Klíčové razítko pro poslední část Pražského okruhu. Spojnice D10 a D8 má být hotová do roku 2031

Vizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSD

Stavba má začít v roce 2028.

104 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

Nějak tam nevidím protihlukové stěny, jen val u jedné rampy, což se fakt nemuseli obtěžovat…
Nevěřím tomu, že se začne 2028, to by snad bylo ještě před přestavbou navazující D0 a D10…

DriverX

Po roce 30 to bude víc než 40let od komára a konečně se možná dostaví co potřeboval každý kdo musel denně trpět při ježdění skrz špunt Evropy tj. Prahu. By mě zajímalo kde v civilizované Evropě všechno trvá tak neskutečně dlouho???

Vojtech

Druhý byt mám nedaleko. Nejdůležitější je spojení D7-D8. Toto trošku počká. Ale proti exmanželce ministra a málem kandidáta na prezidenta holt nikdo nejde…. Agata

Sáček

co to melete. D7-D8 se bude stavět jako první, v přípravě je dál, už má ÚR. Úsek o kterém je článek získal teprve EIA.

PetrN

Useky 518+519 tj spojnice D7-D8 je jen pár měsíců napřed, v loňském roce získaly EIA. ÚR rozhodně nemají, u všech třech useků tj od D7 až po D10 se jde cestou SPP (společně územko a stavebko) a předpoklad je stavět a zprovoznit vše naráz

V. K.

Tak schválně, jestli teď ažbudeokruhisté přistoupí na redukci magistrály a zavedení mýta v centru a nebo to už zase nepůjde.

Petr Šimral

Někdy před dvěma dny zde byl článek, co chce udělat Praha s magistrálou…

Adam Ř

To byla iirc jen kouřová clona (den předtím soud shil výběrko na zhotovitele metra D), ne žádný schválený plán

Sáček

těmhle vizualizacím se říká „ideový plán“, tzn. jak by to mohlo bývalo bylo vypadalo, kdyby… Něco jako pergola u nádraží.

Antonín

Vzhledem k tomu, že „Ažbudeokruhismus“ se netýká tohoto okruhu, ale okruhu městského, tak máte pravdu, tato stavba na magistrálu mít vliv nebude.

Kebab

Ono už je to hotové?

Matyáš

Ještě by to chtělo kladný posudek na rozšíření D10 km 0-3 a bylo by to komplet 👍

Dálnice

No uz aby to bylo komplet…

Petr

Snad vyhraji zářezy = rychlejší stavba a levnější stavba, rychlejší provoz a levnější provoz, větší propostnost i komfort. Výrazně hluboký zářez zcela jistě zajistí minimální hlukovou zátěž

SYN

No, neboli tunel 1km a víc = drahý špás, nejen při stavbě, ale i za provozu (dohled, odvětrávání, osvětlení, možnosti záchrany…), když už tak snad by to šlo nahradit sérií „zelených mostů“ délky (šířky?) řádově 100m…

Ondra K.

S tím bych moc nepočítal. Místní budou zcela jistě tlačit tunelovou variantu, a stát jim v zájmu projednatelnosti ustoupí.

peter

Ať jdou místí k šípku.

Sáček

A to jste ještě neslyšeli o nové dálnici Plzeň-D1, kterou už Řsd začalo vážně plánovat (trasa Plzeň-Písek-J. Hradec-Jihlava). Představení projektu v tomto pololetí.

František

Ještě ne severu novou D13 a už asi nebude co stavět

MP22

Doufám, že bude následovat dálnice Jihlava – Česká Lípa. Jestli je něco fakt potřeba, tak tohle.

SYN

Jistě, proč si nevybrat jeden z obtížnějších terénů a nepostavit v něm kategorii „dálnice“ která má nejvíc omezené poloměry oblouků, stoupání… to bude samý tunel a most. Jako by jiné kategorie ani neexistovaly!

Flinta19

Silnice č. I/38 už dnes splňuje provozem podmínky pro stavbu v uspořádání 2+2.

