Mám právo jezdit v neděli, řekl kamioňák a zavolal na inspektory policisty. Ti ho vyvedli z omylu
Povolení pro nedělní jízdu kamionů vydaná ministerstvem či krajem se dle INSID hojně zneužívají. Foto: INSID

Povolení vydaná ministerstvem či krajem se dle INSID hojně zneužívají.
Já bych zrušil ty zákazy, jako to je ve Švedsku, Španělsku a dokonce i v Belgii, kde nám všechno zakazují. Kamiony za tu dálnici platí dost peněz a díky nim, se může něco opravit a udělat nového. Je to určitě užitečnější, než-li uvolnit v neděli dálnici nějakému strejdovi, který přijede o 5 minut déle na chalupu. Kvůli tomu musí chudák řidič čumět na prochcaném parkovišti. Jednou budete všichni prosit, aby ten kamion na tu silnici vůbec vyjel. Už se na to těším. Papíry si na to nedělá téměř nikdo, takže se ta doba blíží. Ty kluci , kteří to ještě… Číst vice »
Treba jednou skonci doba, ze se nebude jedna vec vozit napric celou Evropou sem a tam.
A pak se tu objevi kamiony, ktery nebudou potrebovat ridice. Krasne se tim vyresi jeiïch nedostatek a odpocinek tak nebude potreba.
Já bych ty zákazy taky zrušil. Místo toho bych v daných hodinách výrazně zvýšil mýtné. To se vúbec nebavím o tom, že poplatky pro kamiony jsou u nás nastaveny příliš nízko. Měli by odpovídat opotřebení komunikace.
Kamarád vozí Penny market noční závoz a jeho kolegu zastavili pánové z Insidu a také ho nechtěli dál pustit že má malý počet palet s chlazeným zbožím. Přitom se to takhle vozí celou dobu co ty tu markety jsou.
Zakaz jizdy o vikendu zhorsuje dopravu v pracovnim tydnu. Change my mind.
v nedeli odpoledne probiha nejvetsi tranzit z vikendovych aktivit domu, mene kamionu v teto dobe prispiva ke klidnejsi a bezpecnejsi jizde, change my mind
Ale zaručuje, že o víkendech je na dálnicích v rámci možností klid a hasiči si alespoň odpočinou.
Zákaz nedělních jízd se týká dálnic a silnic 1 třídy.Po2 a 3 můžeš s kamionem i přes zákaz
Si trochu protiřečíte, ne? Pokud se na silnice nižších tříd nevztahuje, tak jak jako „přes zákaz“?
Nasazení elektronické jednotky do kamionu, která mu znemožní jízdu v dnech zákazu jízd.
V případě porušení výjimky by autodopravci bylo zamítnuto další obdržení výjimek například na 6 měsíců.
Vozidla by také mohla hlásit ze dochází k jejich nelegální úpravě (odpojení omezovače atd.)
By mne zajímalo jak by se tvářila INSID kdyby zastavila řidiče linky bus a zjistila že má Adblu bloknuté a motor prečipvaný.
jo takhle, takže když se v ČR stane nějaká kalamita při které se přeruší na pár hodin provoz na silnicích tak továrny ztichnou, pece vyhasnou… prosím už toho nechte.
Zapoměl jste dodat, že v obchodech dojde jídlo a všichni pomřou hlady!
A proto jsou ty vyjimky aby nikdo takhle nezemrel 🙂
Hurá že je tady máme,já a moje rodina se cítíme bezpečněji,a dokonce se nám zvedla i životní úroveň.
No nevím, jak to bylo myšleno, ale já jsem za INSID vysloveně rád. Konečně by se měl někdo zaměřit na staré diesely bez filtru pevných částic a jiné šroty. Honíme se tady za nulovými emisemi, elektromobilitou, penalizujeme výrobu spalováků, které přitom jsou už v dnešní době (i ty nové diesely) v podstatě velmi čisté a zároveň si necháváme na silnicích jezdit auta bez filtru pevných částic.
Já nejsem rád, že existuje X různých institucí s pravomocemi zastavovat auta či nařizovat něco řidičům. (Státní policie, obecní policie, celníci, insid,….)
Nahrává to možnosti šmejdování, vymyslím si vlastní zkratku, třeba „Rumcajs“ a budu zastavovat cizince a vlastně i české sváteční řidiče neznalé zkratek. Nevydávám se za policii, nemám na sobě policejní uniformu, jen nějaký firemní stejnokroj.
