regio-vlak

Konec červené a více prostoru pro kola. Vlaky S-Bahn pro Stuttgart prochází velkou modernizací

S-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DBS-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DB

Modernizace je součástí instalace ETCS do více než 200 jednotek.

Deutsche Bahn začne od února nasazovat do systému městských vlaků S-Bahn ve Stuttgartu jednotky řady 423 a 430 po rozsáhlé modernizaci. Všech 215 jednotek získalo nejen nově evropský zabezpečovač ETCS, ale modernizací prošel i interiér. Dopravce a objednatel dopravy tak slibují větší komfort pro cestující.

Jde o jednotky, které dodalo na přelomu tisíciletí sdružení Adtranz/Bombardier, Alstom LHB & ABB. Modernizace probíhá v závodě Alstomu v Hennigsdorfu, od loňska také v závodě Alstomu ve švýcarském Villeneuve a v dílnách DB v Norimberku a Hagenu.

Na první pohled prochází jednotky i zásadní změnou exteriéru: namísto korporátní červené barvy je novou hlavní barvou světle šedá doplněná o žlutou a modrou. Schéma navrhl dopravní svaz regionu Stuttgart (VRS). Nové barvy na vlacích nejsou novinkou, svaz je už na některých vlacích nechal instalovat dříve. Modrá má cestujícím ukázat, kde je ve vlaku prostor pro přepravu kol či kočárků, žlutá pak 1. třídu.

První tři modernizované jednotky vyjedou v únoru. DB využila instalaci ETCS do všech jednotek i k zásadnějším úpravám interiéru, do kterých investoval přes 200 milionů eur.

Ve vlacích bude nový informační systém, došlo k navýšení prostor pro přepravu kol, instalaci zásuvek pro dobíjení elektroniky nebo zavedení automatických sčítačů cestujících včetně technologie ukazující přesné vytížené jednotlivých vozů. Dříve byly prostory pro kola jen na koncích vlaku, nyní i uprostřed.

„Jde o další krok, kterým chceme do veřejné dopravy přitáhnout další cestující,“ řekl Alexander Lahl, šéf VRS.

Instalace ETCS souvisí s kompletní proměnou železničního uzlu ve Stuttgartu, která nabírá roky zpoždění. Stuttgart bude zatím největším uzlem v Německu, který přejde na výhradní provoz pod ETCS, stát se tak má v roce 2026. Detailně je projekt Digitaler Knotten Stuttgart popsán zde.

 

S-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DBS-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DBS-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DBS-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DBS-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DBS-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DBS-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DBS-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DB
Tagy alstom Deutsche Bahn ETCS S-Bahn Stuttgart
4 komentáře