Ostrava chce víc klimatizovaných tramvají, osadí chlazení na starší stroje

Tramvaj VarioLF, Ostrava. Autor: User:Harold17 – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1707808Tramvaj VarioLF, Ostrava. Autor: User:Harold17 – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1707808

Dopravní podnik Ostrava chce výrazně navýšit podíl tramvají, které jsou vybaveny klimatizací pro cestující. Aktuálně vypsal zakázku na dosazení klimatizací

Dopravní podnik Ostrava chce výrazně navýšit podíl tramvají, které jsou vybaveny klimatizací pro cestující. Aktuálně vypsal zakázku na dosazení klimatizací na šest strojů VarioLF, předpokládaná hodnota je 15 milionů. Další tramvaje by měly následovat.

„Vario LF tvoří nejpočetnější část našeho vozového parku a zároveň patří mezi nejnovější vozidla. Pokud se toto řešení osvědčí, chtěl by dopravní podnik, podle svých finančních schopností, montovat klimatizace cestujících i do všech ostatních vozů typů Vario,“ uvedla mluvčí DPO Karolína Rycková.

Ostravský dopravní podnik má ve stavu celkem 259 tramvají, z toho dnes může chladit prostor pro cestující 28 strojů. Jde o nejnovější přírůstky ve flotile, tramvaje Stadler nOVA, které mají klimatizaci už z výroby. S klimatizací budou i další nové tramvaje, které má dopravce objednané u Škody Transportation.

Cestou dosazení klimatizace na stávající tramvaje chce jít i pražský dopravní podnik (DPP). Celkem zvažuje vylepšení u 124 tramvají 15T. Cena ještě není jasná, dřívější nabídka od Škody Transportation činila zhruba 3,5 milionu za tramvaj. První zkušební vůz by měl vyjet už v únoru.

Tagy DPO klimatizace ostrava
22 komentářů