regio-vlak

Obrazem: Na smíchovském nádraží začalo bourání. V únoru zmizí mosty, začne stavba 4. nástupiště

Bourací práce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDBourací práce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: PID

Čtvrté ostrovní nástupiště bude s jazykem, tedy se třemi nástupními hranami.

Rekonstrukce pražského smíchovského nádraží postoupila do fáze bouracích prací.

Aktuálně probíhá odstranění původních přístřešků na 3. nástupišti, cestující musí k vlakům chodit po náhradních trasách. Budovat se letos začne rovněž nové 4. nástupiště. „Pracuje se také na prodloužení nástupištních podchodů a výstavbě nové lávky přes kolejiště,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Stavbaři se zaměří i na rekonstrukci další části kolejiště a natáhnou nové trolejové vedení. Pracovat se letos bude také na nových mostech přes Nádražní a Strakonickou ulici a přes Hořejší nábřeží.

Od začátku února se tak krátkodobě uzavře nejprve Hořejší nábřeží a následně Nádražní ulice.

Snášení mostů

V noci ze soboty na neděli bude kvůli snesení poloviny mostní konstrukce úplně uzavřená silnice na Hořejším nábřeží. Následně se zde do středy 5. února omezí provoz, auta budou využívat jeden jízdní pruh, pro chodce vznikne náhradní trasa.

Od pátku 7. února do neděle 16. února se pak kvůli bourání mostu zcela uzavře Nádražní ulice mezi tramvajovými zastávkami Plzeňka a Na Knížecí. Namísto tramvají bude zavedena autobusová doprava, auta a chodci použijí náhradní trasy.

Hlavní část rekonstrukce stanice Praha-Smíchov odstartovala loni v březnu. Stavbaři zahájili výstavbu provizorního nástupiště 1A, podchodů, nové lávky a kabelovodu. V souvislosti s tím přeložili také kabelové trasy.

Kromě přestavby třetího a výstavby nového čtvrtého nástupiště se letos bude pracovat také na severním křídle nádražní budovy a v další části kolejiště, natáhne se nové trolejové vedení.

Čtvrté ostrovní nástupiště bude s jazykem, tedy se třemi nástupními hranami.

Zakázku na rekonstrukci nádraží získalo sdružení firem Metrostav TBR, OHLA ŽS, Hochtief CZ a Elektrizace železnic Praha s cenou 4,144 miliardy korun. Stavět se bude ještě dva roky.

Modernizace železniční stanice je součástí plánu na proměnu nádraží v Terminál Smíchov, což má být největší přestupní uzel veřejné dopravy v metropoli. V pátek projekt získal pravomocné stavební povolení.

Nádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDNádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDNádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDNádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDNádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDNádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDNádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDNádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDNádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDNádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDBourací práce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDBourací práce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDBourací práce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDPráce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDPráce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDPráce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDBourací práce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDBourací práce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: PIDBourací práce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: SŽBourací práce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: SŽBourací práce v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov. Foto: SŽ
Tagy Praha 5 Praha-Smíchov Správa železnic
51 komentářů