Boom nových tramvají v Německu. Ve Würzburgu vyjíždí nové vozy od HeiterBlick
Tramvaje dorazily do bavorského města s dvouletým zpožděním.
Německá veřejná doprava zažívá v posledních týdnech a měsících velkou modernizaci tramvajových provozů v řadě měst. Po zahájení dodávek nových tramvají od Škody do braniborských měst, vozidel TINA od Stadleru do Halle nebo zahájení ostrého provozu škodováckých tramvají v Bonnu se modernějších vozidel dočkal také Würzburg.
Bavorské město si v roce 2019 objednalo celkem 18 tramvají o délce 36 metrů od společnosti HeiterBlick z Lipska. Tramvaje jsou vyvinuty na míru provozu ve Würzburgu, především s ohledem na prudká stoupání nebo malé poloměry oblouku. Pro HeiterBlick jde o první výrobní zakázku na tramvaje od roku 2011. Po této zakázce firma získala ještě kontrakt na nové tramvaje pro trojici saských měst Lipsko, Görlitz a Zwickau.
Nové tramvaje GT-F čeká nyní zkušební provoz nejméně na devět měsíců. Pětičlánkové tramvaje mají šířku 2,4 metrů, kapacitu 74 míst k sezení, 6 sklopných sedadel a 140 míst k stání. Tramvaje jsou nízkopodlažní.
Dopravní podnik ve Würzburgu trpí nedostatkem tramvají, cestující musejí využívat tramvaje Düwag GT-D vyrobené v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století. Novější tramvaje GT-N z 90. let byly kvůli prasklinám dočasně vyřazeny z provozu a vrací se do něj teprve postupně. Klíčovou část provozu tak nyní tvoří 14 vozů LHB GT-E z let 1988 a 1989 a tramvají LHB GT-N z roku 1996. Dodávka nových tramvají nabrala zpoždění přes dva roky.
Detailně tramvaj popisuje dopravní podnik na svých stránkách.