Ministerstvo dopravy potvrdilo územní rozhodnutí pro další úsek D6 u Karlových Varů

Nový úsek D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSDNový úsek D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Sedm kilometrů dlouhý úsek kopíruje trasu současné silnice I/6, z většiny půjde fakticky o rozšíření stávající silnice.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si po dlouhých peripetiích může odškrtnout další krok v přípravě nového úseku dálnice D6 Olšová Vrata – Žalmanov u Karlových Varů. Po roce od vydání krajským úřadem nabylo rozhodnutím ministerstva dopravy právní moci územní rozhodnutí.

Na ministerstvo jako k odvolacímu orgánu agenda dorazilo poté, co se proti rozhodnutí odvolaly personálně propojené firmy Statek Hrouda a Farma Kolová.

Ministerstvo se tak muselo zabývat například vlivy dálnice na okolní pozemky včetně honiteb nebo kácením dřevin. Rozhodnutí karlovarského krajského úřadu z části pozměnilo a následně potvrdilo. Tím územní rozhodnutí nabylo právní moci, odvolání není možné.

D6 Žalmanov - Olšová Vrata. Pramen: ŘSD

D6 Žalmanov – Olšová Vrata. Pramen: ŘSD

Stavba se plánuje na léta 2026 až 2028. Sedm kilometrů dlouhý úsek kopíruje trasu současné silnice I/6, z většiny půjde fakticky o rozšíření stávající silnice. Ta bude tvořit pravou polovinu dálnice. Poblíž obce Andělská Hora vznikne lávka pro pěší.

Stavba naváže na úseky Knínice – Bošov a Žalmanov – Knínice, které by se měly začít stavět letos. Směrem ke krajskému městu pak naváže úsek Olšová Vrata – Karlovy Vary, který má územní rozhodnutí od loňského podzimu a měl by se stavět současně s úsekem Žalmanov – Olšová Vrata. Proti územnímu rozhodnutí je nicméně podána žaloba, nemá ale odkladný účinek.

Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého dálničního spojení mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit 56,5 kilometru. Aktuálně se staví tři úseky o celkové délce téměř 25 kilometrů: obchvaty Hořesedel a Hořoviček a část mezi Petrohradem a Lubencem.

Celá D6 mezi Prahou a Karlovými Vary by měla být hotova v roce 2028.

Tagy D6 D6 Žalmanov - Olšová Vrata Ministerstvo dopravy ŘSD
27 komentářů