Nějak tam nevidím protihlukové stěny, jen val u jedné rampy, což se fakt nemuseli obtěžovat…
Nevěřím tomu, že se začne 2028, to by snad bylo ještě před přestavbou navazující D0 a D10…
DriverX
2 měsíců
Po roce 30 to bude víc než 40let od komára a konečně se možná dostaví co potřeboval každý kdo musel denně trpět při ježdění skrz špunt Evropy tj. Prahu. By mě zajímalo kde v civilizované Evropě všechno trvá tak neskutečně dlouho???
Vojtech
2 měsíců
Druhý byt mám nedaleko. Nejdůležitější je spojení D7-D8. Toto trošku počká. Ale proti exmanželce ministra a málem kandidáta na prezidenta holt nikdo nejde…. Agata
Useky 518+519 tj spojnice D7-D8 je jen pár měsíců napřed, v loňském roce získaly EIA. ÚR rozhodně nemají, u všech třech useků tj od D7 až po D10 se jde cestou SPP (společně územko a stavebko) a předpoklad je stavět a zprovoznit vše naráz
V. K.
2 měsíců
Tak schválně, jestli teď ažbudeokruhisté přistoupí na redukci magistrály a zavedení mýta v centru a nebo to už zase nepůjde.
Ještě by to chtělo kladný posudek na rozšíření D10 km 0-3 a bylo by to komplet 👍
Dálnice
2 měsíců
No uz aby to bylo komplet…
Petr
2 měsíců
Snad vyhraji zářezy = rychlejší stavba a levnější stavba, rychlejší provoz a levnější provoz, větší propostnost i komfort. Výrazně hluboký zářez zcela jistě zajistí minimální hlukovou zátěž
No, neboli tunel 1km a víc = drahý špás, nejen při stavbě, ale i za provozu (dohled, odvětrávání, osvětlení, možnosti záchrany…), když už tak snad by to šlo nahradit sérií „zelených mostů“ délky (šířky?) řádově 100m…
A to jste ještě neslyšeli o nové dálnici Plzeň-D1, kterou už Řsd začalo vážně plánovat (trasa Plzeň-Písek-J. Hradec-Jihlava). Představení projektu v tomto pololetí.
Jistě, proč si nevybrat jeden z obtížnějších terénů a nepostavit v něm kategorii „dálnice“ která má nejvíc omezené poloměry oblouků, stoupání… to bude samý tunel a most. Jako by jiné kategorie ani neexistovaly!
Což pořád ještě nemusí být dálnice. Jinak, hustota max 21k na jednom úseku mezi Kolínem a Kutnou horou… tam ať klidně začnou. Mezi Habry – Golč.Jeníkov je pod 10k
Možná by stačilo protáhnout D3 okolo Benešova a pak u Nehvizd střihnout skrz D11 a D3 zakončit na D10 někde u Brandejsa a je to skoro “vnější půlkruh” Prahy a vyřešilo by to tu nešťastnou věc okolo Posázaví
A tím že povede místo Posázavím okolo Benešova se stane D3 najednou zázračně projednatelnou? A okolo Říčan když se po složitém vyjednávání nakonec začala stavět D0 tak najednou druhá paralelní D3 směrem na Úvaly/Klánovice bude bez problému?? To že by někde bylo fajn kdyby tam (při pohledu do mapy obzvlášť) „něco“ vedlo ještě neznamená že je reálné to tama protáhnout…
z Hradce do Jihlavy bude nejproblematičtější úsek z hlediska místních. Povede to kolem nej. vrcholu Vysočiny Javořice, i kolem Čeřínku nebo Křemešníku, kolem mnoha vesniček, to se nebude líbit.
Buďme realisti, výsledkem celého snažení může být aspoň pořádné spojení Plzeň-Písek-(ČB).
Dopravně mi to smysl nedává, Z J. Hradce na D3 a pak odbočit na plánovanou D19(?) je úplně v pohodě. Jediné co mě napadá je snaha se vyhnout Křemešnické vrchovině a překonávání 600 m.n.m. Každopádně to ovlivní čas a vzdálenost pro dominantní tranzit ve směru Plzeň – Brno, kde díky zajížďce na jih ta konkurenceschopnost této jižní trasy, bude o něco menší.
