Na jihovýchodní obchvat Pardubic zamířila stavební technika, začíná archeologický průzkum

Práce na stavbě mají začít příští rok.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročilo s přípravami chybějící části obchvatu Pardubic. Tento týden předalo staveniště společnosti Skanska, která získala zakázku na zemní práce pro záchranný archeologický výzkum na stavbu I/2 Pardubice – jihovýchodní obchvat.
Skanska zakázku získala s cenou 3,8 milionu korun, do soutěže dorazilo celkem 10 nabídek. „V první etapě bude v obvodu budoucí stavby provedeno kácení stromů a odstranění keřů, které je dle předpokladů plánováno přibližně na jeden měsíc,“ řekla Petra Drkulová z týmu komunikace ŘSD.
Následovat bude samotný záchranný archeologický výzkum. ŘSD v těchto dnech finalizuje soutěž na jeho provedení. Stavba obchvatu má pak začít příští rok na jaře.
Stavba má od roku 2023 stavební povolení. Obchvat propojí místní část Pardubičky se silnicí II/324 na Chrudim, napojí se na ni na kruhové křižovatce u Dražkovic, odkud je příjezd i na silnici I/37. Měl by odvést tranzitní dopravu mimo centrum Pardubic.
Trasa je dlouhá přibližně 3,1 kilometru, bude na ní šest mostů včetně mostu přes Chrudimku a ekoduktu a čtyři kruhové křižovatky. Celková délka protihlukových stěn přesahuje 1600 metrů. Aktuální odhadované náklady jsou 599 milionů korun. Detailně stavbu popisuje informační leták.
V Pardubicích běží aktuálně stavba severovýchodního obchvatu za 1,445 miliardy korun. Jihozápadní obchvat města, který se projednává od roku 2008, stále nemá schválenou trasu. Variantu kolem armádního letiště loni neschválilo ministerstvo obrany. Po dokončení všech obchvatů vznikne kolem krajského města silniční okružní systém.