regio-vlak

Klíčové razítko pro poslední část Pražského okruhu. Spojnice D10 a D8 má být hotová do roku 2031

Vizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSD

Stavba má začít v roce 2028.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dosáhlo zásadního posunu v přípravách na dokončení celého Pražského okruhu. Ministerstvo životního prostřední dnes vydalo souhlasné stanovisko se stavbou úseku 520 Satalice – Březiněves, který spojí dálnice D10 a D8.

Na platformě X to uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl, později se povolení objevilo i v informačním systému EIA. ŘSD tak může naplno pokračovat v přípravě poslední části okruhu, která dosud neměla žádné povolení.

Souhlasné stanovisko je zásadním posunem v povolování, ministerstvo v něm stanovuje podmínky, za kterých lze dálnici na pomezí Prahy a Středočeského kraje vést. Ministerstvo muselo zohlednit řadu připomínek obcí a městských částí proti této stavbě. Nakonec ale nerozhodlo, zda se má vést v zářezu či tunely. „Nejdříve musíme stanovisko EIA prostudovat, pak se setkat se zástupci samospráv a výslednou variantu nechat schválit,“ dodal Mátl. Dokumentaci připravoval Pragoprojekt pod vedením Ilony Plevové.

Generální ředitel ŘSD Radek Mátl minulý týden uvedl, že chce, aby byl kompletní okruh hotov do roku 2031.

ŘSD již loni získalo souhlasné stanovisko pro úsek z Březiněvsi do Suchdola a dál do Ruzyně, kde již běží příprava další fáze projektové dokumentace a také architektonická soutěž na most přes Vltavu.

83 metrů nad Vltavou i s lávkou pro pěší. Začíná první soutěž na podobu dálničního mostu v Česku

ŘSD projekt připravuje ve dvou variantách. Obě mají sice své výhody i nevýhody, ale ke krajině jsou ohleduplnější než původně plánovaná zcela povrchová varianta.

Zářezová varianta bude mít po celé své délce zemní valy a téměř všude bude v zářezu. Tunelová pak má kombinovat hned tři podzemní úseky: Třeboradice (1 330 m), Veleň (1 000 m) a Vinoř (2 710 m).

Vizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSD

Tunelová varianta počítá s vedením pěti kilometrů dálnice z celkové délky 13,6 kilometrů pod zemí. Je však více než dvakrát dražší než varianta bez tunelů: vyšla by na 38 miliard korun, zatímco levnější na 17,38 miliardy korun.

Detailně stavbu popisuje informační leták ŘSD.

Už aby to bylo. Na severu Prahy má dálniční okruh nepřátel jen málo, chtějí delší tunely

Tagy Březiněves - Satalice D0 D0 520 Březiněves - Satalice EIA praha Pražský okruh Ředitelství silnic a dálnic ŘSD SOKP 520
45 komentářů