon nadeje na nejakou systematickou a dlouhodobou strategii smerem k sitovemu dopravci. Byt z jejich pohledu na v podstate regionalnim letisti. S Pegasus to pojede stejne porad dal.
Uprimne je ale vlastne obdivuhodne, jak Smartwings dokazaly tolik let fungovat se svoji oportunistickou strategii a la vietnamska vecerka.
Také jsem doufal v „lepší“ konec. Těžko si ale představovat „nějakou systematickou a dlouhodobou strategii“ od LOTu, spíš jsem si myslel, že z Prahy „naplní základní obslužnost“ tak, aby si směrem do Polska vytvořil „hráz“ mezi Lufthansou, což je dlouhodobá cesta Lufthansy skrz Eurowings. Jednoduše měl v Praze LOT své zájmy, i kdyby si 2/3 flotily převedl do Polska. Vztah Pegasus k Česku je nulový, představu o expanzi mít může, když to ale nevyjde, pro Pegasus se nic nestane. To se ale o LOTu říct nedalo, na tu koupi SW z pohledu konkurenčního boje LOTu a okolních dopravců velmi záleželo.
Podle toho co se objevuje na socialních sítích/v médiích plánoval LOT zaniknutí kupovaných značek, převedení letadel pod LOT Charters a v nějaké malé míře provozování pravidelných linek pod značkou LOT z Prahy.
I když by zbylá červená letadla letadla zmizela, vyplnila by se ta „základní obslužnost“. Takhle sem přijde Turek ve stylu maďarského W6 – něco otevře, pak to zase zavře a půjde plenit jinam…škoda
je to tak , kde je dneska třeba značka Benzina , nebo Mogul ? poláci to koupili a zrušili