Dokončuje se studie proveditelnosti o vhodnosti využití PPP na stavbu celé severní D0, dále pak středočeské D3 a také D55 Bzenec-Břeclav, brzy budeme vědět kde se půjde cestou PPP a kde tradičně. Podle prosakujicich informací bude PPP vhodné jen na D3 a D55
Jan
31 minut
Už aby to bylo! Naprostá většina metropoli v Evropě už má dokončený vnější a vnitřní okruh!
U nás jsme strašlivě pozadu, práce na vnitřním okruh se za Pirátů skoro úplně zastavily. 🙁
To není úplně přesné. Když byl Zdeněk Hřib primátorem a Adam Scheinherr (ale ten tam nebyl za Piráty, i když to někteří idioti každou chvíli také tvrdí), tak se to s oběma okruhy přeci jenom začalo trochu hýbat. S vnějším Praha alespoň začala vykupovat pozemky kolem trasy, aby se tam pak mohly vybudovat zemní valy, nebo snad i pozemky přímo pro okruh, které pak měla směnit či předat ŘSD. No a pokud jde o vnitřní okruh, ten se začal přeplánovávat tak, aby byl také částečně v pod zemí, protože jinak by to bylo neprojednatelné. Ale těch několik vedení magistrátu před… Číst vice »
RadAm
2 hodin
MD a RSD protlacuje trasovani okruhu na sílu. Okruh kolem Prahy se staví přes město, hustě obydlena území. Takže se budou stavět tunely a bude nás to stát 38 miliard. Místo toho, aby se stavělo dále od města jako aglomeracni okruh… S tunely je to ještě akceptovatelné. Pokud se to s tunely nepostaví, tak to bude prasarna, která do města 21. století nepatří.
Trasa toho okruhu je ve své podstatě známa několik desítek let. Přesto si na relativně levných pozemcích u trasy lidi postavili své domy. Každý svéprávný si musel a musí být vědom existence okruhu v zásadách územního rozvoje a dalších dokumentech. Brečet a vztekat se je hloupé a právě to celou komunikaci hodně prodražuje. I čas jsou peníze.
Jo! Souhlasím a navrhuju „okruh kolem Prahy“ vést v trase Jihlava-Liberec-Berlín-Mnichov-Linc-Jihlava!
Ne teď vážně… Když nebudeme vůbec řešit to, že je to jen hloupý hospodský výkřik od člověka co o dopravě ví leda tak to, kde má zaparkované kolo, napadlo vás, o kolik dražší by byla trasa vedená třeba 15 kilometrů dál od centra města? Říká vám alespoň něco matematika? Zkuste si to schválně vypočítat, jak dlouhý by takový okruh byl a pak se ozvěte, o kolik dražší to bude než i ta nejdražší tunelová varianta současné trasy 😉
Takhle pristupne by to melo byt u vsech projektu, naprosta parada
vlastimil Čepička
5 hodin
Celkově je absurdní , kolik byrokratických překážek si systém sám vymyslel do stavebního zákona tak, aby je pak léta obtížně překonával. Proto si zasloužíme plně název „Absurdistán“ . Před časem mně pobavil v TV pan Rýdl, mluvčí ŘSD, že se podařilo po 19ti letech od zahájení projekčních prací dosáhnou územního rozhodnutí na jakousi propojovací část pražského okruhu, když papírová výroková část stavebního úřadu zabírá 160 stran textu.
Celý systém je opravdu zralý na totální reset, protože brzy nám nepůjde povolit ani psí boudu. Dobře nám tak ! A svět okolo uhání dál….
Bavíme se o liniové stavbě produkující nezanedbatelné emise uprostřed již zastavěného nebo jinak urbanisticky využívaného území. Tam většinou diskuse na rok, dva není.
19 let je extrémních, ale tam tu přípravu prostě nemohli dělat dobře.
Ale ta silnice se tam stejně tak jako postaví… můžeme se bavit o výšce protihlukových stěn, o tom v jaký vzdálenosti budou propustky a přechody pro zvířata… Ale nic co by mělo trvat 2 desetiletí
Tohle se řekne velmi snadno, ovšem praxe byla velmi názorně vidět při přípravě nového stavebního zákona. Stavební legislativa je v principu velmi komplexní a komplikovaná problematika, která v sobě zahrnuje v podstatě protichůdné zájmy (potřeba stavět vs potřeba ochrany životního prostředí atd). V tomhle jenom najít nějaký kompromis je složitý, najít pro něj potřebnou politickou podporu je pak ještě složitější. Zvlášť v situaci, kdy normální politická strana je složená z „celostátních“ i komunálních politiků, kteří mají v případě stavební legislativy jiné priority.
Blanku financovala Praha a Blanku 2 financovat nechce. Současné vedení Prahy přepracovalo projekt Blanky 2 takže má více tunelů a tváří se, že na novou variantu není nová EIA potřeba. Otázkou je, jestli je nebo není potřeba, každopádně u projektu vládne nečinnost, takže s největší pravděpodobností EIA na starší variantu propadne v roce 2027.