Dokončuje se studie proveditelnosti o vhodnosti využití PPP na stavbu celé severní D0, dále pak středočeské D3 a také D55 Bzenec-Břeclav, brzy budeme vědět kde se půjde cestou PPP a kde tradičně. Podle prosakujicich informací bude PPP vhodné jen na D3 a D55
Určitě to hraje svoji roli, D3 a D55 jsou izolované useky o délce 59km (D3), resp 38km (D55). D0 518-520 bude mít 29km. Zásadní roli ale asi hraje i nutnost koordinace omezení na D0 jako celku při rekonstrukcích, aby nebylo zároveň na jižní i severní části okruhu. D0 ať se staví v režii ŘSD a na PPP klidně použít skorodálnici I/73, pokud to bude z finančního hlediska potřeba
Už aby to bylo! Naprostá většina metropoli v Evropě už má dokončený vnější a vnitřní okruh!
U nás jsme strašlivě pozadu, práce na vnitřním okruh se za Pirátů skoro úplně zastavily. 🙁
To není úplně přesné. Když byl Zdeněk Hřib primátorem a Adam Scheinherr (ale ten tam nebyl za Piráty, i když to někteří idioti každou chvíli také tvrdí), tak se to s oběma okruhy přeci jenom začalo trochu hýbat. S vnějším Praha alespoň začala vykupovat pozemky kolem trasy, aby se tam pak mohly vybudovat zemní valy, nebo snad i pozemky přímo pro okruh, které pak měla směnit či předat ŘSD. No a pokud jde o vnitřní okruh, ten se začal přeplánovávat tak, aby byl také částečně v pod zemí, protože jinak by to bylo neprojednatelné. Ale těch několik vedení magistrátu před… Číst vice »
Vídeň má na východě „uzavřený“ vnější okruh přes Praterbruecke (což je asi tak „vnější“ jako v Praze Baranďák) a na západo-severo-západě je „uzavřený“ přes Traismauer a Herzogenburg což zase odpovídá tomu jako uzavírat ten pražský přes Velvary a Slaný…
Čtyři dny mi trvalo než jsem to pochopil (možná si sedím na vedení, nevylučuji)… člověče, dělejte tam prosím takové to znamínko, tyhle věci tu někteří píšou zcela vážně míněné…
Dále – Mnichov nemá (uzavřený), Norimberk nemá, Berlín ano má. Paříž – to je spíš taková síť než celistvý uzavřený okruh…
Takže ano, někde to mají uzavřené, ale rozhodně to není většina. Naopak stav jako v Praze (kus je kus se aktuálně dělá a kus je teprve v plánu) je dost typický.
V Mnichově se, pokud vím, ani aktuálně „uzavírat“ nemá. Na jihovýchodní spojnici čekají nějaká dílčí vylepšení místních komunikací, ale plnohodnotná A99 se tam nechystá. Ale třeba mě opravíte.
Ale o tom to přece je, není rozdíl mezi tím zda okruh je nekompletní proto že ještě není dokončený nebo proto že se usoudilo že ho dokončovat netřeba… (nahradí se kombinací „vnitřní“ a „daleké vnější“ trasy).
Okruh zastavil Bárta pak Krmdáčová. = VV a ANO
Si to pleteš, tehdy měli piráti 3 procenta
RadAm
2 měsíců
MD a RSD protlacuje trasovani okruhu na sílu. Okruh kolem Prahy se staví přes město, hustě obydlena území. Takže se budou stavět tunely a bude nás to stát 38 miliard. Místo toho, aby se stavělo dále od města jako aglomeracni okruh… S tunely je to ještě akceptovatelné. Pokud se to s tunely nepostaví, tak to bude prasarna, která do města 21. století nepatří.
Trasa toho okruhu je ve své podstatě známa několik desítek let. Přesto si na relativně levných pozemcích u trasy lidi postavili své domy. Každý svéprávný si musel a musí být vědom existence okruhu v zásadách územního rozvoje a dalších dokumentech. Brečet a vztekat se je hloupé a právě to celou komunikaci hodně prodražuje. I čas jsou peníze.
Za ty destíky let, kdy byla navržena tato varianta, v Praze a jejím okolý, vzrostl počet obyvatel o třetinu. Intenzita dopravy se za ty destíky let zvýšila možná násobně. Před destíkami let se nepočítalo s výraznou kamionovou dopravou západ – východ.
Při těchto změnách dogmaticky lpět na desítky let staré trase je hloupé a nesmyslné.
Navíc i vaše logika „byla známa“ by se dala aplikovat i na Jižní spojku. V době, kdy se stavěl Spořilov byla trasa známa. Tak proč tam teď řešit snižování dopravy? BTW je potřeba to řešit, jen tím poukazuji na absurditu vašeho tvrzení.
