regio-vlak

Vlaky na nejdražší pražské lince nejezdily po chybě strojvedoucího. Modernější jednotka bude až v létě

Motorový vůz 810 společnosti KŽC Doprava na Masarykově nádraží, středa 8. ledna 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 810 společnosti KŽC Doprava na Masarykově nádraží, středa 8. ledna 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Na lince několik týdnů jezdí již jen motorové vozy 810, čeká se na instalaci ETCS.

Společnost KŽC Doprava, která provozuje nejdražší železniční linku v Praze, musela na několik hodin přerušit provoz vlaků mezi pražským Masarykovým nádražím a Čakovicemi. Důvodem bylo projetí návěstidla zakazujícího jízdu v odbočce Skály. Dopravce tak musel přes dvě hodiny čekat na obnovení provozu po ukončení vyšetřování. Pokračují tak několik měsíců trvající problémy dopravce na lince S34.

Dopravce podle informací na stránkách Pražské integrované dopravy zrušil tři spoje, po půl druhé byl provoz obnoven. K události došlo kolem půl dvanácté ve výhybně Skály u vlaku z Masarykova nádraží do Čakovic, nikdo nebyl zraněn. Jde o druhé projetí návěstidla zakazujícího jízdu stejného dopravce za poslední půlrok, zářijová chyba skončila srážkou s vlakem Českých drah.

V Praze se srazily vlaky KŽC Doprava a ČD. Strojvedoucí nadýchal téměř dvě promile

Firma v posledních dnech čelí velké kritice kvůli neplnění smlouvy s Prahou. Na vlaky linky nasazuje obstarožní motorové vozy řady 810 namísto modernějších nízkopodlažních jednotek 813, které mají jezdit podle smlouvy.

Důvodem je poškození jedné jednotky přezdívané Mravenec při nehodě a přesun druhé do Zvolena na montáž evropského zabezpečovače ETCS. Jednatel firmy Bohumil Augusta uvedl, že první se vrátí do 30. června, pak začne instalace ETCS do druhé. I když firma nejprve po nehodě uvedla, že jednotka nepůjde zřejmě opravit, nakonec již servisem prochází.

283 korun za kilometr za 44 let starý motorák místo nízkopodlažního mravence. Smlouvu plní, říká Ropid

Náhradu nám nikdo nechce půjčit, říká Augusta

Pro cestující současný stav znamená, že do konce června budou jezdit i nadále výhradně vozy 810, poté mohou doufat, že jedno vozidlo bude již nízkopodlažní. Na dotaz, proč si nezajistil vhodnější jednotku jako náhradu Augusta uvedl, že mu ji nikdo nechtěl poskytnout. Na snížení komfortu si stěžují cestující i starostové městských částí podél trati.

KŽC Doprava provozuje linku na základě přímého zadání bez jakékoliv soutěže. Cena za kilometr výkonu stoupla loni na 281 Kč, jde tak o nejdražší železniční linku v síti Pražské integrované dopravy. Součástí pro Prahu nevýhodného balíčku dojednaného za současného ředitele Ropidu Petra Tomčíka je i mimořádně nízká úroveň pokut. Při roční platbě 40 milionů korun pokuty nemohou přesáhnout 300 tisíc korun.

Starostové si stěžují na kvalitu nejdražší vlakové linky v Praze. Ropid smlouvu nevypoví, i když může

Tagy KŽC Doprava PID Pražská integrovaná doprava ropid S34
86 komentářů