Nene, teď jsem četl na X vyjádření Mátla. Prostudují obě varianty a poté po projednáni se samosprávami dojde k výběru.
Jinak vydaní EIA na D52 očekává na přelomu Q1 a Q2 tohoto roku. Trochu se to protáhlo. Původně to mělo být v prosinci. Snad mají připravenou SPP a hned podají žádost.
Osobně se domnívám, že prostory těch velkých křižovatek kolem D0 by si takovou stavbu jedoznačně zasloužily. Otázka je jestli zrovna tady (letiště Kbely), ale křižovatka D1xD0 by cca 30m pozlacenou sochu klidně snesla.
Procento bylo bohužel na stavbu, nikoliv na údržbu. Stačí se podívat, jak vypadají Hroší lazně a Červ dobyvatel na Barranďáku. V tom Červovi je asi 1 cm (!) široká trhlina.
Je to sice ošklivý jako noc, ale už ať to stojí. Jdu to zapít.
Ty tunely v nížině, to je peklo. Ale když to jinak zřejmě nepůjde protlačit? Hlavně ať je okruh hotový a v tunelech alespoň 100 km/h bez úsekovky 😎
Super zpráva. Budu trochu spekulovat, bude se vzhledem k ceně také stavět formou PPP jako Svitavy-Mohelnice, když jsou obě stavby prioritní?
Dokončuje se studie proveditelnosti o vhodnosti využití PPP na stavbu celé severní D0, dále pak středočeské D3 a také D55 Bzenec-Břeclav, brzy budeme vědět kde se půjde cestou PPP a kde tradičně. Podle prosakujicich informací bude PPP vhodné jen na D3 a D55
Už aby to bylo! Naprostá většina metropoli v Evropě už má dokončený vnější a vnitřní okruh!
U nás jsme strašlivě pozadu, práce na vnitřním okruh se za Pirátů skoro úplně zastavily. 🙁
To není úplně přesné. Když byl Zdeněk Hřib primátorem a Adam Scheinherr (ale ten tam nebyl za Piráty, i když to někteří idioti každou chvíli také tvrdí), tak se to s oběma okruhy přeci jenom začalo trochu hýbat. S vnějším Praha alespoň začala vykupovat pozemky kolem trasy, aby se tam pak mohly vybudovat zemní valy, nebo snad i pozemky přímo pro okruh, které pak měla směnit či předat ŘSD. No a pokud jde o vnitřní okruh, ten se začal přeplánovávat tak, aby byl také částečně v pod zemí, protože jinak by to bylo neprojednatelné. Ale těch několik vedení magistrátu před… Číst vice »
MD a RSD protlacuje trasovani okruhu na sílu. Okruh kolem Prahy se staví přes město, hustě obydlena území. Takže se budou stavět tunely a bude nás to stát 38 miliard. Místo toho, aby se stavělo dále od města jako aglomeracni okruh… S tunely je to ještě akceptovatelné. Pokud se to s tunely nepostaví, tak to bude prasarna, která do města 21. století nepatří.
Trasa toho okruhu je ve své podstatě známa několik desítek let. Přesto si na relativně levných pozemcích u trasy lidi postavili své domy. Každý svéprávný si musel a musí být vědom existence okruhu v zásadách územního rozvoje a dalších dokumentech. Brečet a vztekat se je hloupé a právě to celou komunikaci hodně prodražuje. I čas jsou peníze.
Tohle už bylo vysvětleno tolikrát, že to snad už není třeba opakovat, ne?
Jo! Souhlasím a navrhuju „okruh kolem Prahy“ vést v trase Jihlava-Liberec-Berlín-Mnichov-Linc-Jihlava!
Ne teď vážně… Když nebudeme vůbec řešit to, že je to jen hloupý hospodský výkřik od člověka co o dopravě ví leda tak to, kde má zaparkované kolo, napadlo vás, o kolik dražší by byla trasa vedená třeba 15 kilometrů dál od centra města? Říká vám alespoň něco matematika? Zkuste si to schválně vypočítat, jak dlouhý by takový okruh byl a pak se ozvěte, o kolik dražší to bude než i ta nejdražší tunelová varianta současné trasy 😉
No dálniční okruh Ostrava–Katovice–Vratislav–Drážďany–Řezno–Linec–Vídeň máme. Teď jen dokončit D52 a je hotovo. 😉
Dá se někde najít video vizualizace, jako je např. u stavby 511?
Vzhledem k existenci dvou různých variant zatím ne.
Škoda, např. u přeložky I/13 Děčín – D8 ukázali všechny tři varianty.
