Madrid zavádí metro bez strojvedoucích, zabezpečení první linky dodá Alstom
Na lince 6 již začaly úpravy stanic.
Madrid je dalším městem, které postupně zavede automatický provoz metra bez strojvedoucích. Tento týden k tomu udělalo důležitý krok. Provozovatel metra, společnost Metro de Madrid, podepsala smlouvu s Alstomem na dodávku nového zabezpečovacího zařízení Urbalis CBTC, které umožní automatické vedení vlaku. O podpisu informoval Alstom v tiskové zprávě.
Nový zabezpečovač bude nasazen na linku 6, která je nejvytíženější podle počtu cestujících v síti madridského metra. Na 23,5 kilometru dlouhé trase je 28 stanic, denně vlaky na lince přepraví průměrně 400 tisíc cestujících, ve všední dny přes 600 tisíc.
Zavedení nového zabezpečení umožní posun ze stávajícího stupně automatizace GoA2 na GoA4. Španělská metropole si od systému slibuje bezpečnější a úspornější provoz. Půjde o 68. trasu metra po celém světě, kam Alstom dodal technologii pro takový provoz. Alstom má v Madridu jedno z hlavních vývojových center pro automatizaci kolejové dopravy.
Metro de Madrid už začalo s pracemi na úpravách stanic, pro cestující bude hlavní změnou zavedení stěny s automatickými dveřmi. Kvůli tomu čeká linku 6 v Madridu i letos řada výluk.