Video: Bateriový vlak píše novou kapitolu české železnice

Od prvního nasazení prokazuje bateriový vlak od Škody vysokou spolehlivost a bez problémů zvládá provoz na regionálních tratích.
Česká železnice vstoupila do nové éry. Od prosince 2024 brázdí koleje Moravskoslezského kraje první český bateriový vlak, vyrobený Škodou Group. Tato technologická novinka přináší tichý a ekologický provoz, vyšší komfort pro cestující a úsporu nákladů pro dopravce. A co je důležité – od svého nasazení prokazuje vysokou spolehlivost a bez problémů zvládá provoz na regionálních tratích.
První svého druhu na světě
Bateriový vlak Škoda Group je světovým unikátem. Jako první moderní bateriový vlak na světě může vedle střídavého proudu jezdit i na stejnosměrné napájecí soupravě 3 kV, což je velká výhoda pro železniční sítě v zemích, kde tento typ trakce převažuje. Díky speciální armatuře navíc nabití na stejnosměrném proudu trvá téměř stejnou dobu jako na střídavém, necelou půlhodinu, což činí provoz vlaku mimořádně efektivním.
Lukáš Hejlík tváří nové kampaně
Jak tento vlak funguje v praxi? A jak změní regionální železniční dopravu? To ukazuje nové video Škoda Group s hercem a cestovatelem Lukášem Hejlíkem, který se stal tváří kampaně k bateriovému vlaku Škoda. Video vás provede technologickými inovacemi, výhodami pro cestující i dopravce a nahlédne do budoucnosti udržitelné železnice.
Ideální řešení pro regionální dopravu
Nový vlak ještě umocňuje nejlepší vlastnosti elektrických souprav – může jezdit na elektrifikovaných i neelektrifikovaných tratích bez nutnosti nasazení několika různých vlaků a přestupování. To je v České republice, kde dvě třetiny tratí stále nejsou elektrifikované, klíčová výhoda. Díky dojezdu až 80 km v bateriovém provozu zvládne efektivně pokrýt širokou oblast a nabídnout pohodlnější cestování bez nutnosti náročných úprav železniční infrastruktury.
Moderní technologie pro úsporný provoz
Nový bateriový vlak je vybaven pokročilými technologiemi, které zvyšují efektivitu provozu, snižují náklady a hlukovou zátěž. Patří mezi ně speciálně navržené výkonové měniče s prvky na bázi karbidu křemíku (SiC), inteligentní kompresor stlačeného vzduchu s tichým módem, systémy počítání cestujících, kamerový systém nebo inteligentní hospodárné mazání okolků.
Bateriový vlak od Škoda Group dokazuje, že moderní technologie mohou jít ruku v ruce s ekologickými a ekonomickými výhodami. Jde o skutečný milník v oblasti regionální železniční dopravy nejen v Česku, ale i za jeho hranicemi.