SYN

Což pořád ještě nemusí být dálnice. Jinak, hustota max 21k na jednom úseku mezi Kolínem a Kutnou horou… tam ať klidně začnou. Mezi Habry – Golč.Jeníkov je pod 10k

mic

Je otázka, co s těmi intenzitami udělá dokončení D35 a 73

Kanil83

Možná by stačilo protáhnout D3 okolo Benešova a pak u Nehvizd střihnout skrz D11 a D3 zakončit na D10 někde u Brandejsa a je to skoro “vnější půlkruh” Prahy a vyřešilo by to tu nešťastnou věc okolo Posázaví

SYN

A tím že povede místo Posázavím okolo Benešova se stane D3 najednou zázračně projednatelnou? A okolo Říčan když se po složitém vyjednávání nakonec začala stavět D0 tak najednou druhá paralelní D3 směrem na Úvaly/Klánovice bude bez problému?? To že by někde bylo fajn kdyby tam (při pohledu do mapy obzvlášť) „něco“ vedlo ještě neznamená že je reálné to tama protáhnout…

okk

By mě zajímalo, kudy to chtějí z vést Jindřichova Hradce do Jihlavy….

PetrN

No kolem Počátek, hodně lidí toto trasování asi překvapilo

Sáček

z Hradce do Jihlavy bude nejproblematičtější úsek z hlediska místních. Povede to kolem nej. vrcholu Vysočiny Javořice, i kolem Čeřínku nebo Křemešníku, kolem mnoha vesniček, to se nebude líbit.
Buďme realisti, výsledkem celého snažení může být aspoň pořádné spojení Plzeň-Písek-(ČB).

Tom Matto

Chape nekdo jaky smysl ma oklika dolu pres J. Hradec misto primeho spojeni Pisek – Tabor – Humpolec?

Johnyka

Taky nechápu, asi to má sbírat dopravu z jižních Čech na D5 směr Německo.

Tom Matto

Dopravně mi to smysl nedává, Z J. Hradce na D3 a pak odbočit na plánovanou D19(?) je úplně v pohodě. Jediné co mě napadá je snaha se vyhnout Křemešnické vrchovině a překonávání 600 m.n.m. Každopádně to ovlivní čas a vzdálenost pro dominantní tranzit ve směru Plzeň – Brno, kde díky zajížďce na jih ta konkurenceschopnost této jižní trasy, bude o něco menší.

Jaaa

Ale jo, místo toho, aby se tam udělala pořádná železnice, tak už tam zase chtějí cpát auta.

Náhodný Kolemjdoucí

Je to sice ošklivý jako noc, ale už ať to stojí. Jdu to zapít.

Lukáš

Ty tunely v nížině, to je peklo. Ale když to jinak zřejmě nepůjde protlačit? Hlavně ať je okruh hotový a v tunelech alespoň 100 km/h bez úsekovky 😎

SYN

Tunel bez úsekovky je v dnešních časech blbost…

Air Traveller

ta usekovka necemu vadi?

FilipH

Může se v tunelu rozsekat maximálně ve 100 km/h a to je méně efektní než ve 130 km/ho.

Michael

Super zpráva. Budu trochu spekulovat, bude se vzhledem k ceně také stavět formou PPP jako Svitavy-Mohelnice, když jsou obě stavby prioritní?

PetrN

Dokončuje se studie proveditelnosti o vhodnosti využití PPP na stavbu celé severní D0, dále pak středočeské D3 a také D55 Bzenec-Břeclav, brzy budeme vědět kde se půjde cestou PPP a kde tradičně. Podle prosakujicich informací bude PPP vhodné jen na D3 a D55

Náhodný Kolemjdoucí

Je to protože u D3 a D55 to budou dlouhé souvislé úseky, kdežto D0 již z velké části stojí a navíc jí protínají existující dálnice?

PetrN

Určitě to hraje svoji roli, D3 a D55 jsou izolované useky o délce 59km (D3), resp 38km (D55). D0 518-520 bude mít 29km. Zásadní roli ale asi hraje i nutnost koordinace omezení na D0 jako celku při rekonstrukcích, aby nebylo zároveň na jižní i severní části okruhu. D0 ať se staví v režii ŘSD a na PPP klidně použít skorodálnici I/73, pokud to bude z finančního hlediska potřeba

Jaaa

PPP je jenom tunel.