A několik sesítek let je známo uspořádání 3+3 a obrovská intenzita (150tis/den) provozu? Tak to asi těžko. Proto okruh ano, ale maximum opatření (tunely, zářezy)
Jo! Souhlasím a navrhuju „okruh kolem Prahy“ vést v trase Jihlava-Liberec-Berlín-Mnichov-Linc-Jihlava!
Ne teď vážně… Když nebudeme vůbec řešit to, že je to jen hloupý hospodský výkřik od člověka co o dopravě ví leda tak to, kde má zaparkované kolo, napadlo vás, o kolik dražší by byla trasa vedená třeba 15 kilometrů dál od centra města? Říká vám alespoň něco matematika? Zkuste si to schválně vypočítat, jak dlouhý by takový okruh byl a pak se ozvěte, o kolik dražší to bude než i ta nejdražší tunelová varianta současné trasy 😉
Ano. Je potřeba to řešit. Jen to nenazývejte okruh kolem Prahy, ale transfersálky. Třeba Plzeň – Humpolec, KV – Ústí – Liberec, Pardubice – Tábor.
Při koncepci dálnic v Čechách se s dokončením D0 vytvoří z Prahy jeden velký hotspot a bude jen tvořit inducki do Prahy, která se pak bude přelévat i na vnitřní okruh.
Před 15 lety nikdo neplánoval nová sídliště typu letiště letnany,, Avia Letnany, ty šílené stavby v Čakovicích a Kbelích, o Přezleticích nemluvě. Dohromady + 50-70 tis lidí navíc = skoro krajské město…
risak
2 měsíců
Dá se někde najít video vizualizace, jako je např. u stavby 511?
Takhle pristupne by to melo byt u vsech projektu, naprosta parada
vlastimil Čepička
2 měsíců
Celkově je absurdní , kolik byrokratických překážek si systém sám vymyslel do stavebního zákona tak, aby je pak léta obtížně překonával. Proto si zasloužíme plně název „Absurdistán“ . Před časem mně pobavil v TV pan Rýdl, mluvčí ŘSD, že se podařilo po 19ti letech od zahájení projekčních prací dosáhnou územního rozhodnutí na jakousi propojovací část pražského okruhu, když papírová výroková část stavebního úřadu zabírá 160 stran textu.
Celý systém je opravdu zralý na totální reset, protože brzy nám nepůjde povolit ani psí boudu. Dobře nám tak ! A svět okolo uhání dál….
Bavíme se o liniové stavbě produkující nezanedbatelné emise uprostřed již zastavěného nebo jinak urbanisticky využívaného území. Tam většinou diskuse na rok, dva není.
19 let je extrémních, ale tam tu přípravu prostě nemohli dělat dobře.
Ale ta silnice se tam stejně tak jako postaví… můžeme se bavit o výšce protihlukových stěn, o tom v jaký vzdálenosti budou propustky a přechody pro zvířata… Ale nic co by mělo trvat 2 desetiletí
Tohle se řekne velmi snadno, ovšem praxe byla velmi názorně vidět při přípravě nového stavebního zákona. Stavební legislativa je v principu velmi komplexní a komplikovaná problematika, která v sobě zahrnuje v podstatě protichůdné zájmy (potřeba stavět vs potřeba ochrany životního prostředí atd). V tomhle jenom najít nějaký kompromis je složitý, najít pro něj potřebnou politickou podporu je pak ještě složitější. Zvlášť v situaci, kdy normální politická strana je složená z „celostátních“ i komunálních politiků, kteří mají v případě stavební legislativy jiné priority.
Blanku financovala Praha a Blanku 2 financovat nechce. Současné vedení Prahy přepracovalo projekt Blanky 2 takže má více tunelů a tváří se, že na novou variantu není nová EIA potřeba. Otázkou je, jestli je nebo není potřeba, každopádně u projektu vládne nečinnost, takže s největší pravděpodobností EIA na starší variantu propadne v roce 2027.
Praze se očividně nechce platit absurdní částky za dostavbu MO, tak možná doufá, že se změní vláda, která s tím pomůže (Motoristi by na to mohli slyšet?) nebo že po dokončení D0 a přesunu nákladní dopravy na něj bude už stačit modernizovat Průmyslový polookruh.
Nene, teď jsem četl na X vyjádření Mátla. Prostudují obě varianty a poté po projednáni se samosprávami dojde k výběru.