Ale, no tak… pojďme to nehnat do absurdna.
Byly firmy, které reálně jezdily k autonehodám v autech podobných policejním, s makákem(žlutým), když to řidiči neprokoukli, tak něco sepsali či objednali odtah a pak dostali fakturu za asistenční služby.
Info o nehodách se dalo získat z pár zdrojů (navigace, odposlech tehdy nešifrovaných vysilaček IZS,…)
Na druhou stranu, na to, co dělá Indis, nepotřebujete platit lidi s kvalifikací policisty.
A ten popsaný problém mi připadá virtuální. Opravdu znají řidiči stejnkoroje policistů po celé evropě? Nebo by stejný problém teoreticky existoval, i kdyby oprávnění zastavovat vozidla měl jediný stejnokroj?
To je ale blbost, staré diesely filtry nemají z výroby a jezdit samozřejmě můžou, pokud jsou udržovány v patřičném stavu.
Problém jsou novější diesely a vykuchaným DPF, takové samozřejmě existují, ale v celkovém množství jich je zanedbatelné promile. A na ty se kdykoliv mohla zaměřit i běžná státní policie, netřeba na to zvláštní instituci.
Včera (úterý) jsem jel po dálnici do Ostravy. Jen by mě zajímalo, jak to mají kamióny, cisterny a různé nákladní vozy s rychlostí jízdy. Směrem na Ostravu jela přede mnou cisterna, kousk před Klimkovickým tunelem, já měl na tachometru 125 km/hod a cisterna jela stejně rychle, jako já. Na spáteční cestě jsem dojel nějaký menší náklaďák s návěsem, nechtěl jsem ho již předjíždět, protože se blížil sjezd z dálnice, kam jsem jel, na tachometru 115 km/hod, náklaďák na návěsu nálepku rychlosti 80 km/hod. a jel rychle jako já. „To už jsou omezovače rychlosti nějaké variabilně nastavitelné?“
Příspěvek xenofobního lidského odpadu. Trvale přesunut mezi své.
No jasně! Ještě že pořádek na silnicích drží čeští řidiči, jinak by to byl už naprostý chaos.
Xenofobní komentáře, to vám jde. Ale abyste věděl, že pravidla silničního provozu jsou v ČR už čtvrt století daná zákonem a ne vyhláškou, to ne.
A pak jste se probudil a na hrudníku vás tlačily Okamurovy sebrané spisy.
Jaké vyhlášky?
Maj odpojený omezovače rychlosti..
Jezdím často obytkou, na dálnici cca 105-110 km/h a není nijak výjimečné, že mám problém dojet a předjet kamion. Párkrát se stalo, že pak přijde kopec a kamion naopak začne dojíždět mě. Ale není to otázka jenom zahraničních řidičů. Stává se to i u tuzemských.
Ale pravidelností je, že když musím jet nějakou dobu za kamionem, tak většina z nich udržuje rychlost okolo 92-96 km/h, což mi ale taky přijde o dost více, než 80. Jasně, že přijde argument, že oni mají kalibrované tachografy atd. Ale 12-16km rozdíl, nevěřím, že to udělá kalibrace. Potom by normální tachometry byly hodně nepřesné
Normální tachometr opravdu proměřuje, pokud máte na autě kola, co tam jsou od výrobce (samozřejmě myslím rozměr). Kamion by měl ukazovat reálně na tacho to samé, co GPS. Občas se to liší, ale ještě se mi nestalo, že by to proměřovalo o více, než 1km/h. Je pravda, že se s tou kalibrací hodně „vydrbává“, protože se nedělá dle GPS, ale dle vypočteného množství impulzů snímače při určité rychlosti a hodně dopravců dělá to, že před kalibrací dají sjetá kola na hranici limitů a ještě řeknou technikovi, ať jim tam 2-3km/h přihodí, že naposledy to hodně proměřovalo oproti právě GPS. Technik… Číst vice »
Jezdím 50 tisíc v osobáku + 10 tisíc obytkou každý rok. Ne, že by se to nestávalo, ale běžné to rozhodně není. Jo, do kopce mě občas nějaký ten kamion dojíždí, protože v táhlých kopcích ta obytka lehce chcípe. A určovat národnost řidičů podle SPZ (předpokládám, že je nelegitimujete) je zrádné a krajně nepřesné.
