Boom nových tramvají v Německu. Ve Würzburgu vyjíždí nové vozy od HeiterBlick

Nová tramvaj pro Würzburg. Foto: HeiterBlickNová tramvaj pro Würzburg. Foto: HeiterBlick

Tramvaje dorazily do bavorského města s dvouletým zpožděním.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matěj P.

Asi se vloudila chyba v obrázku, který úplně neodpovídá tomu, co se člověk dočte, tj. že má být pětičlánková, a s tramvají na té druhé fotce (správné) má společnou leda barvu… 🙂

Movia

Na fotce je vůz pro Bielefeld

knedlo

Iba podotknem, že Bielefeld prevádzkuje tramvaje široké 2,65 metra na rozchode 1000 mm.

Samozrejme, nesprávnu fotku som si všimol, ale chyba vznikla mimo tento web, tak som to nekomentoval. Bol som lenivý.

automatic

stejně tak se vloudila chyba na stránky výrobce HeiterBlick, který tramvaj pro Würzburg označuje za 100 procent nízkopodlažní a přitom má nad podvozky dva schody. A teda nevím jak vhodná koncepce to pro místní provoz zrovna je.. otočné podvozky jen krajní a jinak pevné, koncepce prakticky shodná s tramvajemi v Bratislavě nebo nové pro Prahu (kde je ta unikátnost koncepce?) a cena? víc jak 180 milionů za jeden vůz!!! to vůbec nechápu v kontextu všeho

automatic

nevím jestli se tehdy Škoda zúčastnila soutěže ale kdyby ne, tak to byla promarněná šance na pořádný zisk. Jen lehce upravit 30T, malinko “vytunit” a dát cenu klidně 100 mega za kus a pořád by byla marže sakra dobrá. Jako i ty HeiterBlick tramvaje pro Lipsko a další saská města – 2/3 nízkopodlažnost, cena naprosto přemrštěná i na výrobce z NDR a upřímně to není ani zázrak techniky a ani designu i když ten je subjektivní, ale třeba Lipsko oproti předchozím novým tramvajím původně ještě od Solarisu je tohle bída a velký krok zpět. A Tina pro Halle? taky děs..… Číst vice »

Ondra K.

Ta nejlepší nízkopodlažnost platí pro normálněrozchodné a širokorozchodné verze. Tiny pro rozchod 1000 mm mají nad otočnými trakčními podvozky schody obdobně jako 29T či 30T pro Bratislavu.

automatic

jenže na rozdíl od 29T a 30T kde jsou schody jen na koncích tramvaje a ještě se výrobce snažil tuto plochu s vyšší podlahou co nejvíce zmenšit, tak TINA pro Darmstadt má v článku vždy dva podvozky hned za sebou, jen mezi nimi jsou jedny dveře (opakuji jedny) a tudíž jsou články s podvozky plné schodů a nízká podlaha jen u dveří. https://images.app.goo.gl/5d5p2DeHNh18GBw59 Heiterblick pro Lipsko bude mít nad každým podvozkem schody (proto jak uvádí sám výrobce bude jen 2/3 LF) a přitom je to vlastně normální rozchod. Ovšem naopak moc nechápu škodovácké tramvaje pro braniborská města, kdy krajní otočné… Číst vice »

Raquac

TINA nemá principiálně schody ani v metrové verzi – v projektu Darmstadt jsou proto, že si je klient výslovně přál namísto ramp. Viz. například TINA Halle: https://havag.com/unternehmen/aktionen/neue-bahnen

MAT

Na stránkách Heiterblick píší, že má 100 % nízkopodlažních vstupů, ne že je 100% nízkopodlažní….

Jan Tichavský

Když čtu jak dlouho trvá zkoušení nových vozů v Německu, což je klidně rok, tak si říkám co tam zkoušejí tak dlouho a proč?

Pavel

Zkoušky tak dlouho netrvají. Hlavní čas zaberou následné úpravy, když nevyhoví.

Milan

A kolik času se zkoučela v Praze 15T, která byla první svého druhu a neodvozená od nějakého předchozího jinde již fungujícího? 🙂 🙂 🙂

Kubrt

Ta tramvaj pro Würzburg je taky nový výrobek.

Permonik

Zaleží co se pod pojmen zkoušky použtím v članku bere.

Ale jinak bych to viděl takhle:

1 měsíc zkouška prvního kusu
2 měsíce zprácování dat (tj. porovnání dat z terénu s navrženými atd)

5 měsiců zabere (aspoň u Škody 39T a Stadler Tango NF) jízdní zkoušky tj. prvně najety počet km bez cestujícich, pak nějaké km s cestujícími a pak drážní uřád vydava osvěčení.

Hned je to 8 měsíců v ideálním stavu. Myslím že němcí to mají nějak podobně.