Jinak vydaní EIA na D52 očekává na přelomu Q1 a Q2 tohoto roku. Trochu se to protáhlo. Původně to mělo být v prosinci. Snad mají připravenou SPP a hned podají žádost.
Osobně se domnívám, že prostory těch velkých křižovatek kolem D0 by si takovou stavbu jedoznačně zasloužily. Otázka je jestli zrovna tady (letiště Kbely), ale křižovatka D1xD0 by cca 30m pozlacenou sochu klidně snesla.
Procento bylo bohužel na stavbu, nikoliv na údržbu. Stačí se podívat, jak vypadají Hroší lazně a Červ dobyvatel na Barranďáku. V tom Červovi je asi 1 cm (!) široká trhlina.
Fakt i dopravních staveb? Já myslel, že to platilo spíš o městské zástavbě, sídlištích… Jako dávalo by mi to smysl ještě na nádražích, ale sochy podél dálnic a železničních tratích? Nebo pod mosty? No nevím. Na předpolích mostu přes Vltavu někde poblíž centra Prahy ještě třeba ano (a ty pražské historické mosty to měly a některé dodnes mají), ale třeba u mostu přes Orlík? No fakt nevím nevím…
Nějak tam nevidím protihlukové stěny, jen val u jedné rampy, což se fakt nemuseli obtěžovat…
Nevěřím tomu, že se začne 2028, to by snad bylo ještě před přestavbou navazující D0 a D10…
Po roce 30 to bude víc než 40let od komára a konečně se možná dostaví co potřeboval každý kdo musel denně trpět při ježdění skrz špunt Evropy tj. Prahu. By mě zajímalo kde v civilizované Evropě všechno trvá tak neskutečně dlouho???
Druhý byt mám nedaleko. Nejdůležitější je spojení D7-D8. Toto trošku počká. Ale proti exmanželce ministra a málem kandidáta na prezidenta holt nikdo nejde…. Agata
co to melete. D7-D8 se bude stavět jako první, v přípravě je dál, už má ÚR. Úsek o kterém je článek získal teprve EIA.
Useky 518+519 tj spojnice D7-D8 je jen pár měsíců napřed, v loňském roce získaly EIA. ÚR rozhodně nemají, u všech třech useků tj od D7 až po D10 se jde cestou SPP (společně územko a stavebko) a předpoklad je stavět a zprovoznit vše naráz
Tak schválně, jestli teď ažbudeokruhisté přistoupí na redukci magistrály a zavedení mýta v centru a nebo to už zase nepůjde.
Někdy před dvěma dny zde byl článek, co chce udělat Praha s magistrálou…
To byla iirc jen kouřová clona (den předtím soud shil výběrko na zhotovitele metra D), ne žádný schválený plán
těmhle vizualizacím se říká „ideový plán“, tzn. jak by to mohlo bývalo bylo vypadalo, kdyby… Něco jako pergola u nádraží.
Vzhledem k tomu, že „Ažbudeokruhismus“ se netýká tohoto okruhu, ale okruhu městského, tak máte pravdu, tato stavba na magistrálu mít vliv nebude.
Ono už je to hotové?
Ještě by to chtělo kladný posudek na rozšíření D10 km 0-3 a bylo by to komplet 👍
No uz aby to bylo komplet…
Snad vyhraji zářezy = rychlejší stavba a levnější stavba, rychlejší provoz a levnější provoz, větší propostnost i komfort. Výrazně hluboký zářez zcela jistě zajistí minimální hlukovou zátěž
No, neboli tunel 1km a víc = drahý špás, nejen při stavbě, ale i za provozu (dohled, odvětrávání, osvětlení, možnosti záchrany…), když už tak snad by to šlo nahradit sérií „zelených mostů“ délky (šířky?) řádově 100m…
S tím bych moc nepočítal. Místní budou zcela jistě tlačit tunelovou variantu, a stát jim v zájmu projednatelnosti ustoupí.
Ať jdou místí k šípku.
A to jste ještě neslyšeli o nové dálnici Plzeň-D1, kterou už Řsd začalo vážně plánovat (trasa Plzeň-Písek-J. Hradec-Jihlava). Představení projektu v tomto pololetí.
Ještě ne severu novou D13 a už asi nebude co stavět
Doufám, že bude následovat dálnice Jihlava – Česká Lípa. Jestli je něco fakt potřeba, tak tohle.
