regio-vlak

Ryanair žaluje neslušného pasažéra, požaduje náhradu škody 377 tisíc korun

Ryanair v Katovicích. Zdroj: Piotr Adamczyk / Letiště KatoviceRyanair v Katovicích. Zdroj: Piotr Adamczyk / Letiště Katovice

Dopravce odkazuje na svou politiku nulové tolerance vůči nevhodnému chování cestujících.

Nevhodné chování v letadle se může cestujícím hrubě vymstít. Důkazem je případ pasažéra, který loni v dubnu narušil let společnosti Ryanair z Dublinu na Lanzarote. Nízkonákladový dopravce na něj podal žalobu, po cestujícím požaduje náhradu škody ve výši 15 000 eur (cca 377 tis. Kč).

Kvůli blíže nespecifikovanému nevhodnému chování pasažéra musel být let odkloněn na letiště v Portu, kde se zdržel přes celou noc. Cekem 160 dalších cestujících tak muselo čelit zbytečným komplikacím a přišlo o celý den své dovolené.

Ryanair odkazuje na svou politiku nulové tolerance vůči nevhodnému chování cestujících. I nadále hodlá podnikat kroky proti problémovému chování na palubách svých letů.

Požadovaná výše náhrady škody odpovídá podle aerolinky nákladům na ubytování ostatních pasažérů, jejich výdajům a poplatkům za přistání.

„Podali jsme žalobu, abychom tyto náklady od tohoto cestujícího vymohli. Tento případ je pouze jedním z mnoha důsledků, které musí cestující narušující lety očekávat v rámci politiky nulové tolerance Ryanairu. Doufáme, že tento krok odradí další od problematického chování na palubě,“ uvedl dopravce.

Tagy FR Ryanair
35 komentářů