Mám dojem, že stačí vytáhnout jednu pojistku.
Už se těším,až se na to kamioňáci vykašlou kvůli „šikaně“, jak pořád slibují. To bude klídeček.
jenže to jsou ukecaní točvolanti a skončili by nejspíš u lopaty
Už aby to.
bylo , jenom zaplevelují silnice.
A ledničky jídlem…
Jenže jídlo vozit v neděli mohou. I to je samozřejmě nesmysl, jsou daleko větší země, kde ani to jídlo vozit nemohou a přesto tam lidé hlady nepadají
Pokud jsou nějak nastavená pravidla (zákaz jízdy mimo výjimky), tak je mají dopravci respektovat. Na druhou stranu je tu otázka, jaký má ten zákaz smysl? Pokud se tu bavíme o snaze snížit intenzitu dopravy v době, kdy se např. lidi vrací z víkendu na chatě, nebo studenstvo míří na koleje aby stihli v pondělí výuku, tak dnes máme technologie, které problém umí řešit mnohem lépe. Osobně si myslím, že jednoduchý plošný zákaz by bylo vhodné nahradit například dynamickou sazbou mýtného. Takové řešení by jednak splnilo účel (vyšší sazba bude odrazovat od jízdy a redukuje provoz), zároveň vyřeší potřebu výjimek a… Číst vice »
Chápu samozřejmě pohled kamioňáka, který zůstane “trčet” 100km od domova protoze se cestou přes půl Evropy zdržel v koloně. Za mě ale jakékoliv rozvolňování není akceptovatelné, doprava v čase zákazu kolabuje i za absence kamionů. A tam, kde nekolabuje je často na hraně kapacity. Dálnice propustí mnohem více osobáků, mino jiné i kvůli nižšímu rozdílu rychlostí -> celé se “to” pohybuje vpřed 110-130 km/h. V momentě kdy do toho vpustíte byť “tu a tam” kamion, tak se to celé zašpéruje. (Ano, škarohlídi mohu říci, že tu a tam kamion přece už jede dle současných výjimek, ale ruku na srdce –… Číst vice »
V USA jsou dálnice, kde je povolená rychlost pro všechna auta stejná.
Nicméně ani rozdíl rychlostí na dvoupruhu nemusí způsobovat kolabování. Tak v nejhorším pojede kolona plynule 80, pokud tam nebudou lepiči, závodníci rozbíjející plynulost.
No to je velmi logický argument. Plošný zákaz o víkendu je hovadina.
Nápad to není špatný, ale bohužel nefunguje. Něco podobného tady bylo do konce roku 2020, kdy se to týkalo pátečního odpoledne. Výsledek byl, že kamiony jezdily stále stejně, jen si přihodily víc k fakturované dopravě a silnice tím pádem byly stejně plné kamionů. V páteční špiččce (ještě např. se spojením s rekonstrukcí D1) to byla vždy lahůdka.
Bohužel, jediný systém co (jakž takž) funguje je zákaz, konkrétně by se měl vztahovat na obě víkendové špičky, tj. jak neděle odpoledne, tak i pátek odpoledne.
A to říkám jako někdo kdo má díky kamionové dopravě práci.
Zlatej Benelux, Skandinávie žádný zákaz a jde to v pohodě. Nikdo se nerozčiluje a vše v pohodě. U nás buzerace a policejní stát proti řidičům kamionu. A pak samozřejmě ta jiná sorta,,lidí “ Pražáci těm vadí vše i pes co štěká na vesnici.
to není žádná buzerace, jen platí určitá pravidla a ta se mají dodržovat. Tak jednoduché to je!!!
A co takhle těch pravidel mit minimum a když uz nějaký pravidlo mít, tak ho zvládat i efektivně vymáhat?
Tak zrovna Skandinávie není uprostřed Evropy jako my-
zrovna příklad skandinávie, která není tranzitní zemí evropy, není úplně dobrý příklad. Benelux bude to samé.
Tady se zase vyrojilo právníků … ať už začne nějaký hokej nebo fotbal a jsou z nich trenéři.
Já jsem právník nejenom při hokeji. Tady je to jasný podvod. Stačí se podívat do trestního zákoníku.