Jistě, proč si nevybrat jeden z obtížnějších terénů a nepostavit v něm kategorii „dálnice“ která má nejvíc omezené poloměry oblouků, stoupání… to bude samý tunel a most. Jako by jiné kategorie ani neexistovaly!
Silnice č. I/38 už dnes splňuje provozem podmínky pro stavbu v uspořádání 2+2.
Což pořád ještě nemusí být dálnice. Jinak, hustota max 21k na jednom úseku mezi Kolínem a Kutnou horou… tam ať klidně začnou. Mezi Habry – Golč.Jeníkov je pod 10k
Je otázka, co s těmi intenzitami udělá dokončení D35 a 73
Možná by stačilo protáhnout D3 okolo Benešova a pak u Nehvizd střihnout skrz D11 a D3 zakončit na D10 někde u Brandejsa a je to skoro “vnější půlkruh” Prahy a vyřešilo by to tu nešťastnou věc okolo Posázaví
A tím že povede místo Posázavím okolo Benešova se stane D3 najednou zázračně projednatelnou? A okolo Říčan když se po složitém vyjednávání nakonec začala stavět D0 tak najednou druhá paralelní D3 směrem na Úvaly/Klánovice bude bez problému?? To že by někde bylo fajn kdyby tam (při pohledu do mapy obzvlášť) „něco“ vedlo ještě neznamená že je reálné to tama protáhnout…
By mě zajímalo, kudy to chtějí z vést Jindřichova Hradce do Jihlavy….
No kolem Počátek, hodně lidí toto trasování asi překvapilo
z Hradce do Jihlavy bude nejproblematičtější úsek z hlediska místních. Povede to kolem nej. vrcholu Vysočiny Javořice, i kolem Čeřínku nebo Křemešníku, kolem mnoha vesniček, to se nebude líbit.
Buďme realisti, výsledkem celého snažení může být aspoň pořádné spojení Plzeň-Písek-(ČB).
Chape nekdo jaky smysl ma oklika dolu pres J. Hradec misto primeho spojeni Pisek – Tabor – Humpolec?
Taky nechápu, asi to má sbírat dopravu z jižních Čech na D5 směr Německo.
Dopravně mi to smysl nedává, Z J. Hradce na D3 a pak odbočit na plánovanou D19(?) je úplně v pohodě. Jediné co mě napadá je snaha se vyhnout Křemešnické vrchovině a překonávání 600 m.n.m. Každopádně to ovlivní čas a vzdálenost pro dominantní tranzit ve směru Plzeň – Brno, kde díky zajížďce na jih ta konkurenceschopnost této jižní trasy, bude o něco menší.
Ale jo, místo toho, aby se tam udělala pořádná železnice, tak už tam zase chtějí cpát auta.
Je to sice ošklivý jako noc, ale už ať to stojí. Jdu to zapít.
Ty tunely v nížině, to je peklo. Ale když to jinak zřejmě nepůjde protlačit? Hlavně ať je okruh hotový a v tunelech alespoň 100 km/h bez úsekovky 😎
Tunel bez úsekovky je v dnešních časech blbost…
ta usekovka necemu vadi?
Může se v tunelu rozsekat maximálně ve 100 km/h a to je méně efektní než ve 130 km/ho.
Super zpráva. Budu trochu spekulovat, bude se vzhledem k ceně také stavět formou PPP jako Svitavy-Mohelnice, když jsou obě stavby prioritní?
Dokončuje se studie proveditelnosti o vhodnosti využití PPP na stavbu celé severní D0, dále pak středočeské D3 a také D55 Bzenec-Břeclav, brzy budeme vědět kde se půjde cestou PPP a kde tradičně. Podle prosakujicich informací bude PPP vhodné jen na D3 a D55
Je to protože u D3 a D55 to budou dlouhé souvislé úseky, kdežto D0 již z velké části stojí a navíc jí protínají existující dálnice?
Určitě to hraje svoji roli, D3 a D55 jsou izolované useky o délce 59km (D3), resp 38km (D55). D0 518-520 bude mít 29km. Zásadní roli ale asi hraje i nutnost koordinace omezení na D0 jako celku při rekonstrukcích, aby nebylo zároveň na jižní i severní části okruhu. D0 ať se staví v režii ŘSD a na PPP klidně použít skorodálnici I/73, pokud to bude z finančního hlediska potřeba
PPP je jenom tunel.
Už aby to bylo! Naprostá většina metropoli v Evropě už má dokončený vnější a vnitřní okruh!
