regio-vlak

Německo dohání dluh na železnici. Během čtyř let prostaví přes 50 miliard eur

Práce na modernizaci Riedbahn. Foto: Oliver Lang / Deutsche BahnPráce na modernizaci Riedbahn. Foto: Oliver Lang / Deutsche Bahn

Nejvytíženější úseky čeká kompletní modernizace, 200 stavědel se automatizuje.

Německo má za sebou rekordní rok v objemu investic na železnici. Jen z federálního rozpočtu dorazilo správci infrastruktury DB InfraGo loni 16,9 miliardy eur. Po nepatrném snížení v letošním roce dojde k dalšímu navýšení příští a přespříští rok. Celkem tak během čtyř let investuje Německo do modernizace železnice 53 miliard eur.

Program další modernizace a oprav tratí představil správce infrastruktury na svých stránkách. Velká část prostředků poputuje do opatření mimo hlavní koridory. Jde o 26 miliard eur.

Německá železnice se stala v poslední době terčem velké kritiky kvůli problémům způsobených často zanedbanou údržbou. Železnici trápí dlouhodobý vnitřní dluh. Rozsáhlý investiční program spojený s navýšením peněz do běžné údržby má přinést výrazné zlepšení. Ročně půjde do běžné údržby kolem pěti miliard eur, což je dvojnásobek úrovně na počátku dekády.

Infografika k investicím do železnice v Německu. Foto: DBInfografika k investicím do železnice v Německu. Foto: DB

Největší objem prostředků půjde do kompletních oprav a modernizací na hlavních koridorech. Průkopníkem takových omezení byla loni provedená sanace Riedabahn mezi Frankfurtem a Mannheimem, při které došlo k přerušení provozu.

Do roku 2027 budou kompletně zrekonstruovány následující tratě: Emmerich–Oberhausen (2025), Hamburk–Berlín (2025/26), Hagen–Wuppertal–Kolín nad Rýnem, Norimberk–Regensburg, Obertraubling–Passau, Troisdorf–Koblenz –Wiesbaden (vše 2026), Frankfurt–Heidelberg, Lehrte–Berlín, Bremerhaven–Brémy, Lübeck–Hamburk, Rosenheim–Salzburg a Fulda–Hanau (vše 2027).

Na seznamu dalších opatření je například prodloužení řady stanic pro delší nákladní vlaky (740 metrů) nebo modernizace železničních stanic včetně výpravních budov a zlepšení zázemí pro cestující.

Ze sítě zmizí 200 starých stavědel, nahradí je dálková obsluha dráhy. Nedostatek personálu pro stavědla vede už nyní v řadě míst k častým výpadkům provozu.

Tagy DB InfraGO Německo
22 komentářů