😂😂😂
Ty jsi taky podvodník. Říkáš, že máš právní vzdělání a přitom nejsi schopen rozpoznat podvod.
😂😂😂
Možná se blíží doba tak plná nejistoty a výjimečných situací, že mít sklad plný materiálu/zboží/čehokoliv bude naopak VELKÁ konkurenční výhoda… :-/
Tak na týden.
Just in time je prostě právě včas, nemá smysl skrz 9 hodin a pár kamionů s dílama do výroby 24/7 stavět sklad právě jen na těch 9 hodin z týdne. Většinu času by byl nevyužitý a v ceně produktu bychom ho zaplatili my jako zákazníci. Že toho někteří zneužívají je věc jiná, ale to by snad v dnešní době šlo kontrolovat i jinak, než že auto náhodou vyhmátnou.
Just in time funguje tak, že dodavatel má sklad někde blízko. Někdy dokonce přímo v závodě odběratele. Takže na papíře to vypadá moderně, ale ve skutečnosti má skladové zásoby dodavatel.
Noo spousta provozů prostě vyrábí tak, aby to odcházelo na další linku, převoz autem je mezi tím obvyklá logistika a sklady jsou dimenzované jenom jako minimální buffer, kterej rozhodně nedokáže zhltnout 9 hodin výroby. Tohle je prostě nejlevnější cesta, co se ještě dá logisticky zvládnout a všechno ostatní by stálo víc, což by nakonec zaplatil konečný spotřebitel. Ale takových provozů je tady pět a půl, skrz těch pár aut fakt nemá smysl ani zvedat obočí.
Proč ono „speciálního povolení uděleného krajem nebo ministerstvem dopravy.“ vůbec existuje? Je snad nějaký zákon a ten se má dodržovat. Výjimky vydávané zkorumpovatelnými úředníky mi přijdou systémově špatně.
Protože existují nepřetržité provozy atd. Stačí si přečíst článek. 🤷🏻♂️
A to se musí nepřetržitě převážet? Jakože autodíly nepočkají den? Při správném plánování by to problém nebyl.
Pro možnost udělení výjimky jsem – zákon podle mě nikdy nepočítá se vším, ale zrovna na tohle?
Na obrázku je povolení kvůli odtahům, které logicky musí fungovat nonstop
Presne, ďalej napríklad doprava výrobkov rýchlo podliehajúcich skaze (typicky potraviny).
To je samo fakt, ovšem ta fotka je obtížně čitelná a určitě ji spousta lidí jako já bere jako výhradně ilustrační…
Ostatně, neměla by ta povolení mít i geografickou platnost? Brněnská odtahovka o víkendu na 99% nebude zasahovat v Karlových varech…
Jinak přenosná je hodně „zrádná“… karlé, nikam v neděli nejedeš půjč mi převozku!
Proč by nemohla?
Povolení na snímku dokonce má geografickou platnost na ČR mimo uvedené kraje.
Luštil jsem to, ale moc mi nešlo pochopit proč některé krajo jo a některé ne… to OPRAVDU potřebují mít co nejjednodušší aby to mohli „oprativně“ předat klidně na druhý konec republiky? Ale když je to přenosné, proč tam posílat papír? Tam nemůžou mít „vlastní papír“ a jen tam poslat kdyžtak (v pracovní den) auto??
Skodovka za tech devet hodin vyrobi cca 500 aut.
A ted si to promitnete do mnozstvi dilu, ktere je potreba.
Důsledně jsem se zamyslel. A důvody jako:
– vezu něco, co se zkazí – musím jet
– vezu zvířata – mohou trpět – musím jet
– provozuju odtahovku – kdy se něco pokazí si nevyberu – musím jet
… atd. chápu. Vždy je tam nějaký zájem související s tím, co vezu.
Ale automobilové díly? Tam je jen důvod – chci to hned. A chtít hned můžu cokoliv, to není nijak odůvodnitelné z pohledu toho zboží, které je převážené, že by nepočkalo, nebo zdržením hrozily škody třetí straně.
A na co potřebuje automobilový průmysl igelitky🤔
Ten zákaz trvá pouze 9 hodin, to snad vydrží i nepřetržitý provoz, snad tam umí plánovat déle než den dopředu.