U nás jsme strašlivě pozadu, práce na vnitřním okruh se za Pirátů skoro úplně zastavily. 🙁
To není úplně přesné. Když byl Zdeněk Hřib primátorem a Adam Scheinherr (ale ten tam nebyl za Piráty, i když to někteří idioti každou chvíli také tvrdí), tak se to s oběma okruhy přeci jenom začalo trochu hýbat. S vnějším Praha alespoň začala vykupovat pozemky kolem trasy, aby se tam pak mohly vybudovat zemní valy, nebo snad i pozemky přímo pro okruh, které pak měla směnit či předat ŘSD. No a pokud jde o vnitřní okruh, ten se začal přeplánovávat tak, aby byl také částečně v pod zemí, protože jinak by to bylo neprojednatelné. Ale těch několik vedení magistrátu před… Číst vice »
Třeba Vídeň, Mnichov, Paříž…
Nepovídejte, Vídeň má hotový vnější okruh? A co to potom zatrhla za silnici pod Dunajem frau Gewessler (peklo jí budiž lehké)?
Vídeň má na východě „uzavřený“ vnější okruh přes Praterbruecke (což je asi tak „vnější“ jako v Praze Baranďák) a na západo-severo-západě je „uzavřený“ přes Traismauer a Herzogenburg což zase odpovídá tomu jako uzavírat ten pražský přes Velvary a Slaný…
Že by ironie?
Čtyři dny mi trvalo než jsem to pochopil (možná si sedím na vedení, nevylučuji)… člověče, dělejte tam prosím takové to znamínko, tyhle věci tu někteří píšou zcela vážně míněné…
Dále – Mnichov nemá (uzavřený), Norimberk nemá, Berlín ano má. Paříž – to je spíš taková síť než celistvý uzavřený okruh…
Takže ano, někde to mají uzavřené, ale rozhodně to není většina. Naopak stav jako v Praze (kus je kus se aktuálně dělá a kus je teprve v plánu) je dost typický.
V Mnichově se, pokud vím, ani aktuálně „uzavírat“ nemá. Na jihovýchodní spojnici čekají nějaká dílčí vylepšení místních komunikací, ale plnohodnotná A99 se tam nechystá. Ale třeba mě opravíte.
Ale o tom to přece je, není rozdíl mezi tím zda okruh je nekompletní proto že ještě není dokončený nebo proto že se usoudilo že ho dokončovat netřeba… (nahradí se kombinací „vnitřní“ a „daleké vnější“ trasy).
Dále Bukurešť, Bělehrad, Sofie i Varšava. Vy většino..
Okruh zastavil Bárta pak Krmdáčová. = VV a ANO
Si to pleteš, tehdy měli piráti 3 procenta
MD a RSD protlacuje trasovani okruhu na sílu. Okruh kolem Prahy se staví přes město, hustě obydlena území. Takže se budou stavět tunely a bude nás to stát 38 miliard. Místo toho, aby se stavělo dále od města jako aglomeracni okruh… S tunely je to ještě akceptovatelné. Pokud se to s tunely nepostaví, tak to bude prasarna, která do města 21. století nepatří.
Trasa toho okruhu je ve své podstatě známa několik desítek let. Přesto si na relativně levných pozemcích u trasy lidi postavili své domy. Každý svéprávný si musel a musí být vědom existence okruhu v zásadách územního rozvoje a dalších dokumentech. Brečet a vztekat se je hloupé a právě to celou komunikaci hodně prodražuje. I čas jsou peníze.
Za ty destíky let, kdy byla navržena tato varianta, v Praze a jejím okolý, vzrostl počet obyvatel o třetinu. Intenzita dopravy se za ty destíky let zvýšila možná násobně. Před destíkami let se nepočítalo s výraznou kamionovou dopravou západ – východ.
Při těchto změnách dogmaticky lpět na desítky let staré trase je hloupé a nesmyslné.
Navíc i vaše logika „byla známa“ by se dala aplikovat i na Jižní spojku. V době, kdy se stavěl Spořilov byla trasa známa. Tak proč tam teď řešit snižování dopravy? BTW je potřeba to řešit, jen tím poukazuji na absurditu vašeho tvrzení.
A několik sesítek let je známo uspořádání 3+3 a obrovská intenzita (150tis/den) provozu? Tak to asi těžko. Proto okruh ano, ale maximum opatření (tunely, zářezy)
Tohle už bylo vysvětleno tolikrát, že to snad už není třeba opakovat, ne?
