Ostrý start po roce a půl zkoušek. V Miláně vyjela nová tramvaj od Stadleru

Do hlavního města Lombardie postupně dorazí více než stovka nových tramvají.
Milánský dopravní podnik Azienda Transporti Milanesi S.p.A. (ATM) včera oficiálně zahájil provoz nových tramvají Stadler Tramlink s cestujícími. Stalo se tak po 19 měsících od chvíle, kdy do Milána dorazila na testy první tramvaj. Milánský tramvajový provoz čeká v příštích letech velká proměna, postupně se zde může objevit až 124 nových vozidel od Stadleru.
První kontrakt získal Stadler v roce 2019, v rámci této zakázky dodá 74 tramvají. Další velkou smlouvu na dodávku podepsal předloni, rámcový kontrakt je na 50 tramvají.
Nové tramvaje získaly typickou žlutou barvu milánské MHD, vyrábí se ve Valencii. „Nová vozidla potvrzují status Milána jako hlavního města tramvajové dopravy v Itálii,“ uvedl šéf ATM Arrigo Giana. V Miláně je v provozu 17 linek, síť je dlouhá 160 kilometrů. „Nová vozidla ukazují budoucnost tramvajové dopravy ve městě,“ dodal Giana. První tramvaj jezdí na linkách 7 a 31.
Stadler dodá další tramvaje do Milána, dopravní podnik ATM objednal až padesát Tramlinků
Tříčlánkové obousměrné tramvaje jsou dlouhé 25 metrů. Je v nich 66 míst k sezení, sedáky jsou v antivandal provedení. Jsou vybaveny deseti vnitřními kamerami pro větší bezpečnost, USB zásuvkami pro dobíjení mobilů a moderním informačním systémem. Detailně parametry popisuje Stadler v produktovém listu.
Všechny tramvaje nové generace postupně nahradí starší vozy, které po městě jezdí. Výjimkou zůstávají tramvaje Carrelli, ze kterých se stal jeden ze symbolů města.