Vlečka v litvínovské rafinerii prošla elektrizací, Orlen si pochvaluje zjednodušení provozu

Osmý vectron pro ORLEN Unipetrol Doprava. Foto: ORLENOsmý vectron pro ORLEN Unipetrol Doprava. Foto: ORLEN

Zhruba polovinu nákladů zaplatila evropská dotace.

Společnost Orlen Unipetrol dokončila elektrizaci části vlečky v Litvínově, kde má firma svůj hlavní tuzemský závod. Investice v hodnotě 97 milionů korun má přinést snížení nákladů na provoz i emisí.

Elektrizací prošlo celkem 7,36 kilometru kolejí. Bezmála polovinu nákladů zaplatila Evropská unie přes Operační program Doprava 2021 – 2027.

Železniční vlečka Litvínov je klíčovým logistickým centrem pro železniční přepravu chemických surovin, petrochemických produktů, pohonných hmot a dalších materiálů v rámci areálu i mimo areál. Nově instalované trakční vedení umožňuje elektrickým lokomotivám samostatné odstupování/nastupování z/na vlaky, bez čekání na přestavení volnou dieselovou vlečkovou, což přinese významný posun v optimalizaci provozu.

„Investice do elektrifikace je dalším krokem v naplňování naší strategie udržitelnosti a snižování uhlíkové stopy. Vybudováním trakčního vedení na předávacím nádraží jsme dosáhli optimalizace provozu nejen na lokální úrovni, ale i plnohodnotného napojení na celostátní dráhu. To přispívá k vyšší bezpečnosti, úsporám nákladů, času a efektivnějšímu nasazení našeho moderního vozového parku,“ doplnil Jaroslav Dvořák, jednatel společnosti Orlen Unipetrol Doprava.

Elektrizace souvisí i s nákupy nových vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron, celkem jich dopravce pořizuje 11.

Osmý z jedenácti objednaných. ORLEN Unipetrol Doprava pokročil s modernizací lokomotiv

Orlen Unipetrol Doprava patří mezi největší železniční nákladní dopravce v Česku. Jejími zákazníky jsou nejen společnosti skupiny Orlen, ale i externí firmy včetně železničních zasilatelů, zahraničních dopravců a chemických závodů bez vazby na holding.

Tagy elektrizace vleček Orlen Unipetrol Doprava vlečka Litvínov
20 komentářů