Jo! Souhlasím a navrhuju „okruh kolem Prahy“ vést v trase Jihlava-Liberec-Berlín-Mnichov-Linc-Jihlava!
Ne teď vážně… Když nebudeme vůbec řešit to, že je to jen hloupý hospodský výkřik od člověka co o dopravě ví leda tak to, kde má zaparkované kolo, napadlo vás, o kolik dražší by byla trasa vedená třeba 15 kilometrů dál od centra města? Říká vám alespoň něco matematika? Zkuste si to schválně vypočítat, jak dlouhý by takový okruh byl a pak se ozvěte, o kolik dražší to bude než i ta nejdražší tunelová varianta současné trasy 😉
No dálniční okruh Ostrava–Katovice–Vratislav–Drážďany–Řezno–Linec–Vídeň máme. Teď jen dokončit D52 a je hotovo. 😉
Proboha no jo!
Akorát se k němu musí postavit přivaděče… D3, D8, D11 a tak…
Ano. Je potřeba to řešit. Jen to nenazývejte okruh kolem Prahy, ale transfersálky. Třeba Plzeň – Humpolec, KV – Ústí – Liberec, Pardubice – Tábor.
Při koncepci dálnic v Čechách se s dokončením D0 vytvoří z Prahy jeden velký hotspot a bude jen tvořit inducki do Prahy, která se pak bude přelévat i na vnitřní okruh.
To co popisujete je potřeba, ale až po dostavbě D0. Protože D0 fakt nebude řešit jen mezinárodní tranzit.
Píšete nesmysly. Okruh dál by neplnil funkci
Před 15 lety nikdo neplánoval nová sídliště typu letiště letnany,, Avia Letnany, ty šílené stavby v Čakovicích a Kbelích, o Přezleticích nemluvě. Dohromady + 50-70 tis lidí navíc = skoro krajské město…
Dá se někde najít video vizualizace, jako je např. u stavby 511?
Vzhledem k existenci dvou různých variant zatím ne.
Škoda, např. u přeložky I/13 Děčín – D8 ukázali všechny tři varianty.
Video bohužel ne, fotky jsou ale u dokumentace k EIA
Tady je k dispozici kompletní technicko-ekonomická studie.
https://cloud.roadmedia.cz/drive/d/s/pvVjmoSZ7xtoPCYAjiF2fw9SMgyQ5Ghk/9CbHvoBkhDtp5jdQeROaDtLYUMBEdijo-_Lcg8IZgwQk
Takhle pristupne by to melo byt u vsech projektu, naprosta parada
Celkově je absurdní , kolik byrokratických překážek si systém sám vymyslel do stavebního zákona tak, aby je pak léta obtížně překonával. Proto si zasloužíme plně název „Absurdistán“ . Před časem mně pobavil v TV pan Rýdl, mluvčí ŘSD, že se podařilo po 19ti letech od zahájení projekčních prací dosáhnou územního rozhodnutí na jakousi propojovací část pražského okruhu, když papírová výroková část stavebního úřadu zabírá 160 stran textu.
Celý systém je opravdu zralý na totální reset, protože brzy nám nepůjde povolit ani psí boudu. Dobře nám tak ! A svět okolo uhání dál….
Bavíme se o liniové stavbě produkující nezanedbatelné emise uprostřed již zastavěného nebo jinak urbanisticky využívaného území. Tam většinou diskuse na rok, dva není.
19 let je extrémních, ale tam tu přípravu prostě nemohli dělat dobře.
Ale ta silnice se tam stejně tak jako postaví… můžeme se bavit o výšce protihlukových stěn, o tom v jaký vzdálenosti budou propustky a přechody pro zvířata… Ale nic co by mělo trvat 2 desetiletí
O 2 desetiletích tam píšu.
Jenom pro doplnění:
https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Bstsk%C3%BD_okruh_(Praha)
Tohle se řekne velmi snadno, ovšem praxe byla velmi názorně vidět při přípravě nového stavebního zákona. Stavební legislativa je v principu velmi komplexní a komplikovaná problematika, která v sobě zahrnuje v podstatě protichůdné zájmy (potřeba stavět vs potřeba ochrany životního prostředí atd). V tomhle jenom najít nějaký kompromis je složitý, najít pro něj potřebnou politickou podporu je pak ještě složitější. Zvlášť v situaci, kdy normální politická strana je složená z „celostátních“ i komunálních politiků, kteří mají v případě stavební legislativy jiné priority.