Jan

Už aby to bylo! Naprostá většina metropoli v Evropě už má dokončený vnější a vnitřní okruh!
U nás jsme strašlivě pozadu, práce na vnitřním okruh se za Pirátů skoro úplně zastavily. 🙁

MaT

To není úplně přesné. Když byl Zdeněk Hřib primátorem a Adam Scheinherr (ale ten tam nebyl za Piráty, i když to někteří idioti každou chvíli také tvrdí), tak se to s oběma okruhy přeci jenom začalo trochu hýbat. S vnějším Praha alespoň začala vykupovat pozemky kolem trasy, aby se tam pak mohly vybudovat zemní valy, nebo snad i pozemky přímo pro okruh, které pak měla směnit či předat ŘSD. No a pokud jde o vnitřní okruh, ten se začal přeplánovávat tak, aby byl také částečně v pod zemí, protože jinak by to bylo neprojednatelné. Ale těch několik vedení magistrátu před… Číst vice »

Lysimachia

Třeba Vídeň, Mnichov, Paříž…

SYN

Nepovídejte, Vídeň má hotový vnější okruh? A co to potom zatrhla za silnici pod Dunajem frau Gewessler (peklo jí budiž lehké)?

SYN

Vídeň má na východě „uzavřený“ vnější okruh přes Praterbruecke (což je asi tak „vnější“ jako v Praze Baranďák) a na západo-severo-západě je „uzavřený“ přes Traismauer a Herzogenburg což zase odpovídá tomu jako uzavírat ten pražský přes Velvary a Slaný…

Lysimachia

Že by ironie?

SYN

Čtyři dny mi trvalo než jsem to pochopil (možná si sedím na vedení, nevylučuji)… člověče, dělejte tam prosím takové to znamínko, tyhle věci tu někteří píšou zcela vážně míněné…

SYN

Dále – Mnichov nemá (uzavřený), Norimberk nemá, Berlín ano má. Paříž – to je spíš taková síť než celistvý uzavřený okruh…

Takže ano, někde to mají uzavřené, ale rozhodně to není většina. Naopak stav jako v Praze (kus je kus se aktuálně dělá a kus je teprve v plánu) je dost typický.

Tomáš V.

V Mnichově se, pokud vím, ani aktuálně „uzavírat“ nemá. Na jihovýchodní spojnici čekají nějaká dílčí vylepšení místních komunikací, ale plnohodnotná A99 se tam nechystá. Ale třeba mě opravíte.

SYN

Ale o tom to přece je, není rozdíl mezi tím zda okruh je nekompletní proto že ještě není dokončený nebo proto že se usoudilo že ho dokončovat netřeba… (nahradí se kombinací „vnitřní“ a „daleké vnější“ trasy).

Soldado

Dále Bukurešť, Bělehrad, Sofie i Varšava. Vy většino..

Vojtech

Okruh zastavil Bárta pak Krmdáčová. = VV a ANO
Si to pleteš, tehdy měli piráti 3 procenta

RadAm

MD a RSD protlacuje trasovani okruhu na sílu. Okruh kolem Prahy se staví přes město, hustě obydlena území. Takže se budou stavět tunely a bude nás to stát 38 miliard. Místo toho, aby se stavělo dále od města jako aglomeracni okruh… S tunely je to ještě akceptovatelné. Pokud se to s tunely nepostaví, tak to bude prasarna, která do města 21. století nepatří.

Bartoloměj

Trasa toho okruhu je ve své podstatě známa několik desítek let. Přesto si na relativně levných pozemcích u trasy lidi postavili své domy. Každý svéprávný si musel a musí být vědom existence okruhu v zásadách územního rozvoje a dalších dokumentech. Brečet a vztekat se je hloupé a právě to celou komunikaci hodně prodražuje. I čas jsou peníze.

Sebastian

Za ty destíky let, kdy byla navržena tato varianta, v Praze a jejím okolý, vzrostl počet obyvatel o třetinu. Intenzita dopravy se za ty destíky let zvýšila možná násobně. Před destíkami let se nepočítalo s výraznou kamionovou dopravou západ – východ.

Při těchto změnách dogmaticky lpět na desítky let staré trase je hloupé a nesmyslné.

Navíc i vaše logika „byla známa“ by se dala aplikovat i na Jižní spojku. V době, kdy se stavěl Spořilov byla trasa známa. Tak proč tam teď řešit snižování dopravy? BTW je potřeba to řešit, jen tím poukazuji na absurditu vašeho tvrzení.

Jméno

A několik sesítek let je známo uspořádání 3+3 a obrovská intenzita (150tis/den) provozu? Tak to asi těžko. Proto okruh ano, ale maximum opatření (tunely, zářezy)

VRTjecesta

Tohle už bylo vysvětleno tolikrát, že to snad už není třeba opakovat, ne?

