Boom nových tramvají v Německu. Ve Würzburgu vyjíždí nové vozy od HeiterBlick
Nová tramvaj pro Würzburg. Foto: HeiterBlick
Tramvaje dorazily do bavorského města s dvouletým zpožděním.
Tramvaje dorazily do bavorského města s dvouletým zpožděním.
Asi se vloudila chyba v obrázku, který úplně neodpovídá tomu, co se člověk dočte, tj. že má být pětičlánková, a s tramvají na té druhé fotce (správné) má společnou leda barvu… 🙂
Na fotce je vůz pro Bielefeld
Iba podotknem, že Bielefeld prevádzkuje tramvaje široké 2,65 metra na rozchode 1000 mm.
Samozrejme, nesprávnu fotku som si všimol, ale chyba vznikla mimo tento web, tak som to nekomentoval. Bol som lenivý.
stejně tak se vloudila chyba na stránky výrobce HeiterBlick, který tramvaj pro Würzburg označuje za 100 procent nízkopodlažní a přitom má nad podvozky dva schody. A teda nevím jak vhodná koncepce to pro místní provoz zrovna je.. otočné podvozky jen krajní a jinak pevné, koncepce prakticky shodná s tramvajemi v Bratislavě nebo nové pro Prahu (kde je ta unikátnost koncepce?) a cena? víc jak 180 milionů za jeden vůz!!! to vůbec nechápu v kontextu všeho
nevím jestli se tehdy Škoda zúčastnila soutěže ale kdyby ne, tak to byla promarněná šance na pořádný zisk. Jen lehce upravit 30T, malinko “vytunit” a dát cenu klidně 100 mega za kus a pořád by byla marže sakra dobrá. Jako i ty HeiterBlick tramvaje pro Lipsko a další saská města – 2/3 nízkopodlažnost, cena naprosto přemrštěná i na výrobce z NDR a upřímně to není ani zázrak techniky a ani designu i když ten je subjektivní, ale třeba Lipsko oproti předchozím novým tramvajím původně ještě od Solarisu je tohle bída a velký krok zpět. A Tina pro Halle? taky děs..… Číst vice »
Když čtu jak dlouho trvá zkoušení nových vozů v Německu, což je klidně rok, tak si říkám co tam zkoušejí tak dlouho a proč?
Zkoušky tak dlouho netrvají. Hlavní čas zaberou následné úpravy, když nevyhoví.
A kolik času se zkoučela v Praze 15T, která byla první svého druhu a neodvozená od nějakého předchozího jinde již fungujícího? 🙂 🙂 🙂
Ta tramvaj pro Würzburg je taky nový výrobek.
Zaleží co se pod pojmen zkoušky použtím v članku bere.
Ale jinak bych to viděl takhle:
1 měsíc zkouška prvního kusu
2 měsíce zprácování dat (tj. porovnání dat z terénu s navrženými atd)
5 měsiců zabere (aspoň u Škody 39T a Stadler Tango NF) jízdní zkoušky tj. prvně najety počet km bez cestujícich, pak nějaké km s cestujícími a pak drážní uřád vydava osvěčení.
Hned je to 8 měsíců v ideálním stavu. Myslím že němcí to mají nějak podobně.