Nejsem si jist. Ty just-in-time dodávky, na které spoléhají, jim umožnily minimalizovat skladové prostory v místě výroby. Leccos se dováží i dlouhé vzdálenosti (představuju si Rumunsko – Německo). Plánovat můžou, ale v případě mimořádnosti jako uvíznutí kamionu ve větší zácpě, když potom řidič musí dodržet povinnou přestávku, se potom nedivím, že chtějí mít takovou výjimku. Neříkám, že je to nevyhnutelné ani správné.
Že si někdo příliš optimisticky organizuje práci by neměl být důvod k udělení výjimky.
Někde tu (o dva příspěvky výše, ale to se bude měnit) padlo, že škodovka vyrobí za 9 hodin 500 aut – pojďme to vzít logicky: Pokud by se nenaváželo nonstop, tak by to znamenalo mít uskladněné díly na kompletních 500 aut – řeknete si že žádný problém, ale on to musí někdo vyložit dřív než průběžně v těch devíti hodinách, kdy by se najednou nesmělo, na což potřebujete extra lidi a techniku a vyložit extra materiál na komplet 500 aut nebude malý objem, který se navíc musí někde skladovat…. No a aby to nebylo tak jednoduchá, tak světe div se,… Číst vice »
Jenže na těch dalších 500 aut musíš mít i u výrobní linky prostor kde uskladnit a byť máš některé haly průjezdné a někde rampy tak na ten prostor, mimochodem pernamentně využitý, musíš přijmout dalších X NA na příjem. Plus rámy, koše, obaly, VZV a obsluha. Nejvíc se mi líbí když zde v diskusi argumentují nádražáci kde je just in time když se s vypětím všech sil a podporou odborů trefí alespoň měsíc 🙂 Navíc povolenky se nevystavují automaticky a mezikrajové jsou ještě horší. Na rychlokazy, asfalty, zvířata, PHM, sklizeň, dříve Ro-La atd se povolenka snad ani nevystavuje, je to automatika… Číst vice »
Nejsem nádražák a napsal jsem přesně co vy – nechápu lidi, co nejsou schopni porozumět textu, že mají neustálou potřebu něco komentovat 🤦♂️A prosím nechte si ty selské manýry a netykejte mi!
Chápu, že je pro automobilku velký logistický problém rovnoměrně rozložit 9h do zbylých 159h. A kór v neděli odpoledne, kdy všichni pracují nejvíc z celého týdne. (ironie)
9h v půlce cesty nebude civět na nebe, ale bude mít odpočinek dle zákona (zaznamenaný v tachografu).
Co si myslíte, že dělají řidiči kamionů na těch parkovištích (nejen) u dálnic, že jsou tak plná?
nemají sklady, sklady jsou v nákladních autech , která právě potřebují to povolení. Za povolení se nic neplatí, stačí dobře napsat žádost a sehnat si smlouvu s firmou a má to každý blbec… to nemluvím o správném kontaktu na úředníka.
A jak víte, že ti úředníci, co je vydávají, jsou zkorumpovatelní? Nehledě na to, že ta výjimka má svá pravidla.
To speciální povolení je ale vydané v souladu s tím zákonem…na té fotce je to jasně vidět-§ 43 odst. 5 („Ze zákazu jízdy podle odstavců 1 a 2 může místně příslušný krajský úřad z důvodu hodného zvláštního zřetele povolit výjimku. Výjimky přesahující působnost kraje povoluje ministerstvo. Povolení musí být časově omezeno, nejdéle však na dobu jednoho roku.“) a § 124 odst. 2 písm. a) z. č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích.
Měli mu napařit další pokutu. 🙂
Asi to tady nefunguje podobně, jako kdysi ve filmu Polda a bandita, že by policii zaměstnal doprovodný osobní sporťák? 😉
Tyto výjimky by se měli vztahovat pouze na zboží podléhající zkáze a toxický materiál
toxický materiál v tomto případě sedí za volantem
Plus samozrejme odťahovka a podobné služby nutné čo najrýchlejšie po vzniku udalosti.
Toxický materiál podléhá na silnici hlavně ADR, ten zrovna nejspíš vydrží hodně dlouho, pokud ho tedy neobsahuje soudruhovo pečivo 🙂
Asi jediné z ADR co dostává vyjímky jsou paliva, asfalty pro stavby silnic a možná radioaktivní věci a munice. O ničem jiném nevím.
