Leo Express začne uznávat ve svých komerčních vlacích OneTicket

Jednotka Stadler Flirt v barvách Leo Expressu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýJednotka Stadler Flirt v barvách Leo Expressu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

K implementaci systému má dojít v červnu.

Poslední z trojice dopravců, kteří jezdí mezi Prahou a Ostravskem, se rozhodl přistoupit k Systému jednotného tarifu (SJT). Zřejmě od poloviny června bude možné cestovat vlaky Leo Express na linkách z Prahy do Ostravy a dál až ke slovenským hranicím na jízdenku OneTicket.

Vyplývá to z podepsaného přístupového kontraktu zveřejněného v registru smluv. Na rozdíl od vlaků v objednávce státu či krajů nemusí dopravci u komerčních výkonů k uznávání OneTicket přistoupit. České dráhy i RegioJet už dříve jízdenku OneTicket u svých spojů na vlastní riziko začaly uznávat. Leo Express tuto možnost nabízel pouze u vlaků své firmy Leo Express Tenders, která pro Pardubický kraj zajišťuje provoz na Orlickoústecku.

„Do systému OneTicket chceme plně vstoupit již letos s letní změnou grafikonu. Nyní probíhá programování na obou stranách,“ uvedl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.

Podobně jako RegioJet nebo pendolina Českých drah na trase Praha – Ostravsko jsou vlaky Leo Express povinně místenkové. U ČD a RegioJetu jde už i přes SJT koupit místenky za poplatek ČD. „V první fázi zřejmě nebude možné vybrat místo, bude automaticky přiděleno,“ dodal Sedlařík.

Jízdenky přes SJT z Prahy do Ostravy aktuálně vycházejí na 715 Kč, jsou tedy většinou dražší než při nákupu u dopravce. Nad cenu 715 Kč se mohou dostat zejména u Leo Express v době největší špičky, kdy místo v ekonomické třídě vyjde i na 999 Kč.

Tagy LEO Express OneTicket SJT systém jednotného tarifu
41 komentářů