MP22

Jo! Souhlasím a navrhuju „okruh kolem Prahy“ vést v trase Jihlava-Liberec-Berlín-Mnichov-Linc-Jihlava!

Ne teď vážně… Když nebudeme vůbec řešit to, že je to jen hloupý hospodský výkřik od člověka co o dopravě ví leda tak to, kde má zaparkované kolo, napadlo vás, o kolik dražší by byla trasa vedená třeba 15 kilometrů dál od centra města? Říká vám alespoň něco matematika? Zkuste si to schválně vypočítat, jak dlouhý by takový okruh byl a pak se ozvěte, o kolik dražší to bude než i ta nejdražší tunelová varianta současné trasy 😉

Lysimachia

No dálniční okruh Ostrava–Katovice–Vratislav–Drážďany–Řezno–Linec–Vídeň máme. Teď jen dokončit D52 a je hotovo. 😉

MP22

Proboha no jo!

SYN

Akorát se k němu musí postavit přivaděče… D3, D8, D11 a tak…

Sebastian

Ano. Je potřeba to řešit. Jen to nenazývejte okruh kolem Prahy, ale transfersálky. Třeba Plzeň – Humpolec, KV – Ústí – Liberec, Pardubice – Tábor.
Při koncepci dálnic v Čechách se s dokončením D0 vytvoří z Prahy jeden velký hotspot a bude jen tvořit inducki do Prahy, která se pak bude přelévat i na vnitřní okruh.

MP22

To co popisujete je potřeba, ale až po dostavbě D0. Protože D0 fakt nebude řešit jen mezinárodní tranzit.

Petr

Píšete nesmysly. Okruh dál by neplnil funkci

Vojtech

Před 15 lety nikdo neplánoval nová sídliště typu letiště letnany,, Avia Letnany, ty šílené stavby v Čakovicích a Kbelích, o Přezleticích nemluvě. Dohromady + 50-70 tis lidí navíc = skoro krajské město…

risak

Dá se někde najít video vizualizace, jako je např. u stavby 511?

risak

Škoda, např. u přeložky I/13 Děčín – D8 ukázali všechny tři varianty.

Matyáš

Video bohužel ne, fotky jsou ale u dokumentace k EIA

Lysimachia
Matyáš

Takhle pristupne by to melo byt u vsech projektu, naprosta parada

vlastimil Čepička

Celkově je absurdní , kolik byrokratických překážek si systém sám vymyslel do stavebního zákona tak, aby je pak léta obtížně překonával. Proto si zasloužíme plně název „Absurdistán“ . Před časem mně pobavil v TV pan Rýdl, mluvčí ŘSD, že se podařilo po 19ti letech od zahájení projekčních prací dosáhnou územního rozhodnutí na jakousi propojovací část pražského okruhu, když papírová výroková část stavebního úřadu zabírá 160 stran textu.
Celý systém je opravdu zralý na totální reset, protože brzy nám nepůjde povolit ani psí boudu. Dobře nám tak ! A svět okolo uhání dál….

Michal M

Bavíme se o liniové stavbě produkující nezanedbatelné emise uprostřed již zastavěného nebo jinak urbanisticky využívaného území. Tam většinou diskuse na rok, dva není.
19 let je extrémních, ale tam tu přípravu prostě nemohli dělat dobře.

František

Ale ta silnice se tam stejně tak jako postaví… můžeme se bavit o výšce protihlukových stěn, o tom v jaký vzdálenosti budou propustky a přechody pro zvířata… Ale nic co by mělo trvat 2 desetiletí

Michal M

O 2 desetiletích tam píšu.

Láďa
Ondra K.

Tohle se řekne velmi snadno, ovšem praxe byla velmi názorně vidět při přípravě nového stavebního zákona. Stavební legislativa je v principu velmi komplexní a komplikovaná problematika, která v sobě zahrnuje v podstatě protichůdné zájmy (potřeba stavět vs potřeba ochrany životního prostředí atd). V tomhle jenom najít nějaký kompromis je složitý, najít pro něj potřebnou politickou podporu je pak ještě složitější. Zvlášť v situaci, kdy normální politická strana je složená z „celostátních“ i komunálních politiků, kteří mají v případě stavební legislativy jiné priority.

Petr

Hurá.

Co nového hlavně Blanka 2?