Výjimky by neměly být vůbec. Špičky by mělo brousit dynamické mýto
Mě v tom článku zaujala ještě jedna věc, pro mě nepochopitelná – díly pro nepřetržitou výrobu jsou živé či podléhají zkáze, že se musí vozit i v době zákazu? To jako fakt tak šíleně funguje Just in time (v překladu do češtiny sklad na silnici), že nejde vydržet těch několik hodin zákazu?
Co když má kamion nehodu, uvázne v koleloně, sněží aj.? To jako pak výroba každou chvíli stojí?
„Just in time“ je v překladu „Právě včas“
To je problem vyrobce, nikdo ho nenutil usetrit na skladech.
Což de fakto znamená sklad na silnici, protože firma chce ušetřit za sklad součástek a polotovarů ve svém areálu.
A nebude lidem vadit další sklad? Už teď slýcháme o skladech kolem dálnic …
Teď jste to napsal naprosto přesně! Je to přesně řízený chaos a zmatek, který ovšem dokáže snížit cenu výrobku o 10-20% …. Takže co je pro vás přijatelnější?
Co kdyby měl ve smlouvě nějaké sankce za každou minutu zpoždění? Na mimořádné situace typu kalamita asi může být nějaká výjimka. Ale pokud kalamita není, to by kromě pokuty od strážců zákona mohla následovat ještě další pokuta od odběratele za nedodržení termínu? 😉
Ale to je problém toho speditéra, že přistoupí na nesplnitelnou smlouvu.
Kdybytam měl požadavek „dopravte mi zboží z centra /rahy do centra Brna za hodinu a půl“, taky byste obhajoval 160 na D1?
Copak někde něco obhajuji? Jen jsem si zkoušel představit nějaký reálný důvod, který by mohl vést k takovému porušení zákazu. Tedy něco jako za vším hledej peníze … 😉
To budu presne vodici, ktori ti povedia, ze ak by nejazdili na hrane ci dokonca za nou, tak by si nemal co jest, pritom ziadne potraviny nevozia.
Už jen ta věc, že díly pro automobilový průmysl jsou „nepřetržitá výroba“, která běží i v neděli odpoledne/večer.
Mmch. jak je to s takovými výrobami v Německu nebo Rakousku, kde neděle jede v úplně jiném režimu (zavřené obchody atd.)?
Jak to je v Rakousku netuším. V Německu jsou povolené vyjímky pouze pro odtahovky, přepravu paliv, živých zvířat, zboží podléhající rychlé zkáze a svoz odpadu (samozřejmě myslím popeláře). Ty jsou dané zákonem. Jinak je ve svátek defakto zákaz pracovat. Pokud bych si vzal jiný návěs, mohl bych například zavážet spalovny (výtopny, bioelektrárny spalující staré dřevo a podobně – ty mají z 90% sklad na pouhých několik hodin provozu, takže se zaváží defakto nepřetržitě) i ve svátek a jako doklad potvrzující vyjímku by mi sloužil dodací list. A to jak pro cestu s nákladem, tak i poprázdnu pro další várku.
Jsou provozy, které mají skladovou zásobu na pár hodin. Někdy musí zvláště v automotive letět i letadlo, jelikož je to levnější než zastavit celou linku, kde se chrlí nové auto co minutu
Jistě většina takových provozů si umí naplánovat a počítat s podmínkami, které jsou předem dané a dlouhodobě známé. Když opravdu nechtějí nic skladovat ve vlastním areálu tak jim nic nebrání si objednat kamion navíc třeba o 5 hodin dřív a nechat ho tam stát až když to potřebují vyložit přímo do výroby.
Takže ten kamion tam bude stát dokud se nestane problém? Nebo budou proč zbytečné prostoje?
Vidím tramvaj v profilovce a znám diagnózu, je zvláštní, že tím trpí vždy lidi od kolejí.
Sic trochu extrém, ale obhájil byste podávání pervitinu řidičům, když jejich kolega onemocní a zbytek musí odpracovat i jeho část?
A kam to budou dávat v závodě, kde se vyrábí díly? Tam bude taky odstavených 10 kamionů, které pak hromadně odjedou do místa finální montáže? A tam budou co? Týden čekat na další pauzu? Protože oba tyto závody vyrábí nonstop…. A kdo bude platit řidiče? A kde budou tyhle kamiony celý čas odstavené?
