Většina věřitelů je proti předloženému plánu na reorganizaci jindřichohradeckých úzkokolejek
![Parní lokomotivy JHMD čekají v remíze na svou šanci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/02/Depo_9.jpg)
Pokud by soud reorganizační plán neschválil, JHMD skončí v konkurzu.
Většina věřitelů je proti reorganizaci Jindřichohradeckých místních drah (JHMD). Na dnešní schůzi na českobudějovickém krajském soudu hlasovala pro reorganizační plán, který předložil věřitel Jan Kysela, jenom jedna skupina věřitelů z celkových šesti. O schválení, nebo zamítnutí reorganizačního plánu bude definitivně rozhodovat soud, potvrdil ČTK soudce Zdeněk Strnad. Pokud by soud plán neschválil, JHMD by skončily v konkurzu. Kdy letos vyjedou vlaky na koleje, Kysela neupřesnil.
Michal Žižlavský, právní zástupce Kysely, dnes poukázal na to, že pro schválení reorganizačního plánu je málo času. „Pokud se bude dál protahovat schvalování na další měsíce, už nebudeme schopni naplnit reorganizační plán a investor už také nemusí dál čekat,“ řekl Žižlavský.
Reorganizační plán počítá s tím, že majetek JHMD odkoupí soukromý investor, společnost Good thing, za 110 milionů Kč. Její jednatel Jiří Vokoun to dnes věřitelům potvrdil. JHMD by tím splatila část dluhů.
Investor by následně převedl majetek a infrastrukturu nutnou pro provoz na Sdružení měst a obcí Úzkokolejka. To by splácelo zhruba 110 milionů Kč s úroky z výnosů drah.
Reorganizační plán také počítá s tím, že se obnoví provoz v celé délce jindřichohradecké úzkokolejky v turistickém režimu. Pomoci mají finance od Jihočeského kraje a Kraje Vysočiny, které budou objednávat dopravu. Přispět by měl i Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI), odhadem podle Kysely 20 milionů korun, před úpadkem to bylo přes 40 milionů Kč.
„Na poskytnutí finančních prostředků ze SFDI není právní nárok a záleží na rozhodnutí výboru SFDI, v jehož čele stojí ministr dopravy, zda finanční prostředky budou poskytnuty, i když žadatel předloží všechny podklady a budou splněny všechny požadavky,“ upozornila u soudu za SFDI Tereza Hladká.
Firma JHMD je v úpadku od podzimu 2022, kdy provoz vlaků zastavila. Dluží skoro 350 milionů korun. Loni získala povolení k provozu na úsecích Nová Bystřice – Hůrky a Jindřichův Hradec – Kamenice nad Lipou. Vlaky loni jezdily na trati Nová Bystřice – Hůrky od 10. srpna do konce září.