Hurá.
Co nového hlavně Blanka 2?
Blanku financovala Praha a Blanku 2 financovat nechce. Současné vedení Prahy přepracovalo projekt Blanky 2 takže má více tunelů a tváří se, že na novou variantu není nová EIA potřeba. Otázkou je, jestli je nebo není potřeba, každopádně u projektu vládne nečinnost, takže s největší pravděpodobností EIA na starší variantu propadne v roce 2027.
Praze se očividně nechce platit absurdní částky za dostavbu MO, tak možná doufá, že se změní vláda, která s tím pomůže (Motoristi by na to mohli slyšet?) nebo že po dokončení D0 a přesunu nákladní dopravy na něj bude už stačit modernizovat Průmyslový polookruh.
To by bylo naprosto fatální a brutální a předpokládám že by to zastavilo veškeré změny na magistrále
no to bude možná průser: https://zdopravy.cz/zpozdeni-pripravy-dostavby-mestskeho-okruhu-je-velky-prusvih-rika-scheinherr-praze-hrozi-ostuda-233542/
Snad se stavby a dokončení dožiju😅
Pokud už ve třech letech umíte psát, tak možná ano.
Snad už jen aby ta příští vláda do toho nehodila vidle a jen našla peníze na stavbu!
Krásná práce! Jsem rád, že se toho snad dožiju.
V jaké fázi se má rozhodnout o tunelové/zářezové variantě. Myslel jsem, že stejnem jako u přechodu VN Nove Mlýny to určí EIA. Což se tady tak netváří.
To bi mě taky zájímalo? EIA to měla rozhodnout a vykašlali se na to
Nene, teď jsem četl na X vyjádření Mátla. Prostudují obě varianty a poté po projednáni se samosprávami dojde k výběru.
Jinak vydaní EIA na D52 očekává na přelomu Q1 a Q2 tohoto roku. Trochu se to protáhlo. Původně to mělo být v prosinci. Snad mají připravenou SPP a hned podají žádost.
Dekuji za vysvětlení
Podle mě se rozhodne na základě ekonomických kritérií. Za mě je teda 20 miliard navíc za tři tunely dost drahý špás, ale nebydlím tam.
Rozhodující faktor je ovšem projednatelnost. Pokud se levnější varianta ukáže jako neprojednatelná, je ekonomické hledisko k ničemu.
ještě připočtěte větší provozní náklady za ty tunely. minimálně údržba, dohledový systém, nevím, jestli se budou muset nucene větrat, atd.
slušná práce 🙂
Mátl je Bůh!
Takhle se to dělá!
Vzhledem k tomu, že je ještě možnost stavbu doprojektovat, navrhuji vyčlenit tam místo pro sochu či pomník. Pro koho či komu je snad jasné!!!
Osobně se domnívám, že prostory těch velkých křižovatek kolem D0 by si takovou stavbu jedoznačně zasloužily. Otázka je jestli zrovna tady (letiště Kbely), ale křižovatka D1xD0 by cca 30m pozlacenou sochu klidně snesla.
Dřív byl v rozpočtu dopravních staveb rozpočet i na umělecké dílo k té stavbě… Prostě by s délkou úseku měl sochu odpovídající velikosti!
Tak tak, procento na umění. Z těch 38 giga bychom byli na krásných 380 mega. No, to by byla soška! Ale je to zrušené.
Procento bylo bohužel na stavbu, nikoliv na údržbu. Stačí se podívat, jak vypadají Hroší lazně a Červ dobyvatel na Barranďáku. V tom Červovi je asi 1 cm (!) široká trhlina.
Fakt i dopravních staveb? Já myslel, že to platilo spíš o městské zástavbě, sídlištích… Jako dávalo by mi to smysl ještě na nádražích, ale sochy podél dálnic a železničních tratích? Nebo pod mosty? No nevím. Na předpolích mostu přes Vltavu někde poblíž centra Prahy ještě třeba ano (a ty pražské historické mosty to měly a některé dodnes mají), ale třeba u mostu přes Orlík? No fakt nevím nevím…
Minimálně v metru máte umění celkem dost. A podotýkám, že velmi kvalitního. Politiku nechce stranou… tohle je současné: https://zdopravy.cz/ctyrmetrova-socha-krystofa-ktera-odolala-pokusu-o-kradez-se-vratila-k-d35-122863/
Každopádně tady se asi budeme muset složit, no…