posily_do_teamu

Obrazem: Švédské dráhy po dvaceti letech modernizují dvoupodlažní jednotky, úpravy proběhly ve Finsku

Jednotka X40 po modernizaci. Foto: SJJednotka X40 po modernizaci. Foto: SJ

Dopravce slibuje po modernizaci cestujícím větší komfort.

Švédské státní dráhy SJ zařadily do provozu první modernizované jednotky X40. Stalo se tak dvacet let poté, co byly poprvé zařazeny do provozu. Jde o součást rozsáhlého modernizačního programu na švédských kolejích, SJ postupně investuje 19 miliard švédských korun (43 miliard Kč) do nových vlaků či modernizace starších jednotek.

Jednotky XC40 vyrobil v letech 2004 – 2008 Alstom, dopravce jich má celkem 43 ve dvouvozové a třívozové verzi. Modernizací jich projde 27, každý měsíc se má objevit v provozu jedna jednotka po úpravách.

První modernizovanou jednotku dopravce nasadil na výkony mezi Västerås a Stockholmem. Další se objeví na trasách Linköping–Stockholm–Gävle–Ljusdal a Stockholm–Västerås–Örebro–Göteborg. Jde o první dvoupodlažní jednotky, které ve Švédsku začaly jezdit.

Podle dopravce došlo k výměně čalounění a zvětšení prostoru pro nohy. Stolečky byly posunuty tak, aby se na nich dalo lépe pracovat na notebooku. Proměnou prošly toalety a osvětlení, nově je také více míst pro jízdní kola. Součástí modernizace byla i úprava oken pro lepší příjem mobilního signálu a instalace dalších zásuvek. „Pro cestující jde o zásadní zvýšení komfortu,“ řekla šéfka SJ Monica Lingegårdová.

Modernizaci provádí dceřiná firma finských státních drah Finska VR Fleetcare v Oulu a Pieksämäki.

Jednotka X40 po modernizaci. Foto: SJJednotka X40 po modernizaci. Foto: SJJednotka X40 po modernizaci. Foto: SJJednotka X40 po modernizaci. Foto: SJJednotka X40 po modernizaci. Foto: SJJednotka X40 po modernizaci. Foto: SJJednotka X40 po modernizaci. Foto: SJJednotka X40 po modernizaci. Foto: SJJednotka X40 po modernizaci. Foto: SJJednotka X40 po modernizaci. Foto: SJ
Tagy sj X40
6 komentářů