Tady je k dispozici kompletní technicko-ekonomická studie.
https://cloud.roadmedia.cz/drive/d/s/pvVjmoSZ7xtoPCYAjiF2fw9SMgyQ5Ghk/9CbHvoBkhDtp5jdQeROaDtLYUMBEdijo-_Lcg8IZgwQk
Takhle pristupne by to melo byt u vsech projektu, naprosta parada
Celkově je absurdní , kolik byrokratických překážek si systém sám vymyslel do stavebního zákona tak, aby je pak léta obtížně překonával. Proto si zasloužíme plně název „Absurdistán“ . Před časem mně pobavil v TV pan Rýdl, mluvčí ŘSD, že se podařilo po 19ti letech od zahájení projekčních prací dosáhnou územního rozhodnutí na jakousi propojovací část pražského okruhu, když papírová výroková část stavebního úřadu zabírá 160 stran textu.
Celý systém je opravdu zralý na totální reset, protože brzy nám nepůjde povolit ani psí boudu. Dobře nám tak ! A svět okolo uhání dál….
Bavíme se o liniové stavbě produkující nezanedbatelné emise uprostřed již zastavěného nebo jinak urbanisticky využívaného území. Tam většinou diskuse na rok, dva není.
19 let je extrémních, ale tam tu přípravu prostě nemohli dělat dobře.
Ale ta silnice se tam stejně tak jako postaví… můžeme se bavit o výšce protihlukových stěn, o tom v jaký vzdálenosti budou propustky a přechody pro zvířata… Ale nic co by mělo trvat 2 desetiletí
O 2 desetiletích tam píšu.
Jenom pro doplnění:
https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Bstsk%C3%BD_okruh_(Praha)
Tohle se řekne velmi snadno, ovšem praxe byla velmi názorně vidět při přípravě nového stavebního zákona. Stavební legislativa je v principu velmi komplexní a komplikovaná problematika, která v sobě zahrnuje v podstatě protichůdné zájmy (potřeba stavět vs potřeba ochrany životního prostředí atd). V tomhle jenom najít nějaký kompromis je složitý, najít pro něj potřebnou politickou podporu je pak ještě složitější. Zvlášť v situaci, kdy normální politická strana je složená z „celostátních“ i komunálních politiků, kteří mají v případě stavební legislativy jiné priority.
Hurá.
Co nového hlavně Blanka 2?
Blanku financovala Praha a Blanku 2 financovat nechce. Současné vedení Prahy přepracovalo projekt Blanky 2 takže má více tunelů a tváří se, že na novou variantu není nová EIA potřeba. Otázkou je, jestli je nebo není potřeba, každopádně u projektu vládne nečinnost, takže s největší pravděpodobností EIA na starší variantu propadne v roce 2027.
no to bude možná průser: https://zdopravy.cz/zpozdeni-pripravy-dostavby-mestskeho-okruhu-je-velky-prusvih-rika-scheinherr-praze-hrozi-ostuda-233542/
Snad se stavby a dokončení dožiju😅
Pokud už ve třech letech umíte psát, tak možná ano.
Snad už jen aby ta příští vláda do toho nehodila vidle a jen našla peníze na stavbu!
Krásná práce! Jsem rád, že se toho snad dožiju.
V jaké fázi se má rozhodnout o tunelové/zářezové variantě. Myslel jsem, že stejnem jako u přechodu VN Nove Mlýny to určí EIA. Což se tady tak netváří.
To bi mě taky zájímalo? EIA to měla rozhodnout a vykašlali se na to
Nene, teď jsem četl na X vyjádření Mátla. Prostudují obě varianty a poté po projednáni se samosprávami dojde k výběru.
Jinak vydaní EIA na D52 očekává na přelomu Q1 a Q2 tohoto roku. Trochu se to protáhlo. Původně to mělo být v prosinci. Snad mají připravenou SPP a hned podají žádost.
Dekuji za vysvětlení
Podle mě se rozhodne na základě ekonomických kritérií. Za mě je teda 20 miliard navíc za tři tunely dost drahý špás, ale nebydlím tam.
Rozhodující faktor je ovšem projednatelnost. Pokud se levnější varianta ukáže jako neprojednatelná, je ekonomické hledisko k ničemu.
slušná práce 🙂
Mátl je Bůh!
Takhle se to dělá!
Vzhledem k tomu, že je ještě možnost stavbu doprojektovat, navrhuji vyčlenit tam místo pro sochu či pomník. Pro koho či komu je snad jasné!!!
Osobně se domnívám, že prostory těch velkých křižovatek kolem D0 by si takovou stavbu jedoznačně zasloužily. Otázka je jestli zrovna tady (letiště Kbely), ale křižovatka D1xD0 by cca 30m pozlacenou sochu klidně snesla.
Dřív byl v rozpočtu dopravních staveb rozpočet i na umělecké dílo k té stavbě… Prostě by s délkou úseku měl sochu odpovídající velikosti!
Tak tak, procento na umění. Z těch 38 giga bychom byli na krásných 380 mega. No, to by byla soška! Ale je to zrušené.
Procento bylo bohužel na stavbu, nikoliv na údržbu. Stačí se podívat, jak vypadají Hroší lazně a Červ dobyvatel na Barranďáku. V tom Červovi je asi 1 cm (!) široká trhlina.