Petr

Blanku financovala Praha a Blanku 2 financovat nechce. Současné vedení Prahy přepracovalo projekt Blanky 2 takže má více tunelů a tváří se, že na novou variantu není nová EIA potřeba. Otázkou je, jestli je nebo není potřeba, každopádně u projektu vládne nečinnost, takže s největší pravděpodobností EIA na starší variantu propadne v roce 2027.

Náhodný Kolemjdoucí

Praze se očividně nechce platit absurdní částky za dostavbu MO, tak možná doufá, že se změní vláda, která s tím pomůže (Motoristi by na to mohli slyšet?) nebo že po dokončení D0 a přesunu nákladní dopravy na něj bude už stačit modernizovat Průmyslový polookruh.

Petr

To by bylo naprosto fatální a brutální a předpokládám že by to zastavilo veškeré změny na magistrále

JirkaK

Snad se stavby a dokončení dožiju😅

petr

Pokud už ve třech letech umíte psát, tak možná ano.

František

Snad už jen aby ta příští vláda do toho nehodila vidle a jen našla peníze na stavbu!

Krásná práce! Jsem rád, že se toho snad dožiju.

Vojta

V jaké fázi se má rozhodnout o tunelové/zářezové variantě. Myslel jsem, že stejnem jako u přechodu VN Nove Mlýny to určí EIA. Což se tady tak netváří.

Vla.

To bi mě taky zájímalo? EIA to měla rozhodnout a vykašlali se na to

Vojta

Nene, teď jsem četl na X vyjádření Mátla. Prostudují obě varianty a poté po projednáni se samosprávami dojde k výběru.
Jinak vydaní EIA na D52 očekává na přelomu Q1 a Q2 tohoto roku. Trochu se to protáhlo. Původně to mělo být v prosinci. Snad mají připravenou SPP a hned podají žádost.

Vla.

Dekuji za vysvětlení

Lysimachia

Podle mě se rozhodne na základě ekonomických kritérií. Za mě je teda 20 miliard navíc za tři tunely dost drahý špás, ale nebydlím tam.

Ondra K.

Rozhodující faktor je ovšem projednatelnost. Pokud se levnější varianta ukáže jako neprojednatelná, je ekonomické hledisko k ničemu.

Radek

ještě připočtěte větší provozní náklady za ty tunely. minimálně údržba, dohledový systém, nevím, jestli se budou muset nucene větrat, atd.

Air Traveller

slušná práce 🙂

VRTjecesta

Mátl je Bůh!
Takhle se to dělá!

Velký putan

Vzhledem k tomu, že je ještě možnost stavbu doprojektovat, navrhuji vyčlenit tam místo pro sochu či pomník. Pro koho či komu je snad jasné!!!

VRTjecesta

Osobně se domnívám, že prostory těch velkých křižovatek kolem D0 by si takovou stavbu jedoznačně zasloužily. Otázka je jestli zrovna tady (letiště Kbely), ale křižovatka D1xD0 by cca 30m pozlacenou sochu klidně snesla.

František

Dřív byl v rozpočtu dopravních staveb rozpočet i na umělecké dílo k té stavbě… Prostě by s délkou úseku měl sochu odpovídající velikosti!

VRTjecesta

Tak tak, procento na umění. Z těch 38 giga bychom byli na krásných 380 mega. No, to by byla soška! Ale je to zrušené.

Lysimachia

Procento bylo bohužel na stavbu, nikoliv na údržbu. Stačí se podívat, jak vypadají Hroší lazně a Červ dobyvatel na Barranďáku. V tom Červovi je asi 1 cm (!) široká trhlina.

MaT

Fakt i dopravních staveb? Já myslel, že to platilo spíš o městské zástavbě, sídlištích… Jako dávalo by mi to smysl ještě na nádražích, ale sochy podél dálnic a železničních tratích? Nebo pod mosty? No nevím. Na předpolích mostu přes Vltavu někde poblíž centra Prahy ještě třeba ano (a ty pražské historické mosty to měly a některé dodnes mají), ale třeba u mostu přes Orlík? No fakt nevím nevím…

VRTjecesta

Minimálně v metru máte umění celkem dost. A podotýkám, že velmi kvalitního. Politiku nechce stranou… tohle je současné: https://zdopravy.cz/ctyrmetrova-socha-krystofa-ktera-odolala-pokusu-o-kradez-se-vratila-k-d35-122863/
Každopádně tady se asi budeme muset složit, no…