A to se jen v případě škodovky bavíme už tak možná o dvou stovkách kamionů/návěsů/řidičů navíc, které vlastně potřebujete jen 9 hodiny týdně – vůbec to nekomplikuje všem život a neprodražuje výrobu – Hurvínek by to nevymyslel lépe
Minimální skladové zásoby samozřejmě výrobní závod má – pro případ nouze ….. je ale něco jiného mít něco navíc bokem, na co šáhnu „jen kdyby náhodou“ a mít extra skladové zásoby, personál a techniku pro pravidelnou extra manipulaci (princip jsem popisoval výše, lze dohledat podle jména)
Ano, výroba pak každou chvíli stojí. Před několika lety jsem jel expresku do PSA v Poissy (předměstí Paříže). Nakládka probíhala v Rumburku ve středu, v pátek to muselo být na místě. První kamion měl nehodu po cestě a zůstal absolutně nepojízdný někde v Německu. Ten měl vykládat ve čtvrtek odpoledne. Já na místo vykládky dorazil v pátek ve 2 odpoledne a takovou rychlost jsem nikdy předtím nezažil. Odbavení papírů trvalo asi 2 minuty i s tím, že mě vzali přednostně před dalšími asi 50 čekajícími řidiči. U rampy vyhodili kamion který byl vyložen asi tak ze čtvrtiny a okamžitě vzali… Číst vice »
Zajímalo by mě kdo řidičům přikázal nedělní cesty v době zákazu jízdy kamionů. Nebo se tak rozhodli sami řidiči?
Poptávka na trhu, která si vylobbovala i úpravu pravidel?
čekal bych, že přivolaní policisté napaří řidiči kamionu stotisícovou pokutu a začnou řešit trestní čin podvodu a padělání úředního dokumentu, ale to bychom chtěli moc…
To by se asi na ČESMADU zlobili…
On asi ten dokument padělaný nebyl. Takže to je těžko podvod.
Jen ho řidič použil v rozporu s tím, k čemu asi byl vydán (viz článek).
No, ale to by přece podvod měl být? Tvrdit že splňuje podmínky vydaného povolení když nesplňuje? Jakože neumí číst na co bylo povolení vydáno?
Tvrdit něco mylně samo o sobě není trestné. Podvod nebo maření výkonu rozhodnutí jsou trestné činy, ale prokázat je není jen tak.
Padělání?
hlavně aby pak neřešili v automobilce podělání, neb řidič nedovezl objednaný hajzlpapír just in time 🙂
už tu kdysi byl článek o tom, že nějakej kamioňák padělal dokument s povolením, nedivil bych se, kdyby to byl podobný případ.
V čem konkréně spatřujete ty trestné činy? Pokud jde o padělání veřejné listiny („Kdo padělá veřejnou listinu nebo podstatně změní její obsah v úmyslu, aby jí bylo užito jako pravé, nebo takovou listinu užije jako pravou, kdo takovou listinu opatří sobě nebo jinému nebo ji přechovává v úmyslu, aby jí bylo užito jako pravé…“), tak já jsem z článku pochopil, že řidič se vykázal platným povolením, ale nevezl zboží, na které se povolené vztahuje. Kde je tam padělání čehokoliv? Pokud jde o pdvod („Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné… Číst vice »
Podvod ve stádiu pokusu. Prokázal se sice platným povolením, ale v dané situaci neoprávněně.
To ani omylem.
akorát že vůbec, je to do očí bijící podvádění, úplně stejný jako při přetížení a s tachografy, kde se pak nesmyslně vymlouvají a policie s tím opět pořádně nic nedělá.
Ono podvádění, tak jak ho běžně veřejnost chápe, je trochu jiné, než jak jej definuje trestní zákoník.
Je to porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích, není to podvod podle trestního zákoníku. Co je na tom k nepochopení?
§ 209
Podvod
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci.
§ 21
Pokus
(1) Jednání, které bezprostředně směřuje k dokonání trestného činu a jehož se pachatel dopustil v úmyslu trestný čin spáchat, je pokusem trestného činu, jestliže k dokonání trestného činu nedošlo.
Dovzdělej se právníku, než tady budeš zas chytračit.
Je to tak. Herold nemá právní vzdělání a lže. Jinak by nemohl tvrdit takové hlouposti. Řidič nebo jeho šéf spáchal podvod.
Neprokážeš obohacení, škodu ani úmysl. Maximálně pocit.
Žádný pocit: Obohacení: ušetřené náklady, získaná zakázka, zrychlení přepravy, konkurenční výhoda. Škoda: ohrožení veřejného zájmu, narušení regulace, hospodářská újma konkurenci. Úmysl: řidič má doklady a ví co převáží. Stejně tak dopravce. Takže není problém prokázat úmysl.
😂😂😂😂😂😂
„a způsobí tak NA CIZÍM MAJETKU škodu nikoli nepatrnou“
… pro zvláště tupé NA CIZÍM MAJETKU
co z výše uvedeného „ohrožení veřejného zájmu, narušení regulace, hospodářská újma konkurenci“ je ten majetek a čí? zhrzený pocit šotoušů? to asi ne, že.
Konkurence, která by to vezla za nepodstřelenou cenu. Ale těžko by se konkrétní konkurent ozval a prokázal škodu, pokud zrovna nebyl druhej ve výběrku dle zákona o veřejných zakázkách.
To ale není podvod. Nejdříve si přečtěte, jak je v trestním zákoníku uvedená skutková podstata podvodu.
Když si nechám vydat povolení na něco jiného, než co vozím, je to uvedení v omyl toho, kdo to vydal, tedy podvod jak krásně píšeš…
Ne, není.
Je to porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích, není to podvod podle trestního zákoníku. Co je na tom k nepochopení?
Vy zjevně nemáte právní vzdělání. Nechápete základy práva.
Když máte řidičák na osobák a načapají vás v náklaďáku, kde se legitimujete řidičákem jen na osobák, tak je to podle vás podvod? Odpovězte si sám 😉
Obohatí se tím, na rozdíl od jiných kamionů jel (výhoda). A v omyl chtěl uvést úředníka, protože na papíře k nákladu deklaroval něco jiného, než skutečně vezl.
Ne, takto trestní právo opravdu nefunguje. Za prvé, ta škoda musí vzniknout konkrétní třetí osobě, obohacení straně jednajícího nestačí. A obdobně to platí u toho uvedení v omyl: vznik škody nikoliv nepatrné konkrétní osobě je znakem skutkové podstaty, takže i kdyby uvedl úředníka v omyl, pořád tam chybí ta třetí osoba, které tím vznikla škoda.
skoda vznikla cele spolecnosti tim, ze kamion jel. Nebo proc jsou ty zakazy zavedene??? Protoze je to jedno?
To ale není škoda ve smyslu trestního zákoníku.
Nikdo tu netvrdí, že je to jedno. Jen to není podvod, jak se tu Herold snaží trpělivě vysvětlovat (díky!) představitelům lidové justice.
Podvod to je.
Podvod je specifický tím, že k němu nemůže dojít na základě nedbalosti, ale vždy je u něj potřeba prokázat úmysl. Zároveň platí, že v případě podvodu nelze úmysl předpokládat, ale musí se dokázat.
Tento úmysl musí být přítomný již v době jednání a musí směřovat proti chráněnému zájmu. Chráněným zájmem je v tomto kontextu co?
Bezpečný a regulovaný provoz na pozemních komunikacích, spravedlivé podnikatelské prostředí a ochrana smyslu zákonných výjimek.
Ne, tím není specifický podvod. Každý trestný čin vyžaduje úmysl, pokud zákon vysloveně nestanoví že stačí zavinění z nedbalosti.
A v prvni vete pisi co ?
V první větě píšete
„Podvod je specifický tím, že k němu nemůže dojít na základě nedbalosti“
To ale není nic specifického. Naopak, to je obecné vychodisko trestního zákoníků.
Je vidět, že nemáte právní vzdělaní.
Já mám z trestního práva státnice na PF UK a advokátní zkoušky. Jaké vzdělání v oboru máte vy?
Státnice z trestního práva a advokátní zkoušky. Ale vy jste zřejmě stejný právních jako Jindřich Rajchl.
Jistě, Bohuslave.
Díval jsem se do seznamu advokátů a žádný Herold tam není. Tak nelži.
😂😂
Tak snad řidiče obviní z podvodu.
Řidiče ne. Dopravce ano. Řidič ani nemusí vědět co skutečně veze. Mohl pouze převzít již zaplombovaný návěs. Dopravci toto velmi často zneužívají.